![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Slovenky sa pri kúpe auta najviac zaujímajú o cenu
BMW 2 Active Tourer a topmodelka Karolína Kurková
Zdieľať

Podľa tohto prieskumu je pre Slovenky pri výbere auta najdôležitejším faktorom cena, prihliadalo na ňu až 86% opýtaných. Vyše polovica z nich by pritom ochotne investovala do kúpy vozidla od 10tisíc do 25tisíc eur. Až 83% si nechá pri výbere a konfigurácii vozidla poradiť od predajcu, a takmer každá sa zaujíma o rôzne ponuky a bonusy.

Paradoxne sa však zdá, že slovenské šoférky nevedia ako pri kúpe auta ušetriť. Viac ako polovica radšej uprednostní nové auto pred predvádzacím či jazdenkou, a netlačia tak na výšku zľavy ako muži, ako vyplýva zo skúseností predajcov spoločnosti Auto Palace.
Pri financovaní vozidla preferujú leasing, 39% rieši nákup v hotovosti. V kurze začína byť operatívny leasing, tento spôsob je atraktívny pre 7% žien.
Z prieskumu vyplýva, že pri výbere sú slovenské šoférky predovšetkým praktické. Okrem spomínanej ceny u nich zohráva dôležitú úlohu spotreba (je prvoradá pre 75% žien). Až 60% žien sa pri kúpe riadi značkou vozidla. A všetky si nechajú pri výbere poradiť, najčastejšie od svojej polovičky (67%), potom od priateľov a rodičov.
Slovenské šoférky dbajú na bezpečnosť a zaujímajú sa aj o bezpečnostné prvky, až pre 47% opýtaných je toto najdôležitejším kritériom pre výber vozidla.
Výsledky prieskumu rúcajú aj ďalší mýtus: že ženám postačí šoférovať auto červenej farby a priveľmi im nezáleží na takých parametroch ako je typ paliva či po-hon kolies. Takmer tretina opýtaných farbu auta vôbec nerieši, ostatné preferujú čiernu, červenú a bielu. Svoje zastúpenie majú aj hnedé odtiene, šedá a prekvapivo aj žltá. Väčšina žien však vyhlásila, že ich farebné preferencie závisia na konkrétnom modeli, značke, tvare karosérie a veľkosti vozidla.

„Stretávam sa s tým, že ženy sa neboja ani výkonnejších, Mkových modelov,” potvrdzuje predajca BMW z Auto Palace Bratislava, Lukáš Madleňák.
Keď ide o druh paliva, 55% žien dáva prednosť dieslu a 40% benzínu. Nové alternatívy ako elektrický pohon či hybridný pohon zjavne ešte stále u nás nie sú v kurze, fandia im iba 2% šofériek.
Prieskum priniesol aj zaujímavú informáciu, že ženy sú poctivé, čo sa týka servisovania. Až 70% respondentiek tvrdí, že servis navštevuje pravidelne, podľa technického stavu vozidla a upozornení. Na druhej strane práve náklady na servis, kazovosť či to, koľko rokov majú záruku na vozidle, ženy pri kúpe takmer neriešia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR