16. júla 2013

BRATISLAVA 16. júla (WEBNOVINY) - Od začiatku krízy vidia ľudia na Slovensku svoju finančnú situáciu stále pesimistickejšie.
Viac ako tretina slovenskej bežnej populácie vo veku 15 až 65 rokov má pocit, že sa má v súčasnosti po finančnej stránke horšie, ako sa mala pred rokom.
Takmer tri štvrtiny Slovákov kontrolujú svoje výdavky a pre zhruba rovnaký podiel opýtaných sú peniaze čoraz častejšie predmetom diskusií v rodinách. Vyplynulo to zo štúdie TNS LifeStyle, ktorú od roku 2006 každé dva roky realizuje agentúra TNS Slovakia.
"Samozrejme sme rôzni a každý z nás máme iné priority v živote," uvádza TNS. Kým jedných kríza podľa spoločnosti nakopla k aktivite, iní pod jej vplyvom stagnovali a ťažko sa spamätávajú. "Vo všeobecnosti sme stále viac ochotní uľaviť z kvality v záujme nakúpiť čo najlacnejšie," uvádza spoločnosť v správe z prieskumu. Až 70 % občanov v prieskume deklaruje, že by uprednostnili lacnejší výrobok aj s nižšou kvalitou.
Na druhej strane si však takmer 40 % Slovákov napriek pretrvávajúcej kríze dopraje čo sa im páči a 72 % z opýtaných trávi voľný čas v nákupných centrách.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. TNS poskytuje prieskumy, rady a hlbší pohľad do segmentácie trhu, reklamy, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Skupina TNS patrí do siete Kantar Group, ktorá zjednocuje viac ako 20 rôznych špecializovaných spoločností.