|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2012
Slovenské tovary končia v nákupnom koši menej, než sa hovorí
Slovenskí spotrebitelia v prieskumoch tvrdia, že vo veľkej miere nakupujú slovenské potraviny. Skutočnosť je však iná. V nákupných košíkoch má slovenská produkcia len 54-percentný ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. decembra (WEBNOVINY) - Slovenskí spotrebitelia v prieskumoch tvrdia, že vo veľkej miere nakupujú slovenské potraviny. Skutočnosť je však iná.
V nákupných košíkoch má slovenská produkcia len 54-percentný podiel. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, najväčšou konkurenciou pre domácu výrobu predstavujú tovary z ČR, Poľska a Nemecka.
"Slovenskí spotrebitelia majú tendenciu v deklaratívnej rovine uvádzať, že pri svojich nákupoch vo veľkej miere preferujú slovenské potraviny, avšak v realite sú vystavovaní množstvu reklamných, promočných a marketingových vplyvov, ako aj atraktívnemu spôsobu vystavenia priamo na mieste predaja," uvádza Anna Buzinkay, ktorá v GfK zodpovedá za oblasť maloobchodu a spotrebiteľského tovaru.
Dodáva, že nakupujúci sa často rozhodne nie na základe pôvodu výrobku, ale lepšej cenovej ponuky, prípadne atraktívneho výhodnejšieho balenia.
Na to, či spotrebiteľ vloží tovar do košíka, do značnej miery vplýva jeho vystavenie. "Práve pri kategóriách ako voda, mlieko, pivo a mliečne výrobky na pultoch predajní prevažuje slovenská produkcia a slovenské výrobky majú pri týchto kategóriách prevahu aj v nákupných košíkoch," uvádza Buzinkay. Na druhej strane, Slovák radšej siahne po zahraničnom výrobku, keď nakupuje mliečne dezerty, margaríny, syry a maslo.
Najväčší spotrebiteľský patriotizmus podľa GfK prejavujú domácnosti na východe Slovenska, a tiež ľudia z menších miest a obcí. "Naopak, po zahraničných výrobkoch siahajú najmä spotrebitelia v Bratislavskom kraji a väčších mestách," konštatuje Buzinkay.
Prieskum o podiele slovenských výrobkov na pultoch obchodov realizovala GfK pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní potravinových reťazcov na Slovensku. Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle. Svoje zastúpenie má na všetkých kontinentoch a zamestnáva vyše 11 tis. ľudí.
V nákupných košíkoch má slovenská produkcia len 54-percentný podiel. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, najväčšou konkurenciou pre domácu výrobu predstavujú tovary z ČR, Poľska a Nemecka.
"Slovenskí spotrebitelia majú tendenciu v deklaratívnej rovine uvádzať, že pri svojich nákupoch vo veľkej miere preferujú slovenské potraviny, avšak v realite sú vystavovaní množstvu reklamných, promočných a marketingových vplyvov, ako aj atraktívnemu spôsobu vystavenia priamo na mieste predaja," uvádza Anna Buzinkay, ktorá v GfK zodpovedá za oblasť maloobchodu a spotrebiteľského tovaru.
Dodáva, že nakupujúci sa často rozhodne nie na základe pôvodu výrobku, ale lepšej cenovej ponuky, prípadne atraktívneho výhodnejšieho balenia.
Na to, či spotrebiteľ vloží tovar do košíka, do značnej miery vplýva jeho vystavenie. "Práve pri kategóriách ako voda, mlieko, pivo a mliečne výrobky na pultoch predajní prevažuje slovenská produkcia a slovenské výrobky majú pri týchto kategóriách prevahu aj v nákupných košíkoch," uvádza Buzinkay. Na druhej strane, Slovák radšej siahne po zahraničnom výrobku, keď nakupuje mliečne dezerty, margaríny, syry a maslo.
Najväčší spotrebiteľský patriotizmus podľa GfK prejavujú domácnosti na východe Slovenska, a tiež ľudia z menších miest a obcí. "Naopak, po zahraničných výrobkoch siahajú najmä spotrebitelia v Bratislavskom kraji a väčších mestách," konštatuje Buzinkay.
Prieskum o podiele slovenských výrobkov na pultoch obchodov realizovala GfK pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní potravinových reťazcov na Slovensku. Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle. Svoje zastúpenie má na všetkých kontinentoch a zamestnáva vyše 11 tis. ľudí.