Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. januára 2018

Slovenské banky sú pripravené na realizáciu smernice PSD2



Ilustračné foto.



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 22. januára (TASR) - Slovenské banky sú dostatočne pripravené na smernicu PSD2. Tá začala platiť na Slovensku a vo väčšine európskych krajín v sobotu 13. januára. PSD2 otvára bankový trh - fintech spoločnostiam a ďalším tretím stranám.


V uplynulých mesiacoch analytici a médiá často označovali smernicu PSD2 ako prelomovú udalosť, ktorá prinesie rozsiahle a nezvratné zmeny na trh s finančnými službami. Spoločnosť Deloitte preto vykonala prieskum postoja európskych bánk k PSD2 medzi 90 bankami Európskej únie. Tento prieskum sa zameriaval na to, ako sa bankový sektor strednej a východnej Európy pripravuje v realite na novú éru „otvoreného bankovníctva".

"Pre banky by mala smernica PSD2 predstavovať jasnú výzvu, aby sa proaktívne zamerali na svoju digitálnu transformáciu. Vďaka doteraz uzavretému a vysoko regulovanému bankovému ekosystému stáli finančné služby zatiaľ mimo hlavný prúd inovatívnych digitálnych služieb ponúkaných rýchlo rastúcim e-commerce a fintech sektorom," vysvetľuje Peter Longauer, partner spoločnosti Deloitte a bankový špecialista.

Očakáva sa, že PSD2 bude mať najväčší vplyv na retailové bankovníctvo, platobné služby a spotrebiteľské úvery. Mnoho bánk zvažuje spoluprácu s fintech spoločnosťami. Banky v regióne strednej a východnej Európy tiež deklarovali zvýšený záujem o partnerstvo s fintech hráčmi či inými tretími stranami. Podobne, ako západoeurópske banky, očakávajú, že PSD2 bude mať najväčší vplyv na retailový a SME segment. Za kľúčové príležitosti považujú oblasť platobných služieb a spotrebiteľské úvery.

Hoci zastúpenie digitálnych a mobilných kanálov rýchlo rastie, väčšina klientov bánk v strednej a východnej Európe stále využíva tradičné kanály. V regióne sa sformovali dve veľmi odlišné skupiny. Kým v Rumunsku a Bulharsku je podiel digitálnych bankových kanálov v priemere stále pod hranicou 20 %, rozvinutejšie digitálne trhy v Poľsku, Maďarsku, Českej republike a na Slovensku už dosahujú podiel až 70 %.

Viac ako 11 miliónov klientov v strednej a východnej Európe naďalej využíva služby pobočiek či internetového bankovníctva napriek vysokej penetrácii internetu a smart telefónov v mnohých krajinách. Ide o používateľov, ktorí by uprednostnili vykonávať všetky bankové činnosti online alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie, sú však nútení využiť pobočku alebo internetové bankovníctvo, pretože mnohé transakcie zatiaľ neboli bankami digitalizované, alebo nie sú v aplikácii mobilného bankovníctva podporované.

Celkom 42 % klientov bánk v regióne strednej a východnej Európy, preferujúcich multikanálovú alebo digitálnu komunikáciu, uviedlo ako jeden z piatich hlavných dôvodov pre prechod k inému poskytovateľovi finančných služieb pokročilejšiu ponuku digitálnych služieb.

TASR informovala spoločnosť Deloitte.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V prípade podnikateľa s vínom Štefana D. vypočuli dvoch svedkov
<< predchádzajúci článok
Česko-slovenská crowd-investingová platforma má strategického partnera