|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. decembra 2014
Slovenskí historici chcú dostať vojenské dejiny do mobilov
Vojenský historický ústav by chcel, aby vznikol ...
Zdieľať
Multimediálny projekt už predstavili ministrovi obrany Martinovi Glváčovi, jeho realizácia bude závisieť od finančných možností rezortu obrany.BRATISLAVA 21. decembra (WEBNOVINY) - Vojenský historický ústav by chcel, aby vznikol multimediálny projekt mapujúci vojenské dejiny Slovenska a Slovákov od najstarších čias, až po vstup Slovenska do NATO.
Filmy, hrané scény aj animácie
Na tlačovej besede o tom uplynulý týždeň informoval riaditeľ ústavu Miloslav Čaplovič. O tomto projekte už hovorili aj s ministrom obrany Martinom Glváčom, ktorý ho privítal. Podľa hovorkyne ministerstva obrany Martiny Ballekovej realizácia projektu bude závisieť od finančných možností rezortu obrany. Čaplovič zdôraznil, že teraz je to obdobie, kedy ešte môžu časť histórie z 2. svetovej vojny zachytiť so žijúcimi aktérmi bojov.
Predstava historikov je taká, že by išlo o ucelené dielo, mapujúce vojenskú históriu Slovenska. Použiteľné by bolo na webe, prístupné by bolo v mobilných aplikáciách, smartfónoch a tabletoch, vysvetlil Čaplovič. Pozostávalo by nielen z filmového materiálu, ale aj z hraných scén, počítačových animácií sprevádzaných slovom historika, dobových fotografií, časopisov a iných materiálov, ktoré sú k dispozícii.
Aplikácie by mali byť aj v angličtine
V praxi by to vyzeralo tak, že napríklad, ak by bol človek na Dukle, cez mobil by si mohol stiahnuť informácie o udalostiach, ktoré sa tu stali počas druhej svetovej vojny, k dispozícii by boli aj mapy a iné materiály. Vo vojenskom bunkri v bratislavskej Petržalke by sa dozvedel, že tam bol napríklad Hilter, čo je zachytené aj na fotografii.
Aplikácie by mali byť prístupné podľa predstáv historikov aj v angličtine, nemčine a ruštine, a tým by mohli slúžiť na propagáciu Slovenska. Samotný projekt by mal aj edukačný a popularizačný rozmer, zdôraznil Čaplovič.
Dielo by malo mať 20 multimediálnych výstupov. Celkové náklady Čaplovič nevedel odhadnúť, uviedol ale, že jeden 50-minutový audiovizuálny diel by vyšiel na približne 200-tisíc eur. Projekt by vznikal tri až štyri roky. Zástupca riaditeľa Vojenského historického ústavu Peter Šumichrast zdôraznil, že by nešlo o dielo na jedno použitie. Ľudia by sa k nemu vracali aj vzhľadom na jeho obsah a každodenne by sa s ním dalo pracovať.
Filmy, hrané scény aj animácie
Na tlačovej besede o tom uplynulý týždeň informoval riaditeľ ústavu Miloslav Čaplovič. O tomto projekte už hovorili aj s ministrom obrany Martinom Glváčom, ktorý ho privítal. Podľa hovorkyne ministerstva obrany Martiny Ballekovej realizácia projektu bude závisieť od finančných možností rezortu obrany. Čaplovič zdôraznil, že teraz je to obdobie, kedy ešte môžu časť histórie z 2. svetovej vojny zachytiť so žijúcimi aktérmi bojov.
Predstava historikov je taká, že by išlo o ucelené dielo, mapujúce vojenskú históriu Slovenska. Použiteľné by bolo na webe, prístupné by bolo v mobilných aplikáciách, smartfónoch a tabletoch, vysvetlil Čaplovič. Pozostávalo by nielen z filmového materiálu, ale aj z hraných scén, počítačových animácií sprevádzaných slovom historika, dobových fotografií, časopisov a iných materiálov, ktoré sú k dispozícii.
Aplikácie by mali byť aj v angličtine
V praxi by to vyzeralo tak, že napríklad, ak by bol človek na Dukle, cez mobil by si mohol stiahnuť informácie o udalostiach, ktoré sa tu stali počas druhej svetovej vojny, k dispozícii by boli aj mapy a iné materiály. Vo vojenskom bunkri v bratislavskej Petržalke by sa dozvedel, že tam bol napríklad Hilter, čo je zachytené aj na fotografii.
Aplikácie by mali byť prístupné podľa predstáv historikov aj v angličtine, nemčine a ruštine, a tým by mohli slúžiť na propagáciu Slovenska. Samotný projekt by mal aj edukačný a popularizačný rozmer, zdôraznil Čaplovič.
Dielo by malo mať 20 multimediálnych výstupov. Celkové náklady Čaplovič nevedel odhadnúť, uviedol ale, že jeden 50-minutový audiovizuálny diel by vyšiel na približne 200-tisíc eur. Projekt by vznikal tri až štyri roky. Zástupca riaditeľa Vojenského historického ústavu Peter Šumichrast zdôraznil, že by nešlo o dielo na jedno použitie. Ľudia by sa k nemu vracali aj vzhľadom na jeho obsah a každodenne by sa s ním dalo pracovať.