|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. júna 2014
Slovenky sú pri sporení zodpovednejšie ako Češky
Slováci aj Česi sa vedia naučiť pravidelne sporiť, len k tomu potrebujú zodpovedajúci mechanizmus, ktorý ich to naučí. Vyplynulo to z výskumu, ktorý počas ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 5. júna (TASR) - Slováci aj Česi sa vedia naučiť pravidelne sporiť, len k tomu potrebujú zodpovedajúci mechanizmus, ktorý ich to naučí. Vyplynulo to z výskumu, ktorý počas apríla 2014 zrealizovala agentúra Gfk pre mBank, v ktorom sa zisťovali sporiace návyky na Slovensku aj v Čechách.Ako povedal dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi Roman Truhlář, generálny riaditeľ mBank pre ČR a SR, výskum ďalej ukázal, že najväčšia časť, až 21,2 % z dopytovaných Slovákov uvádza, že majú založenú vkladnú knižku. Z Čechov je to len 5,7 %. Slováci si zase sporia v menšej miere v doplnkovom dôchodkovom poistení, nakoľko tvoria len 7,9-% menšinu oproti Čechom, ktorých je až 39,10 %.
Po prvom mesiaci prevádzky mSPORENIA sa v praxi ukázalo, že sa zvýšil počet pravidelne sporiacich klientov na Slovensku o 16 % a v Čechách o 30 %.
Oba národy sa však líšia tým, ako sporia. Sporiaci účet má 17,2 % Slovákov a 14,03 % Čechov. Rekordérkami v počte otvorených sporiacich účtov sú však ženy na Slovensku. Tu ho má založený každá piata. Najmenej sporiacich účtov majú naopak české ženy, ktorých je len 13,40 %. Muži v oboch krajinách majú takmer zhodne približne 15,5 %.
Výrazné rozdiely medzi krajinami sú aj vo vekových kategóriách. Na Slovensku najviac sporia ľudia vo veku 30 – 39 rokov. Tých je až 45 %, čo je výrazne viac ako v Čechách, kde ich je v rovnakej vekovej kategórii len 28 %.
Značnej popularite sa teší na oboch trhoch drobné a pravidelné sporenie, nakoľko v oboch krajinách je podiel pravidelne sporiacich zákazníkov mBank používajúcich mSPORENIE, popri ostatných pravidelných sporiacich produktoch, vyše 22 % na Slovensku a v Čechách dokonca až 29 %. Nadpolovičnú väčšinu, až 62 %, v oboch krajinách tvorí veková kategória 30 – 49 rokov a prevládajú v nej muži so svojím 64-% podielom voči ženám.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR