|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. októbra 2009
Slovenská pošta začína realizovať projekt digitalizácie
Slovenská pošta, a.s. plánuje v rámci rozsiahleho projektu digitalizácie komplexne zautomatizovať svoje poštové prevádzky do konca roka 2010. V minulom a tomto roku vynaloží na automatizáciu pôšt ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. októbra (WEBNOVINY) - Slovenská pošta, a.s. plánuje v rámci rozsiahleho projektu digitalizácie komplexne zautomatizovať svoje poštové prevádzky do konca roka 2010. V minulom a tomto roku vynaloží na automatizáciu pôšt 18,8 mil. eur a v budúcom roku ďalších 6,5 mil. eur. Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Libor Chrást na utorkovej tlačovej besede informoval, že tisíca z 1 593 pôšt bude automatizovaná v druhej polovici novembra tohto roka. "V oblasti informačných technológií má pošta dosť veľký dlh, čo sa týka systémov," zdôvodnil potrebu digitalizácie Chrást. Po analýze pošta preto určila stratégiu vytvorenia jednotného centralizovaného systému.
Projekt digitalizácie, ktorý začína Slovenská pošta realizovať po dvojročnej príprave, má umožniť rýchlejšiu obsluhu a lepší prístup zákazníkov k poskytovaným službám. Súčasťou digitalizácie budú popri automatizácii pôšt nová elektronická služba e-SIPO (sústredené inkaso platieb obyvateľstva) a elektronický komunikačný portál, ktorý je súčasťou prípravy prostredia pre sprostredkovanie služieb e-Governmentu. Zákazníci môžu využívať aj nový portál pošty a tiež službu Info web na sledovanie svojich zásielok.
Automatizácia umožní zákazníkom zrealizovať všetky služby, okrem podania balíkov, pri jednej priehradke aj možnosť výberu miesta pri poskytovaní výplatných operácií. Prostredníctvom služby e-SIPO budú mať elektronický prístup do svojej časti systému prostredníctvom internetu. Získajú tak informácie o aktuálnom doklade, platbách, ako aj o údajoch z predchádzajúcich obdobiach. Systém je v súčasnosti v pilotnej prevádzke cez platobné portály vybraných bánk a širokej verejnosti má byť dostupný v prvej polovici budúceho roka.
Elektronický komunikačný portál je neoddeliteľnou súčasťou komplexného budovania elektronických služieb Slovenskej pošty. S jeho pomocou bude možné na jednom mieste využívať služby, napríklad e-SIPO, či služby verejnej správy pri elektronických podaniach štátnym orgánom, výpisoch z registrov, využívaní e-služieb, alebo služieb katastra nehnuteľnosti.
Slovenská pošta má podľa Chrásta ambíciu byť hlavným partnerom verejnej správy pri poskytovaní služieb e-Governmentu. Momentálne sa pripravuje štart pilotnej prevádzky komunikácie so systémom Poštového platobného styku. Od januára budúceho roka si budú môcť vybraní zákazníci - Daňové riaditeľstvo a Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny - vymieňať dokumenty zabezpečenou elektronickou cestou. Koncom tohto roka budú môcť najväčší firemní zákazníci cez tzv. Elektronický podací hárok podávať hromadné zásielky výhradne cez web, čo má obmedziť dlhé rady na poštách. V budúcom roku sa táto možnosť rozšíri na všetkých zákazníkov. Komunikácia cez e-portál bude autorizovaná elektronickým podpisom alebo zaručeným elektronickým podpisom. Nový web pošty od júla tohto roka navštívilo vyše 530 tisíc používateľov.
Slovenská pošta, a.s. vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993. Na akciovú spoločnosť sa pretransformovala v októbri 2004, eviduje základné imanie v prepočte 214,3 mil. eur. Jej 100-percentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Slovenská pošta zabezpečuje zo zákona tzv. univerzálnu službu, čo znamená, že je povinná doručovať zásielky do všetkých sídiel minimálne jedenkrát denne a za primeranú cenu. Slovenská pošta prevádzkuje 1 593 pôšt, z nich 1 333 je v malých obciach a okolo dvesto v mestách. Zákazníci majú k dispozícii 7 094 poštových schránok.
SITA
Projekt digitalizácie, ktorý začína Slovenská pošta realizovať po dvojročnej príprave, má umožniť rýchlejšiu obsluhu a lepší prístup zákazníkov k poskytovaným službám. Súčasťou digitalizácie budú popri automatizácii pôšt nová elektronická služba e-SIPO (sústredené inkaso platieb obyvateľstva) a elektronický komunikačný portál, ktorý je súčasťou prípravy prostredia pre sprostredkovanie služieb e-Governmentu. Zákazníci môžu využívať aj nový portál pošty a tiež službu Info web na sledovanie svojich zásielok.
Automatizácia umožní zákazníkom zrealizovať všetky služby, okrem podania balíkov, pri jednej priehradke aj možnosť výberu miesta pri poskytovaní výplatných operácií. Prostredníctvom služby e-SIPO budú mať elektronický prístup do svojej časti systému prostredníctvom internetu. Získajú tak informácie o aktuálnom doklade, platbách, ako aj o údajoch z predchádzajúcich obdobiach. Systém je v súčasnosti v pilotnej prevádzke cez platobné portály vybraných bánk a širokej verejnosti má byť dostupný v prvej polovici budúceho roka.
Elektronický komunikačný portál je neoddeliteľnou súčasťou komplexného budovania elektronických služieb Slovenskej pošty. S jeho pomocou bude možné na jednom mieste využívať služby, napríklad e-SIPO, či služby verejnej správy pri elektronických podaniach štátnym orgánom, výpisoch z registrov, využívaní e-služieb, alebo služieb katastra nehnuteľnosti.
Slovenská pošta má podľa Chrásta ambíciu byť hlavným partnerom verejnej správy pri poskytovaní služieb e-Governmentu. Momentálne sa pripravuje štart pilotnej prevádzky komunikácie so systémom Poštového platobného styku. Od januára budúceho roka si budú môcť vybraní zákazníci - Daňové riaditeľstvo a Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny - vymieňať dokumenty zabezpečenou elektronickou cestou. Koncom tohto roka budú môcť najväčší firemní zákazníci cez tzv. Elektronický podací hárok podávať hromadné zásielky výhradne cez web, čo má obmedziť dlhé rady na poštách. V budúcom roku sa táto možnosť rozšíri na všetkých zákazníkov. Komunikácia cez e-portál bude autorizovaná elektronickým podpisom alebo zaručeným elektronickým podpisom. Nový web pošty od júla tohto roka navštívilo vyše 530 tisíc používateľov.
Slovenská pošta, a.s. vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993. Na akciovú spoločnosť sa pretransformovala v októbri 2004, eviduje základné imanie v prepočte 214,3 mil. eur. Jej 100-percentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Slovenská pošta zabezpečuje zo zákona tzv. univerzálnu službu, čo znamená, že je povinná doručovať zásielky do všetkých sídiel minimálne jedenkrát denne a za primeranú cenu. Slovenská pošta prevádzkuje 1 593 pôšt, z nich 1 333 je v malých obciach a okolo dvesto v mestách. Zákazníci majú k dispozícii 7 094 poštových schránok.
SITA