Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. marca 2016

Slovenská pošta dosiahla minulý rok zisk viac ako 4 milióny eur



Na snímke generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.



Zdieľať
Na snímke generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker. Foto: TASR - Martin Baumann
Bratislava 17. marca (TASR) – Slovenská pošta (SP) uzavrela rok 2015 so ziskom pred zdanením na úrovni 4,046 milióna eur. Informovala o tom dnes jej hovorkyňa Stanislava Pondelová s tým, že spoločnosť dosiahla pozitívny hospodársky výsledok tretí rok po sebe napriek výraznému celosvetovému poklesu listového trhu, rýchlemu rastu elektronickej komunikácie a po rokoch stratového hospodárenia.


„Najväčší vplyv na hospodárenie spoločnosti mala úspora nákladov v oblasti spotreby energií, ušetrili sme aj na službách od externých dodávateľov. Okrem úspor v nákladoch mal pozitívny vplyv na ekonomiku aj rast výnosov zo zmluvných služieb a zavádzanie nových služieb ako mobilný operátor 4ka, IOMO služby či e-kolok,“
priblížil generálny riaditeľ SP Tomáš Drucker.

Podnikateľský plán pre rok 2015 predpokladal zisk na úrovni 1,040 milióna eur pred zdanením, výsledok hospodárenia v porovnaní s plánom je tak lepší o 3 milióny eur. Celkové výnosy dosiahli takmer 308 miliónov eur a náklady bezmála 304 miliónov eur. Najvyšší, až 58-% podiel na výnosoch mali vlani vnútroštátne a medzinárodné poštové služby, zvyšnú časť výnosov tvorili predovšetkým finančné služby, IOMO služby či platobný systém e-kolok.

Pozitívne hospodárenie podľa Druckera umožnilo firme v uplynulom roku udržať zamestnanosť, ako aj vytvoriť priestor pre rast miezd v priemere o takmer 5 %. „Tak ako v minulom roku pocítia tiež tento rok pozitívne hospodárenie aj naši zamestnanci. Vo forme mimoriadnych odmien im SP vyplatí celkovo 1,2 milióna eur,“ vyčíslil. Všetky tieto finančné prostriedky pôjdu iba radovým nemanažérskym zamestnancom – poštárom, doručovateľom, vodičom a ostatným technicko-hospodárskym pracovníkom.

„Prioritou Slovenskej pošty je naďalej prispôsobovať sa zmenám na poštovom trhu a reflektovať na požiadavky zákazníkov. V rámci podnikateľského plánu na rok 2016 plánuje SP naďalej pozitívne hospodárenie,“ avizoval Drucker.

Spoločnosť medziročne zaznamenáva pokles listovej pošty vo výške 5 až 7 %. Napriek tomu sa neobáva zániku tradičnej pošty. Listová pošta na Slovensku sa totiž stále počíta v stovkách miliónov kusov ročne. Ako pripomenula, zároveň dochádza k nárastu balíkového trhu, spôsobenému rozvojom elektronického obchodu. Práve balíkový trh vníma SP ako výrazne perspektívny a do budúcnosti kľúčový.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Japonský festival priblíži život v krajine vychádzajúceho slnka
<< predchádzajúci článok
Kerry dospel k záveru, že Islamský štát pácha v Sýrii a Iraku genocídu