|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. augusta 2016
Slovákov viac zaujíma zloženie nápojov, rastie dopyt po minerálkach
Návyky Slovákov v oblasti stravovania či pitného režimu prechádzajú zmenami, v popredí začínajú byť čoraz viac zdravé a vyvážené trendy. Prejavilo ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR - František Iván
Bratislava 11. augusta (TASR) - Návyky Slovákov v oblasti stravovania či pitného režimu prechádzajú zmenami, v popredí začínajú byť čoraz viac zdravé a vyvážené trendy. Prejavilo sa to aj pri najnovších štatistikách nealkoholických nápojov a minerálnych vôd. Celková spotreba nealkoholických nápojov v minulom roku vzrástla o 12 %. Pri prepočítaní na jedného obyvateľa tak ide o 80 litrov rozličných druhov nápojov."Najviac Slováci konzumovali minerálne a pramenité vody, ktorých spotreba narástla o 16 %. Zatiaľ čo v Európskej únii bola priemerná spotreba balenej vody na obyvateľa 109 litrov, v prípade Slovenska ide o 80 litrov a v Českej republike len 47,7 litra," uviedla výkonná riaditeľka Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku Lucia Morvai.
Záujem o balenú vodu je v súčasnosti už aj na slovenskom trhu vyšší ako o tradičné sladené nealkoholické nápoje, čo kopíruje celosvetový trend. Zároveň však medziročne vzrástla aj spotreba sladených nealkoholických nápojov a to z 37 na 42 litrov.
Výrobcovia nealkoholických nápojov a minerálnych vôd predpokladajú, že sa bude tento rok opakovať tradičný scenár, kedy v lete prevažuje záujem o čisté minerálne a pramenité vody. Ku koncu roka, naopak, prevláda spotreba sýtených či nealkoholických nápojov, ktorá býva najvyššia práve v decembri.
"Výrobcovia nápojov neustále pracujú na inováciách, vďaka čomu vzniká množstvo zaujímavých kombinácií. Spotrebitelia dnes čoraz viac pri nákupe zvažujú pridanú hodnotu každého z produktov – zdravotný prínos, zabezpečenie kvalitnej hydratácie, obsah energie, vitamínov, minerálov a podobne," spresnila Morvai.
Slovensko má rozsiahle zásoby kvalitnej podzemnej vody. Do spotrebiteľského obalu sa v súčasnosti plní 23 prírodných minerálnych vôd a viac ako 40 rôznych značiek pramenitých vôd vrátane dojčenských a balených pitných vôd. Spomedzi 30 výrobcov minerálnych a pramenitých vôd tvoria 90 % malé a stredné podniky so silnou tradíciou v konkrétnom regióne.
"V porovnaní s inými potravinami je 60-% zastúpenie na pultoch obchodov veľmi priaznivé číslo. V roku 2015 priemerný Slovák vypil 58 litrov čistej minerálnej a pramenitej vody a 22 litrov ochutených variantov. Stále však vidíme potenciál na jeho zvyšovanie," uzatvára Morvai.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR