|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. augusta 2010
Slovenskí muži sú šetrivejší ako ženy, dokážu ušetriť takmer tri štvrtiny z nich
Tagy: MasterIndex MasterCard
Podľa výsledkov výskumného šetrenia MasterIndex, ktoré v marci tohto roku realizovala spoločnosť MasterCard, trom štvrtinám slovenských mužov zostáva na konci mesiaca po zaplatení všetkých účtov aspoň malá suma peňazí.
Zdieľať
Len 52 % opýtaných mužov ale verí, že počas nasledujúceho roku sa im podarí usporiť aspoň nejakú čiastku. Muži tiež častejšie nakupujú na Internete, a to hlavne elektroniku, knihy, hudbu, DVD a CD a vybavenie do domácnosti.
Spotrebiteľský prieskum s názvom MasterIndex si v marci tohto roku nechala od nezávislej výskumnej firmy GfK realizovať spoločnosť MasterCard. Výsledky prieskumu ukázali, že 72 % slovenských mužov dokáže ušetriť každý mesiac po zaplatení všetkých účtov aspoň malú čiastku peňazí, zatiaľ čo v prípade žien sa to podarí 66 %. Z toho 37 % opýtaných mužov uvádza, že ušetrí peniaze bez problému, 35 % zostane na konci mesiaca len malá časť ich príjmu a 21 % sa priznalo, že ušetrí len zriedka. Nepatrným 7 % sa to vôbec nepodarí.
„Počas nasledujúcich dvanástich mesiacov je pre 37 % opýtaných mužov skôr pravdepodobné, že usporia a pre 15 % dokonca veľmi pravdepodobné,“ vysvetľuje Milan Laitl, obchodný riaditeľ MasterCard Europe pre Slovensko.
Muži a nákupy cez Internet
„V rámci prieskumného šetrenia MasterIndex sa snažíme sledovať trendy a vývojové tendencie v nákupnom chovaní držiteľov kariet, aby sme lepšie zareagovali na ich potreby a prispôsobili im naše služby. Preto nás veľmi zaujímali napríklad výsledky zaoberajúce sa tematikou, ako sa muži stavajú k nákupom na Internete z hľadiska bezpečnosti i nakupovaného sortimentu,“ dodáva Milan Laitl.V porovnaní s českými mužmi nakupuje cez Internet na Slovensku menšie percento mužov. Zatiaľ čo Čechov na Internete nakupuje 96 % (z toho 49 % zriedka a 47 % pomerne často), tak Slovákov je to o 3 % menej, teda 93 % (z toho 58 % zriedka a 35 % pomerne často). Najčastejšie slovenskí muži nakupujú na Internete elektroniku (77 %), knihy, hudbu, CD, DVD (46 %) a vybavenie domácnosti (30 %).
Dizajn a atraktivita karty pre mužov
Aj keď pre 51 % opýtaných mužov je dizajn karty nepodstatný, 36 % by bolo rado, keby bola karta vyrobená z materiálov šetrných k životnému prostrediu a ďalších 28 % by uvítalo, keby na karte mohli mať fotografiu, ktorú by si sami vybrali. V 25 % sa objavila ešte odpoveď týkajúca sa možnosti vlastného výberu farby karty, 14 % by uvítalo, keby bola karta priehľadná a 12 % uviedlo, že by radi kartu vo farbách ich obľúbeného športového klubu.
V 5 % odpovedí sa vyskytla ešte požiadavka, aby karta mala zrkadlo alebo aby voňala (3 %). Prieskum sa zaoberal tiež atraktivitou služieb ponúkaných ku karte. Slovenskí muži by najčastejšie uvítali zľavy v reťazcoch supermarketov (89 %), zľavy za energiu (83 %) a zľavy u telefónnych operátorov (78 %).
Úspory v súčasnosti a nakupovanie na Internete – muži a ženy
Zdroj MasterIndex, marec 2010, klienti bánk (N=763)
Zdroj MasterIndex, marec 2010, klienti bánk: muži ČR (N=502), muži SR (N=366)
Tagy: MasterIndex MasterCard
Súvisiace články:
MasterCard: Poliaci najčastejšie vyberajú z bankomatov, Švédi radšej platia kartou (21. 6. 2010)
MasterCard spúšťa unikátny vernostný program pre držiteľov prestížnych kariet MasterCard (12. 4. 2010)
Súťažte v multikinách Palace Cinemas s platobnými kartami MasterCard a Maestro (17. 3. 2010)
MasterCard: popredné európske kluby získali 50 miliónov EUR za postup do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA (18. 12. 2009)
Na Slovensku je teraz možné platiť hodinkami (29. 9. 2009)