|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. marca 2016
Slovenskí paralympionici vystupujú ako hrdinovia z komiksu
Slovenskí paralympionici pravidelne vozia z paralympiád medaily. Oveľa väčším víťazstvom však je, že vnímanie verejnosti sa posúva od charity k inšpiratívnym ...
Zdieľať
Foto: Slovenský paralympijsky výbor
Bratislava 22. marca (TASR) - Slovenskí paralympionici pravidelne vozia z paralympiád medaily. Oveľa väčším víťazstvom však je, že vnímanie verejnosti sa posúva od charity k inšpiratívnym projektom.Desiatky medailí, ale najmä ľudské príbehy o odvahe môžu byť inšpiráciou pre deti aj dospelých. Invenčnou prezentáciou zdravotne znevýhodnených športovcov sa o tento veľký zvrat v myslení ľudí pričinil Slovenský paralympijský výbor v spolupráci s reklamnou agentúrou Roko, s ktorou spolupracuje už viac ako desať rokov.
„Darí sa nám postupne meniť vnímanie paralympionikov vo verejnosti. Nie je to niekto, koho treba ľutovať – ale je to niekto, na koho môžeme byť právom hrdí,“ konštatuje Peter Kuba z reklamnej agentúry Roko.
Slovenský paralympijský výbor (SPV) je odvážny klient, pokiaľ ide o to, ako komunikovať. Príkladom toho je komunikačná kampaň Paranormálni hrdinovia. Paralympionici sú profesionáli športovci prístupom, nie statusom. „Komiksovým spôsobom sme stvárnili identitu štyroch paranormálnych hrdinov s „paranormálnymi schopnosťami,“ hovorí Peter Kuba. Samozrejme, je tam vtipná parafráza. Kampaň ukazuje hrdinov v prenesenom slova zmysle tak, že ich počínanie je svojím spôsobom až hrdinský čin – vstať, ísť do práce, zarobiť si na seba, trénovať, reprezentovať, vyhrať pre Slovensko zlatú medailu.
V posledných rokoch sa toho veľa zmenilo pozitívnym smerom aj v prístupe štátu. Napríklad odmena paralympionika za medailu od štátu už je taká istá ako odmena zdravého športovca. Vo svete je to bežný štandard, u nás to tak doteraz nebolo. Potvrdzuje to, že vnímanie zdravotne znevýhodnených športovcov nadobúda celkom nový rozmer.
Mediálne vnímanie a prezentácia, ako aj spoločenský rozmer Letných paralympijských hier v Londýne v roku 2012 bol po prvý raz porovnateľný s olympijskou súťažou. Dovtedy bývali zdravotne znevýhodnení športovci dosť v úzadí, hoci podávali špičkové výkony. Trénovanie paralympionika je pritom po všetkých stránkach komplikovanejšie ako v prípade zdravého športovca. „Proste sme športovci, ktorí reprezentujú Slovensko,“ uzatvára predseda SPV Ján Riapoš.
Slovenský paralympijský výbor vznikol 31. januára 1995. Združuje športové zväzy zdravotne znevýhodnených športovcov, ktoré zastupuje na domácom a medzinárodnom športovom poli a v športovej diplomacii. Je členom Medzinárodného paralympijského výboru a Európskeho paralympijského výboru.
Roko patrí k najstarším reklamným agentúram na Slovensku. Vznikla v roku 1995, pre klientov aktívne pracuje od marca 1996. K najvýznamnejším klientom patria klienti z oblasti finančníctva, poisťovníctva, médií, developerské projekty a špecializuje sa na komunikáciu pre tretí sektor. Zamestnáva 15 ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR