|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 22. januára (TASR) - Slovenské banky sú dostatočne pripravené na smernicu PSD2. Tá začala platiť na Slovensku a vo väčšine európskych krajín v sobotu 13. januára. PSD2 otvára bankový trh - fintech spoločnostiam a ďalším tretím stranám.V uplynulých mesiacoch analytici a médiá často označovali smernicu PSD2 ako prelomovú udalosť, ktorá prinesie rozsiahle a nezvratné zmeny na trh s finančnými službami. Spoločnosť Deloitte preto vykonala prieskum postoja európskych bánk k PSD2 medzi 90 bankami Európskej únie. Tento prieskum sa zameriaval na to, ako sa bankový sektor strednej a východnej Európy pripravuje v realite na novú éru „otvoreného bankovníctva".
"Pre banky by mala smernica PSD2 predstavovať jasnú výzvu, aby sa proaktívne zamerali na svoju digitálnu transformáciu. Vďaka doteraz uzavretému a vysoko regulovanému bankovému ekosystému stáli finančné služby zatiaľ mimo hlavný prúd inovatívnych digitálnych služieb ponúkaných rýchlo rastúcim e-commerce a fintech sektorom," vysvetľuje Peter Longauer, partner spoločnosti Deloitte a bankový špecialista.
Očakáva sa, že PSD2 bude mať najväčší vplyv na retailové bankovníctvo, platobné služby a spotrebiteľské úvery. Mnoho bánk zvažuje spoluprácu s fintech spoločnosťami. Banky v regióne strednej a východnej Európy tiež deklarovali zvýšený záujem o partnerstvo s fintech hráčmi či inými tretími stranami. Podobne, ako západoeurópske banky, očakávajú, že PSD2 bude mať najväčší vplyv na retailový a SME segment. Za kľúčové príležitosti považujú oblasť platobných služieb a spotrebiteľské úvery.
Hoci zastúpenie digitálnych a mobilných kanálov rýchlo rastie, väčšina klientov bánk v strednej a východnej Európe stále využíva tradičné kanály. V regióne sa sformovali dve veľmi odlišné skupiny. Kým v Rumunsku a Bulharsku je podiel digitálnych bankových kanálov v priemere stále pod hranicou 20 %, rozvinutejšie digitálne trhy v Poľsku, Maďarsku, Českej republike a na Slovensku už dosahujú podiel až 70 %.
Viac ako 11 miliónov klientov v strednej a východnej Európe naďalej využíva služby pobočiek či internetového bankovníctva napriek vysokej penetrácii internetu a smart telefónov v mnohých krajinách. Ide o používateľov, ktorí by uprednostnili vykonávať všetky bankové činnosti online alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie, sú však nútení využiť pobočku alebo internetové bankovníctvo, pretože mnohé transakcie zatiaľ neboli bankami digitalizované, alebo nie sú v aplikácii mobilného bankovníctva podporované.
Celkom 42 % klientov bánk v regióne strednej a východnej Európy, preferujúcich multikanálovú alebo digitálnu komunikáciu, uviedlo ako jeden z piatich hlavných dôvodov pre prechod k inému poskytovateľovi finančných služieb pokročilejšiu ponuku digitálnych služieb.
TASR informovala spoločnosť Deloitte.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR