|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. mája 2014
Slovenská pošta v Prahe tlačí 8 miliónov známok s portrétom A. Kisku
Novozvolený prezident SR Andrej Kiska už má poštovú známku s vlastným portrétom.
Zdieľať
Bratislava 28. mája (TASR) – Novozvolený prezident SR Andrej Kiska už má poštovú známku s vlastným portrétom.
Prvých 8 miliónov kusov známok v nominálnej hodnote 0,45 eura Slovenská pošta v týchto dňoch tlačí v Poštovej tlačiarni cenín v Prahe.
Pražská tlačiareň má v portfóliu poštové známky so všetkými slovenskými a českými prezidentmi. Známky zobrazujúce najvyššieho predstaviteľa štátu sa vyrábajú technológiou rotačnej oceľotlače v kombinácii s hĺbkotlačou. Zástupcovia Slovenskej pošty dnes prišli do metropoly Česka tlač známok odsúhlasiť. "Aby sme všetky farby namiešali tak, ako si predstavujeme, aby bola známka farebne kultivovaná, aby bol portrét čo najčitateľnejší, aby to bola poštová známka, ktorá bude dostatočne reprezentovať SR," vysvetlil vedúci odboru Poštovej filatelistickej služby Martin Vančo.
Odhadol, že Slováci ročne spotrebujú približne 20 miliónov kusov takýchto známok. Počiatočných 8 miliónov by malo vystačiť na niekoľko mesiacov. Vančo upozornil, že v roku 2008 ich pošta tlačila asi 30 miliónov, za šesť rokov teda klesla spotreba zhruba o tretinu. "Pokiaľ list nepošlete a nekúpite si poštovú známku, dopyt je nižší. Keďže žijeme v dobe internetu a elektronických médií, klesá aj dopyt po poštových známkach," dodal.
Zvýšiť záujem Slovákov o poštové známky sa snažia rôznymi marketingovými aktivitami. Najmä mladšiu generáciu majú osloviť voňavé známky, ktoré už Slovenská pošta príležitostne vydáva, či pripravovaná novinka – známky s príchuťou jahody. Andrej Kiska však "ochutený" nebude. "Tu by som zostal konzervatívny, predsa len je to hlava štátu, najvyšší ústavný činiteľ, tu by som veľmi neexperimentoval," povedal Vančo.
Riaditeľ tlačiarne Jaroslav Štefek ocenil inovatívny vzhľad poštovej známky budúceho slovenského prezidenta. "Je na pohľad iná ako predchádzajúce, pôsobí na mňa mladším dojmom. Nie je stereotypná. Všetky predchádzajúce sú podobné, táto má inovatívnejší dizajn, čo je príjemné," zhodnotil.
Výroba 8 miliónov známok s portrétom prezidenta SR stojí štát 30.000 eur. Potrebných je na to približne 180 kilogramov farby. Zatiaľ čo prípravné práce trvajú týždne, samotná tlač zaberie len asi štyri dni. Do obehu sa známky dostanú až po Kiskovej inaugurácii, ktorá bude 15. júna. Autorom oceľorytiny je akademický maliar Martin Činovský.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Novozvolený prezident SR Andrej Kiska pred rozhovorom v RTVS v nedeľu 30. marca 2014 v Bratislave. Foto: TASR/Martin Baumann
Prvých 8 miliónov kusov známok v nominálnej hodnote 0,45 eura Slovenská pošta v týchto dňoch tlačí v Poštovej tlačiarni cenín v Prahe.
Pražská tlačiareň má v portfóliu poštové známky so všetkými slovenskými a českými prezidentmi. Známky zobrazujúce najvyššieho predstaviteľa štátu sa vyrábajú technológiou rotačnej oceľotlače v kombinácii s hĺbkotlačou. Zástupcovia Slovenskej pošty dnes prišli do metropoly Česka tlač známok odsúhlasiť. "Aby sme všetky farby namiešali tak, ako si predstavujeme, aby bola známka farebne kultivovaná, aby bol portrét čo najčitateľnejší, aby to bola poštová známka, ktorá bude dostatočne reprezentovať SR," vysvetlil vedúci odboru Poštovej filatelistickej služby Martin Vančo.
Odhadol, že Slováci ročne spotrebujú približne 20 miliónov kusov takýchto známok. Počiatočných 8 miliónov by malo vystačiť na niekoľko mesiacov. Vančo upozornil, že v roku 2008 ich pošta tlačila asi 30 miliónov, za šesť rokov teda klesla spotreba zhruba o tretinu. "Pokiaľ list nepošlete a nekúpite si poštovú známku, dopyt je nižší. Keďže žijeme v dobe internetu a elektronických médií, klesá aj dopyt po poštových známkach," dodal.
Zvýšiť záujem Slovákov o poštové známky sa snažia rôznymi marketingovými aktivitami. Najmä mladšiu generáciu majú osloviť voňavé známky, ktoré už Slovenská pošta príležitostne vydáva, či pripravovaná novinka – známky s príchuťou jahody. Andrej Kiska však "ochutený" nebude. "Tu by som zostal konzervatívny, predsa len je to hlava štátu, najvyšší ústavný činiteľ, tu by som veľmi neexperimentoval," povedal Vančo.
Riaditeľ tlačiarne Jaroslav Štefek ocenil inovatívny vzhľad poštovej známky budúceho slovenského prezidenta. "Je na pohľad iná ako predchádzajúce, pôsobí na mňa mladším dojmom. Nie je stereotypná. Všetky predchádzajúce sú podobné, táto má inovatívnejší dizajn, čo je príjemné," zhodnotil.
Výroba 8 miliónov známok s portrétom prezidenta SR stojí štát 30.000 eur. Potrebných je na to približne 180 kilogramov farby. Zatiaľ čo prípravné práce trvajú týždne, samotná tlač zaberie len asi štyri dni. Do obehu sa známky dostanú až po Kiskovej inaugurácii, ktorá bude 15. júna. Autorom oceľorytiny je akademický maliar Martin Činovský.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR