|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Slovenské firmy nie sú pripravené na jednotný digitálny trh EÚ
Slovenské firmy nie sú pripravené na jednotný digitálny trh EÚ
Zdieľať
Bratislava 19. apríla (OTS) - Slovenské firmy nie sú pripravené na jednotný digitálny trh EÚ Foto: DSM Road Show 2016
V šiestich slovenských mestách /Bratislava, Nitra, Banská Bystrica, Košice Poprad a Žilina/ sa v prvej polovici apríla uskutočnili konferencie v rámci DSM Road Show 2016, ktorú zorganizovala IT Asociácia Slovenska v spolupráci so zastúpením Európskej komisie na Slovensku, ministerstvami financií a hospodárstva, spoločnosťou ATOS a ďalšími partnermi. Slovenské firmy nie sú pripravené na jednotný digitálny trh EÚ Foto: DSM Road Show 2016
DSM Road Show 2016 sa venovala téme jednotného digitálneho trhu Európskej únie a digitálnej transformácii slovenských firiem. Európska komisia predstavila v máji minulého roka plány na vybudovanie jednotného digitálneho trhu. Do roku 2020 sa majú odstrániť regulačné obmedzenia a z 28 vnútroštátnych trhov vytvoriť len jeden. Jednotný digitálny trh by mohol do európskeho hospodárstva priniesť obrat 415 miliárd eur ročne a vytvoriť stovky tisíc nových pracovných miest. Pre slovenské firmy, ktoré chcú prežiť a z jednotného digitálneho trhu ťažiť, je digitálna transformácia ich podnikania nevyhnutná. Pritom takmer dve pätiny (38%) manažérov slovenských firiem doposiaľ o jednotnom európskom digitálnom trhu vôbec nepočulo. Vyplýva to z celoslovenského prieskumu, ktorý realizuje agentúra GfK v spolupráci s týždenníkom Trend a IT Asociáciou Slovenska exkluzívne pre konferenciu Infotrendy 2016.
DSM Road Show 2016 priniesla základné informácie o tom, ako jednotný digitálny trh Európskej únie zasiahne Slovensko, čo konkrétne je digitálna transformácia podnikov a ako to všetko súvisí s tzv. „štvrtou priemyselnou revolúciou“. Ďalej informácie o krokoch, ktoré musia slovenské firmy zrealizovať, ako aj o forme pomoci firmám v tejto oblasti zo strany štátu a agentúr. Nechýbali konkrétne príklady firiem, ktoré nové technológie už nasadili a bol predstavený webový portál grantexpert.sk, cez ktorý možno získavať kontakty a odporúčania pre finančnú podporu podnikov v oblastiach inovácií, rastu výroby, digitalizácie a automatizácie výroby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR