|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. januára 2015
Slovenské e-shopy po Vianociach reálne zlacnili len 11,5 % produktov
Povianočné zľavy v slovenských e-shopoch sú často len zdanlivé. Viacerí obchodníci totiž ceny tovarov pred Vianocami umelo zvyšujú, aby ich neskôr mohli v ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 26. januára (TASR) – Povianočné zľavy v slovenských e-shopoch sú často len zdanlivé. Viacerí obchodníci totiž ceny tovarov pred Vianocami umelo zvyšujú, aby ich neskôr mohli v rámci zliav zraziť na pôvodnú úroveň. Z analýzy spoločnosti Karsa Technologies vyplynulo, že sa tak deje až v 9 % prípadov. Výhodne sa podľa nej dalo kúpiť iba 11,5 % produktov.Spoločnosť sa v analýze zamerala na vývoj cien elektrospotrebičov a mobilných prístrojov predávaných v ôsmich internetových obchodoch v období posledných štyroch mesiacov. Sledované e-shopy po Vianociach uplatnili skutočnú zľavu v priemere pri 11,5 % ponúkaných produktov, v prípade 9 % komodít využili spomínané opakované zlacnenie. Pri polovici tovarov sa cena neznížila.
"Dobrou správou je, že zo všetkých kategórií produktov, ktoré aplikácia analyzovala, nedošlo ani v jednej k zdraženiu. V januári si tak zákazníci môžu byť istí, že elektroniku nekúpia za vyššiu cenu ako pred Vianocami," uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Michal Ježek.
Hromadné januárové znižovanie cien sa najvýraznejšie prejavilo v prípade produktov DVB-T/S, kde bolo skutočne zlacnených 27 % produktov. Povianočnej zľavy vyššej ako 5 % sa dočkali aj položky z kategórie mobilných telefónov a flashdiskov, v ktorej bolo zlacnených 15 %, respektíve 16 % tovarov.
"Ruka v ruke so skutočnými zľavami však ide tiež takzvané opakované zlacnenie, keď predajca pred Vianocami umelo zvýši cenu ponúkaného artiklu a po Vianociach prezentuje prepad na pôvodnú cenovú hladinu ako zľavu," upozornil Ježek. Pri mobilných telefónoch boli takéto praktiky zaznamenané dokonca častejšie než skutočná zľava, a to až v prípade 17 % tovarov. Ešte viac sa to prejavilo u Hi-Fi prístrojov a navigácií.
Z analýzy zároveň vyplynulo, že internetové obchody dlhodobo obzvlášť nemenia ceny fotoaparátov a kamier. V týchto kategóriách ostáva cena rovnaká v prípade viac ako 60 % produktov, pri počítačoch je to dokonca 74 %. Produkty z kategórie počítačov alebo navigácií na skutočné zľavy nedosiahli vôbec.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR