|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. novembra 2011
Slovenská pošta sa stala partnerom štátu v e-Governmente
Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993. Na akciovú spoločnosť sa transformovala v októbri 2004, eviduje základné imanie 214,3 mil. eur. Slovenská pošta mala začiatkom novembra automatizovaných 1 383 pôšt, do ...
Zdieľať
Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993. Na akciovú spoločnosť sa transformovala v októbri 2004, eviduje základné imanie 214,3 mil. eur. Slovenská pošta mala začiatkom novembra automatizovaných 1 383 pôšt, do polovice roka 2012 bude zautomatizovaných všetkých 1 585 pôšt centrálnym informačným systémom APONet. Stopercentným vlastníkom spoločnosti je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Slovenská pošta zabezpečuje zo zákona takzvanú univerzálnu službu, čo znamená, že je povinná doručovať zásielky do všetkých sídiel minimálne jedenkrát denne a za primeranú cenu.BRATISLAVA 23. novembra (WEBNOVINY) - Slovenská pošta, a.s. sa podpisom memoranda o spolupráci v oblasti e-Governmentu s ministerstvom financií stala partnerom pri sprístupňovaní služieb štátu občanom. Na poštách si budú môcť zákazníci v budúcnosti vybaviť napríklad výpis z katastra nehnuteľností, obchodného registra či registra trestov. Ako ďalej Slovenská pošta v stredu informovala agentúru SITA, tieto služby chce poskytovať prostredníctvom najrozsiahlejšej pobočkovej siete vytvorením špecializovaných pracovísk - Integrovaných obslužných miest.
"Pre Slovenskú poštu je memorandum významným dokumentom, ktorý deklaruje poštu ako partnera Slovenskej republiky v oblasti rozvoja komunikačnej spoločnosti," vyhlásila generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá. Slovenská pošta podľa nej disponuje dostatočne kvalifikovaným a vyškoleným personálom, pričom štandardom je overovanie totožnosti, práca s hotovosťou, dodržiavanie zásad ochrany osobných údajov a práca s výpočtovou technikou.
V súčasnosti poskytuje Slovenská pošta až 90 % svojich služieb v plne konkurenčnom prostredí. Od začiatku budúceho roka sa trh poštových služieb úplne otvorí, čo znamená, že okrem Slovenskej pošty bude môcť listy a reklamne adresované zásielky do 50 gramov a tiež úradné zásielky doručovať ktorýkoľvek registrovaný poštový podnik. "Za posledné roky sa neustále znižuje počet listových zásielok, je to približne 10 % ročne. Pošta musí vstupovať na nové trhy a hľadať ďalšie spôsoby ako si udržať svoju pozíciu lídra na poštovom trhu,“ dodala Hrdá. Ambíciou pošty je podľa nej zmeniť sa z prevádzkovo-úradnej inštitúcie na obchodno-komunikačnú spoločnosť.
Obdobné projekty v oblasti e-Governmentu poskytujú aj poštové správy napríklad v Belgicku, Českej republike alebo Estónsku Zahraničné skúsenosti podľa pošty ukazujú, že poskytovanie služieb verejnej správy na poštových pobočkách je veľmi populárne a predstavuje presun bližšie k občanom a podnikateľom.
"Pre Slovenskú poštu je memorandum významným dokumentom, ktorý deklaruje poštu ako partnera Slovenskej republiky v oblasti rozvoja komunikačnej spoločnosti," vyhlásila generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá. Slovenská pošta podľa nej disponuje dostatočne kvalifikovaným a vyškoleným personálom, pričom štandardom je overovanie totožnosti, práca s hotovosťou, dodržiavanie zásad ochrany osobných údajov a práca s výpočtovou technikou.
V súčasnosti poskytuje Slovenská pošta až 90 % svojich služieb v plne konkurenčnom prostredí. Od začiatku budúceho roka sa trh poštových služieb úplne otvorí, čo znamená, že okrem Slovenskej pošty bude môcť listy a reklamne adresované zásielky do 50 gramov a tiež úradné zásielky doručovať ktorýkoľvek registrovaný poštový podnik. "Za posledné roky sa neustále znižuje počet listových zásielok, je to približne 10 % ročne. Pošta musí vstupovať na nové trhy a hľadať ďalšie spôsoby ako si udržať svoju pozíciu lídra na poštovom trhu,“ dodala Hrdá. Ambíciou pošty je podľa nej zmeniť sa z prevádzkovo-úradnej inštitúcie na obchodno-komunikačnú spoločnosť.
Obdobné projekty v oblasti e-Governmentu poskytujú aj poštové správy napríklad v Belgicku, Českej republike alebo Estónsku Zahraničné skúsenosti podľa pošty ukazujú, že poskytovanie služieb verejnej správy na poštových pobočkách je veľmi populárne a predstavuje presun bližšie k občanom a podnikateľom.