13. mája 2019
Ilustračná snímka. Foto: TASR/APBratislava 13. mája (TASR) - Slovenská katolícka charita (SKCH) spustila pod názvom
"Nedaj sa zotročiť" internetovú kampaň zameranú na boj proti obchodovaniu s ľuďmi. Charita ňou chce viac hovoriť o reálnych nástrahách novodobého otroctva. Informovala o tom manažérka komunikácie SKCH Monika Molnárová.
"Anglicko patrí stále medzi finálne destinácie týchto obetí a je medzi nimi aj veľa Slovákov. Za ostatné obdobie sa stávajú obeťami obchodovania väčšinou ľudia z rómskej komunity, ktorí cestujú za prácou práve do spomínaného Anglicka," uviedla manažérka projektu STOP obchodovaniu s ľuďmi Jana Verdura.
Keďže aj mladí Rómovia sú veľmi aktívni na sociálnych sieťach, v najnovšej kampani sa zamerali na nich. Stavili na sériu videí a pieseň od hudobnej skupiny Gipsy Čáve
"Dávaj si pozor bráško". Tá by mala zrozumiteľne mládeži povedať, že zotročenie je reálne aj na Slovensku. Na kampani spolupracoval aj raper Ego.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR