|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. apríla 2009
Slovenská pošta je na kriminalitu pripravená stále lepšie
V období zhoršujúcich sa ekonomických pomerov sa zvyčajne zvyšuje kriminalita viac ako v obdobiach stability a rastu. S kriminalitou a vandalizmom sa potýkajú obchodné centrá, banky, súkromné osoby, ale ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. apríla (WN/PR) - V období zhoršujúcich sa ekonomických pomerov sa zvyčajne zvyšuje kriminalita viac ako v obdobiach stability a rastu. S kriminalitou a vandalizmom sa potýkajú obchodné centrá, banky, súkromné osoby, ale aj inštitúcie, ktoré preukazujú verejnosti služby. Problémom sa nevyhla ani Slovenská pošta.
Pretože krízové obdobia majú zvyčajne najťažší dopad najmä na nižšie sociálne vrstvy, zvyšuje sa aj kriminalita. V tejto súvislosti sa v poslednom čase vplyvom ekonomickej krízy zvýšil aj počet prepadov pôšt. „Pošty sú zrkadlom sociálnej situácie na Slovensku, zvýšená kriminalita sa na nich odráža vo väčšej miere ako inde,“ povedal hovorca Slovenskej pošty Juraj Danielis.
Podľa štatistík sa v prvom štvrťroku 2009 počet lúpežných prepadov pôšt mierne zvýšil – bolo spáchaných 9 lúpežných prepadov, zatiaľ čo počas celého minulého roka to bolo 18 prípadov.
Otázky spojené s bezpečnosťou svojich pracovísk aj zamestnancov Slovenská pošta aktívne rieši. Na posilnenie bezpečnosti sa pripravovala dlhšie obdobie a na jeseň minulého roka uviedla do prevádzky Multifunkčné dohľadové centrum (MDC), ktoré zabezpečuje monitoring objektov aj motorových vozidiel. „Objekty a motorové vozidlá sa do systému pripájajú postupne, podľa vopred stanovených priorít. V súčasnosti je na MDC pripojených 200 objektov pôšt a pripájanie ďalších objektov naďalej pokračuje. Na monitorovací systém je pripojených tiež 600 motorových vozidiel. „Do konca roka 2009 plánujeme pripojiť asi 1000 motorových vozidiel a maximálny počet objektov, ktoré patria medzi strategicky dôležité,“ informovala vedúca oddelenia multifunkčného dohľadového centra Oľga Svitková.
Medzi priority Slovenskej pošty patrí aj ochrana zamestnancov a doručovateľov . Preto sa v súčasnosti pracuje na aplikácii, ktorá bude zabezpečovať monitoring poštových doručovateľov. „Momentálne robíme pilotné testovanie personálnych trackerov pre monitoring doručovateľov. Je to zariadenie, ktoré dokáže po stlačení SOS tlačidla vyslať signál, pričom na mapových podkladoch sa zobrazí poloha doručovateľa. Operátor MDC vie stanoviť polohu doručovateľa a navigovať privolanú pomoc,“ povedala Oľga Svitková.
Okrem toho Slovenská pošta svojich zamestnancov pripravuje aj na to, aby sa vedeli adekvátne správať v záťažových situáciách; organizuje pre nich pravidelné školenia a kurzy.
Slovenská pošta intenzívne spolupracuje aj s políciou , ktorá je veľmi ústretová a aktívna. Túto skutočnosť dokazuje aj to, že minulý týždeň predstavitelia pošty odovzdali ocenenie príslušníkom polície KR PZ v Banskej Bystrici, ktorí zadržali v krátkom čase dva páry zlodejov prepadávajúcich poštových doručovateľov v banskobystrickom regióne. V spolupráci s Policajným zborom SR sa tak darí Slovenskej pošte minimalizovať škody spôsobené nárastom kriminality.
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody's udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005.
Pretože krízové obdobia majú zvyčajne najťažší dopad najmä na nižšie sociálne vrstvy, zvyšuje sa aj kriminalita. V tejto súvislosti sa v poslednom čase vplyvom ekonomickej krízy zvýšil aj počet prepadov pôšt. „Pošty sú zrkadlom sociálnej situácie na Slovensku, zvýšená kriminalita sa na nich odráža vo väčšej miere ako inde,“ povedal hovorca Slovenskej pošty Juraj Danielis.
Podľa štatistík sa v prvom štvrťroku 2009 počet lúpežných prepadov pôšt mierne zvýšil – bolo spáchaných 9 lúpežných prepadov, zatiaľ čo počas celého minulého roka to bolo 18 prípadov.
Otázky spojené s bezpečnosťou svojich pracovísk aj zamestnancov Slovenská pošta aktívne rieši. Na posilnenie bezpečnosti sa pripravovala dlhšie obdobie a na jeseň minulého roka uviedla do prevádzky Multifunkčné dohľadové centrum (MDC), ktoré zabezpečuje monitoring objektov aj motorových vozidiel. „Objekty a motorové vozidlá sa do systému pripájajú postupne, podľa vopred stanovených priorít. V súčasnosti je na MDC pripojených 200 objektov pôšt a pripájanie ďalších objektov naďalej pokračuje. Na monitorovací systém je pripojených tiež 600 motorových vozidiel. „Do konca roka 2009 plánujeme pripojiť asi 1000 motorových vozidiel a maximálny počet objektov, ktoré patria medzi strategicky dôležité,“ informovala vedúca oddelenia multifunkčného dohľadového centra Oľga Svitková.
Medzi priority Slovenskej pošty patrí aj ochrana zamestnancov a doručovateľov . Preto sa v súčasnosti pracuje na aplikácii, ktorá bude zabezpečovať monitoring poštových doručovateľov. „Momentálne robíme pilotné testovanie personálnych trackerov pre monitoring doručovateľov. Je to zariadenie, ktoré dokáže po stlačení SOS tlačidla vyslať signál, pričom na mapových podkladoch sa zobrazí poloha doručovateľa. Operátor MDC vie stanoviť polohu doručovateľa a navigovať privolanú pomoc,“ povedala Oľga Svitková.
Okrem toho Slovenská pošta svojich zamestnancov pripravuje aj na to, aby sa vedeli adekvátne správať v záťažových situáciách; organizuje pre nich pravidelné školenia a kurzy.
Slovenská pošta intenzívne spolupracuje aj s políciou , ktorá je veľmi ústretová a aktívna. Túto skutočnosť dokazuje aj to, že minulý týždeň predstavitelia pošty odovzdali ocenenie príslušníkom polície KR PZ v Banskej Bystrici, ktorí zadržali v krátkom čase dva páry zlodejov prepadávajúcich poštových doručovateľov v banskobystrickom regióne. V spolupráci s Policajným zborom SR sa tak darí Slovenskej pošte minimalizovať škody spôsobené nárastom kriminality.
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody's udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005.