|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. augusta 2012
Slovenská stavba storočia má 40 rokov
Nový most dnes oslavuje 40. rokov od odovzdania do užívania. Pri oslavách výročia SNP 28. augusta bude Nový most opäť pomenovaný na Most SNP. Zmenu názvu schválili ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. augusta (WEBNOVINY) - Nový most dnes oslavuje 40. rokov od odovzdania do užívania.
Pri oslavách výročia SNP 28. augusta bude Nový most opäť pomenovaný na Most SNP.
Zmenu názvu schválili mestskí poslanci ešte na marcovom zasadnutí zastupiteľstva.
Nový most je jedným z významných dopravných uzlov v Bratislave, ktorý pomohol urýchliť a sprehľadniť dopravu zo Starého Mesta do Petržalky. Most je riešený ako zavesený oceľový most na jednom pylóne bez piliera v prúde Dunaja a v roku 2001 bol vyhlásený za stavbu storočia na Slovensku.
Most je dlhý 431,8 metra a široký 21 metrov. Na vrchu pilót je postavená reštaurácia, do ktorej jazdí rýchlovýťah.
Most začali stavať 5. decembra 1967, jeho autormi sú Jozef Lacko a Arpád Tesár. Oceľovú konštrukciu vyrobili v roku 1968 v Ostrave. Pylón mosta sa začal stavať 2. septembra 1969 a dokončený bol 16. mája 1970. Súčasne sa budovali aj prístupové cesty k mostu. Počas jeho stavby museli zbúrať časť bratislavského podhradia, vrátane časti Vydrica a budovy synagógy. Most prešiel zaťažkávacími skúškami so 150 plne naloženými autami s priemernou váhou nad 22 ton, ktoré preukázali spôsobilosť mosta a 26. augusta 1972 bol odovzdaný do užívania.
Od začiatku prevádzky boli na moste vykonané aj niektoré významné opravy a rekonštrukcie. Bolo potrebné zosilniť nosný most na opore na Nábreží arm. gen. L. Svobodu, zrekonštruovať vozovku a dilatačné závery na petržalskej strane a zrekonštruovať núdzové osvetlenie trámov mosta. Most prešiel aj výmenou zvodidiel, svietidiel, dostal nový antikorózny náter. Lávka pre peších chodcov bola zase natretá antigrafitovým náterom.
Na Novom moste sa pravidelne robia bežné, kontrolné, hlavné a mimoriadne prehliadky. Každé štyri roky sa na moste vykoná aj dynamická skúška, pri ktorej úplne vylúčia dopravu. Posledná takáto skúška bola urobené v roku 2011 a pri porovnaní so skúškou z roku 1972 zistili, že dynamika mosta sa prakticky nezmenila.
Pri oslavách výročia SNP 28. augusta bude Nový most opäť pomenovaný na Most SNP.
Zmenu názvu schválili mestskí poslanci ešte na marcovom zasadnutí zastupiteľstva.
Nový most je jedným z významných dopravných uzlov v Bratislave, ktorý pomohol urýchliť a sprehľadniť dopravu zo Starého Mesta do Petržalky. Most je riešený ako zavesený oceľový most na jednom pylóne bez piliera v prúde Dunaja a v roku 2001 bol vyhlásený za stavbu storočia na Slovensku.
Most je dlhý 431,8 metra a široký 21 metrov. Na vrchu pilót je postavená reštaurácia, do ktorej jazdí rýchlovýťah.
Most začali stavať 5. decembra 1967, jeho autormi sú Jozef Lacko a Arpád Tesár. Oceľovú konštrukciu vyrobili v roku 1968 v Ostrave. Pylón mosta sa začal stavať 2. septembra 1969 a dokončený bol 16. mája 1970. Súčasne sa budovali aj prístupové cesty k mostu. Počas jeho stavby museli zbúrať časť bratislavského podhradia, vrátane časti Vydrica a budovy synagógy. Most prešiel zaťažkávacími skúškami so 150 plne naloženými autami s priemernou váhou nad 22 ton, ktoré preukázali spôsobilosť mosta a 26. augusta 1972 bol odovzdaný do užívania.
Od začiatku prevádzky boli na moste vykonané aj niektoré významné opravy a rekonštrukcie. Bolo potrebné zosilniť nosný most na opore na Nábreží arm. gen. L. Svobodu, zrekonštruovať vozovku a dilatačné závery na petržalskej strane a zrekonštruovať núdzové osvetlenie trámov mosta. Most prešiel aj výmenou zvodidiel, svietidiel, dostal nový antikorózny náter. Lávka pre peších chodcov bola zase natretá antigrafitovým náterom.
Na Novom moste sa pravidelne robia bežné, kontrolné, hlavné a mimoriadne prehliadky. Každé štyri roky sa na moste vykoná aj dynamická skúška, pri ktorej úplne vylúčia dopravu. Posledná takáto skúška bola urobené v roku 2011 a pri porovnaní so skúškou z roku 1972 zistili, že dynamika mosta sa prakticky nezmenila.