|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2016
Slovenskí spotrebitelia sú podľa prieskumu o niečo optimistickejší
V posledných troch mesiacoch minulého roka boli slovenskí spotrebitelia vďaka priaznivým hospodárskym výsledkom o niečo optimistickejší ohľadom budúcich ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 10. februára (TASR) - V posledných troch mesiacoch minulého roka boli slovenskí spotrebitelia vďaka priaznivým hospodárskym výsledkom o niečo optimistickejší ohľadom budúcich výsledkov slovenskej ekonomiky. Vyplýva to z údajov štúdie GfK Consumer Climate Europe, ktoré vychádzajú z prieskumu uskutočňovaného v krajinách EÚ v mene Európskej komisie. Podľa štúdie v decembri dosiahli ekonomické očakávania úroveň 23,2 bodu, čo je presne o 11 bodov viac ako v septembri. Jedným z dôvodov uvedeného optimizmu je rýchly rast hrubého domáceho produktu, ktorý sa v treťom štvrťroku medziročne zvýšil o 3,7 %.
Tento rastový trend mal tiež pozitívny vplyv na príjmové očakávania slovenských spotrebiteľov, kde sa ukazovateľ zvýšil o 7,8 bodu na súčasnú úroveň 27,4 bodu. K tomuto číslu určite prispel aj súvislý pokles nezamestnanosti, keďže medzi januárom a novembrom 2015 sa podiel ľudí bez práce znížil o 1,5 percenta a v súčasnosti sa nachádza na úrovni 10,8 %.
Na druhej strane však počas štvrtého kvartálu ochota Slovákov k nákupom kolísala, až kým nakoniec v decembri naznačila mierne stúpajúci trend. Medzi septembrom a decembrom sa daný ukazovateľ zvýšil o 2,2 bodu a dosiahol celkovú úroveň 4,4 bodu. V medziročnom porovnaní je to však o takmer 26 bodov menej.
Indikátory štúdie GfK Consumer Climate Europe sú založené na každomesačných prieskumoch zameraných na spotrebiteľské nálady. Skúmajú všeobecnú hospodársku situáciu v rôznych krajinách a situáciu jednotlivých domácností. Každý mesiac na otázky prieskumu odpovedá vzorka približne 40.000 respondentov, ktorí sú reprezentatívni z hľadiska dospelej populácie 28 členských krajín EÚ.
TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR