|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. decembra 2013
Slovenské firmy si najčastejšie prenajímajú autá, ktoré majú tradíciu
Firmy prenajímajúce si na svoj biznis autá, sú na Slovensku verné značkám, ktoré majú tradíciu a ktorých modely sa vyrábajú aj na Slovensku. Vyplýva to z rebríčka spoločnosti Business Lease ...
Zdieľať
Bratislava 15. decembra (TASR) - Firmy prenajímajúce si na svoj biznis autá, sú na Slovensku verné značkám, ktoré majú tradíciu a ktorých modely sa vyrábajú aj na Slovensku. Vyplýva to z rebríčka spoločnosti Business Lease Slovakia.
Medzi najobľúbenejšie značky firiem, pri prenájme vozidiel do 3,5 tony, patrí Škoda a Volkswagen. Podiel áut s týmito značkami dosahuje takmer dve tretiny. "Česká značka Škoda má určite dlhoročnú históriu na Slovensku a aj preto patrí k typickým vozidlám vo vozových parkoch slovenských firiem," približuje obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Urbanová. Pod prvenstvo Škody sa však podľa nej podpísala aj dôvera v značku, ale aj dobrá obstarávacia cena a fakt, že si vozidlá tejto značky držia stabilne vysokú zostatkovú hodnotu. "Sú teda dobre predajné aj na trhu ojazdených vozidiel po troch, štyroch rokoch ich používania, čo je pri operatívnom lízingu dôležité," dopĺňa Urbanová.
V Top 10 rebríčku majú pritom najvyššie zastúpenie nemecké značky. "Slovenské firmy často jazdia na vozidlách z koncernu Volkswagen Group, či už Škoda, Volkswagen alebo Audi. Obdobne volia nemecké značky aj nemecké firmy pôsobiace na Slovensku," zdôvodňuje Urbanová. Zároveň podotýka, že spoločnosti, ktoré sú dodávateľmi pre automobilový priemysel, si obstarávajú často autá tej značky, ktorá je ich klientom. "Národnosť" značky je tak badateľná napríklad pri francúzskych firmách, ktoré tiež pôsobia na Slovensku. ""Stretli sme sa tiež s tým, že spoločnosť sa rozhodla jazdiť výhradne na vozidlách vyrábaných v závodoch na Slovensku, aby podporila slovenskú ekonomiku a jej hrubý domáci produkt," "dodáva Urbanová.
Z prémiových značiek sa do top desiatky v rebríčku, ktorý zostavila spoločnosť Business Lease, dostali len Audi a BMW. Ďalšie vrátane Mercedesu už padli do druhej desiatky. "Tieto značky využíva na Slovensku z veľkej časti len top manažment. Nie sú ešte typickým vozidlom vo vozovom parku napríklad pre obchodných zástupcov či servisných technikov," tvrdí Urbanová. Dôvod vidí v cene vozidla aj v cene servisu. "Výnimku tvoria úžitkové vozidlá značky Mercedes, ktoré majú už dnes svoje miesto vo vozidlových parkoch firiem," dodáva.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Medzi najobľúbenejšie značky firiem, pri prenájme vozidiel do 3,5 tony, patrí Škoda a Volkswagen. Podiel áut s týmito značkami dosahuje takmer dve tretiny. "Česká značka Škoda má určite dlhoročnú históriu na Slovensku a aj preto patrí k typickým vozidlám vo vozových parkoch slovenských firiem," približuje obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Urbanová. Pod prvenstvo Škody sa však podľa nej podpísala aj dôvera v značku, ale aj dobrá obstarávacia cena a fakt, že si vozidlá tejto značky držia stabilne vysokú zostatkovú hodnotu. "Sú teda dobre predajné aj na trhu ojazdených vozidiel po troch, štyroch rokoch ich používania, čo je pri operatívnom lízingu dôležité," dopĺňa Urbanová.
V Top 10 rebríčku majú pritom najvyššie zastúpenie nemecké značky. "Slovenské firmy často jazdia na vozidlách z koncernu Volkswagen Group, či už Škoda, Volkswagen alebo Audi. Obdobne volia nemecké značky aj nemecké firmy pôsobiace na Slovensku," zdôvodňuje Urbanová. Zároveň podotýka, že spoločnosti, ktoré sú dodávateľmi pre automobilový priemysel, si obstarávajú často autá tej značky, ktorá je ich klientom. "Národnosť" značky je tak badateľná napríklad pri francúzskych firmách, ktoré tiež pôsobia na Slovensku. ""Stretli sme sa tiež s tým, že spoločnosť sa rozhodla jazdiť výhradne na vozidlách vyrábaných v závodoch na Slovensku, aby podporila slovenskú ekonomiku a jej hrubý domáci produkt," "dodáva Urbanová.
Z prémiových značiek sa do top desiatky v rebríčku, ktorý zostavila spoločnosť Business Lease, dostali len Audi a BMW. Ďalšie vrátane Mercedesu už padli do druhej desiatky. "Tieto značky využíva na Slovensku z veľkej časti len top manažment. Nie sú ešte typickým vozidlom vo vozovom parku napríklad pre obchodných zástupcov či servisných technikov," tvrdí Urbanová. Dôvod vidí v cene vozidla aj v cene servisu. "Výnimku tvoria úžitkové vozidlá značky Mercedes, ktoré majú už dnes svoje miesto vo vozidlových parkoch firiem," dodáva.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR