|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. novembra 2010
Slovenské diaľnice dostali pokutu 10 mil. €
Zrušenie výstavby úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ktoré mala postaviť a 30 rokov prevádzkovať spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. v rámci ...
Zdieľať
Dušan Šamudovský Foto: SITA/Miro Dibák BRATISLAVA 11. novembra (WEBNOVINY) - Zrušenie výstavby úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ktoré mala postaviť a 30 rokov prevádzkovať spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. v rámci prvého balíka PPP, môže skončiť na arbitrážnom súde vo Viedni. Ministerstvo dopravy udelilo konzorciu, v ktorom sú aj spoločnosti Doprastav, a.s. a Váhostav - SK, a.s., pokutu vo výške 10 mil. eur, lebo v stanovenom termíne nezískalo súkromné zdroje, informuje štvrtkové vydanie Hospodárskych novín. "Opakovane bol koncesionárovi na zabezpečenie financovania predĺžený termín. Bola to jeho principiálna povinnosť," citoval denník hovorcu ministra dopravy Martina Krajčoviča.
Stavbári toto tvrdenie odmietajú s tým, že pôžičky od bánk mali sľúbené a pokutu nechcú zaplatiť. "Určite ju nezaplatíme, lebo na to nie je nijaký rozumný dôvod," uviedol pre HN generálny riaditeľ Doprastavu a predseda predstavenstva Slovenských diaľnic Dušan Šamudovský. Podľa neho projektu neprekážal nedostatok peňazí, ale nevyriešené ekologické výhrady Bruselu k trase diaľnice, čo bola chyba štátu. Konzorcium tvrdí, že malo na financovanie projektu úverové prísľuby od bánk. V prípade, že sa rezort dopravy a konzorcium nedohodnú, spor môže skončiť na súde. "Ak táto priateľská cesta zlyhá, pôjdeme na arbitrážny súd," dodal šéf Doprastavu. Na dohodu o mimosúdnom vyrovnaní majú obe strany približne pol mesiaca.
Šamudovský v rozhovore pre HN informoval, že Slovenské diaľnice ponúkli zníženie ročnej platby, ktorú by štát odvádzal koncesionárovi za výstavbu a prevádzku diaľnice, o 30 % na približne 200 mil. eur. "Je preto pre nás veľkým sklamaním, že po troch rokoch obrovského úsilia stovák odborníkov naprieč celou Európou a vynaložených nákladov, sme nedostali od novej vlády ani len šancu priniesť na stôl výsledky našej snahy vyjsť požiadavkám tejto vlády v ústrety," uviedol Šamudovský.
V prípade výstavby úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami cez druhý balík PPP žiada koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s. od štátu vyplatenie kompenzácie za neplánované práce vo výške 10 mil. eur. Tie spôsobilo znečistenie zeme čiernymi skládkami. Dodatočné náklady koncesionárovi schválil aj stavebný dozor, ktorý platí samotná spoločnosť. "Ministerstvo dopravy momentálne posudzuje predložené podklady," povedal pre HN Krajčovič. Granvia žiada od štátu aj ďalšie peniaze navyše napríklad za predĺženie archeologického prieskumu, stavebný dozor jej to zatiaľ neschválil.
Stavbári toto tvrdenie odmietajú s tým, že pôžičky od bánk mali sľúbené a pokutu nechcú zaplatiť. "Určite ju nezaplatíme, lebo na to nie je nijaký rozumný dôvod," uviedol pre HN generálny riaditeľ Doprastavu a predseda predstavenstva Slovenských diaľnic Dušan Šamudovský. Podľa neho projektu neprekážal nedostatok peňazí, ale nevyriešené ekologické výhrady Bruselu k trase diaľnice, čo bola chyba štátu. Konzorcium tvrdí, že malo na financovanie projektu úverové prísľuby od bánk. V prípade, že sa rezort dopravy a konzorcium nedohodnú, spor môže skončiť na súde. "Ak táto priateľská cesta zlyhá, pôjdeme na arbitrážny súd," dodal šéf Doprastavu. Na dohodu o mimosúdnom vyrovnaní majú obe strany približne pol mesiaca.
Šamudovský v rozhovore pre HN informoval, že Slovenské diaľnice ponúkli zníženie ročnej platby, ktorú by štát odvádzal koncesionárovi za výstavbu a prevádzku diaľnice, o 30 % na približne 200 mil. eur. "Je preto pre nás veľkým sklamaním, že po troch rokoch obrovského úsilia stovák odborníkov naprieč celou Európou a vynaložených nákladov, sme nedostali od novej vlády ani len šancu priniesť na stôl výsledky našej snahy vyjsť požiadavkám tejto vlády v ústrety," uviedol Šamudovský.
V prípade výstavby úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami cez druhý balík PPP žiada koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s. od štátu vyplatenie kompenzácie za neplánované práce vo výške 10 mil. eur. Tie spôsobilo znečistenie zeme čiernymi skládkami. Dodatočné náklady koncesionárovi schválil aj stavebný dozor, ktorý platí samotná spoločnosť. "Ministerstvo dopravy momentálne posudzuje predložené podklady," povedal pre HN Krajčovič. Granvia žiada od štátu aj ďalšie peniaze navyše napríklad za predĺženie archeologického prieskumu, stavebný dozor jej to zatiaľ neschválil.