|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2015
Slovák Zdenko Hanout smel ako jediný fotiť Ennia Morriconeho
Tagy: Zdenko Hanout
Slovenský fotograf Zdenko Hanout mal nedávno možnosť ako jediný takmer ...
Zdieľať
Rodák z Humenného sa venuje fotografovaniu rozličných podujatí a s legendárnym filmovým skladateľom strávil tri dni.
BRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) - Slovenský fotograf Zdenko Hanout mal nedávno možnosť ako jediný takmer neobmedzene fotiť talianskeho hudobného skladateľa a dirigenta Ennia Morriconeho počas príprav aj samotných koncertov, ktoré sa konali v Prahe a Bratislave v rámci jeho aktuálneho turné.
Ako rodák z Humenného prezradil v rozhovore pre agentúru SITA, túto špeciálnu ponuku dostal, keď oslovil spoločnosť starajúcu sa o turné známeho umelca, ktorý sa preslávil najmä ako aranžér a autor filmovej hudby pre westerny Sergia Leoneho ako Pre hrsť dolárov (1964), Pre niekoľko dolárov navyše (1965), Dobrý, zlý a škaredý (1966) či Vtedy na Západe (1968).
Človek musí mať veľký rešpekt voči hudbe
"Oslovil som agentúru, ktorá má na starosti jeho celé turné. Kontaktoval som ich však kvôli turné The Godfather Live, s ktorým prídu na jeseň do Európy. Poslal som im portfólio, v ktorom boli aj fotografie z projektu Viva Musica! s názvom Under My Spell. Povedali, že Godfather je ešte ďaleko a či by som nechcel prísť spraviť zopár fotiek Morriconeho do pražského štúdia. Po 15 rokoch fotenia, stovkách koncertov, rôznych podujatí, učení sa a cibrenia pohľadu sa mi naskytla možnosť fotiť Morriconeho, čo je úžasné, vždy sa však snažím ostať pri zemi. Mám veľmi rád filmovú hudbu," vyjadril sa fotograf.
Potom pokračoval: "Nikdy by mi nenapadlo, že budem fotografom na turné Ennia Morriconeho. Je to vlastne o level vyššie, keďže pri Godfatherovi nebude pôvodný skladateľ a tu bol. Navyše, je to jeho posledné turné. Upozornili ma, že je to už starší pán, nemá rád fotoaparáty ani kamery a teda ho nesmiem pri práci rušiť. Samozrejme, akceptoval som to. Človek musí mať veľký rešpekt voči hudbe, musí ju cítiť, musí vedieť, kedy môže cvaknúť, kedy nie, čiže musí počúvať hudbu a zároveň byť kreatívny pri fotografovaní," uviedol.
V Bratislave nemal toľko priestoru na pohyb
Ako prvé prišlo na rad fotografovanie spomínanej skúšky v pražskom štúdiu a následne aj samotný koncert. Vďaka fotkám z Prahy mohol stráviť ďalšie vzácne chvíle s 86-ročným Talianom a jeho tímom aj v Bratislave.
"Na základe tejto spolupráce som navrhol, či by sme zrealizovali aj Bratislavu. Vďaka môjmu tímu vznikol veľmi dobrý time-lapse. Spolu s ďalšími dvoma šikovnými ľuďmi sme zachytili stavanie pódia od prázdnej plochy až po začiatok koncertu. Mojím cieľom bolo nafotiť zase niečo nové, iné výrazy, iné momenty. Z organizačných dôvodov to bolo v Bratislave trocha iné, nemal som toľko priestoru na pohyb, ale myslím si, že v rámci možností aj tam vzniklo veľmi veľa zaujímavých fotografií. Nakoniec, mám veľmi dobré referencie od holandskej spoločnosti, ktorá organizuje celé turné, ale aj od maestrovho syna, filmára Giovanniho Morriconeho, ktorý je na turné spolu s ním," povedal Hanout a dodal, že s touto spoluprácou bol veľmi spokojný.
Hráčov chválil pohľadom i paličkou
"Okolo Morriconeho sa pohybuje veľmi malý tím, asi päť ľudí, takže k nemu som sa nedostal. Podarilo sa mi však byť od neho asi niekoľko centimetrov, keď som ho fotil počas skúšky a podobne. A navyše, komunikoval v taliančine. Mne to však úplne stačilo. Mám totiž rád, keď ma ľudia nevnímajú a robia si svoju prácu. Fotografie sú potom úplne prirodzené. Nepotreboval som mať možnosť s ním komunikovať, potreboval som mať prístup do tých miest, kam som chcel, aby som mohol byť kreatívny. Počas oboch koncertov som mohol fotiť z pódia, kam sa bežne fotograf len tak nedostane. Aj vďaka tomu vznikli zaujímavé fotografie," povedal fotograf.
"Na našej spolupráci sa mi veľmi páčilo, že som mal voľnú ruku. Všimol som si tiež, že je veľmi citlivý na fotoaparáty. Taktiež keď mu napríklad niečo nesedelo, niekde bol nejaký človek navyše a podobne, zastavil orchester a pozrel sa na toho človeka svojím typickým talianskym temperamentným pohľadom, ktorý ani vekom nestratil. Zažil som jeho zaujímavé nálady aj počas skúšok, kde bol prísnejší, čo je podľa mňa úplne normálne, keď chce podať vrcholový výkon, jednoducho musí byť prísny, nie však zlý. Mal som možnosť vidieť, ako chváli niektorých hráčov pohľadom či paličkou."
So zábermi by sa rád podelil prostredníctvom výstavy
"Pred bratislavskou skúškou mal aj ďakovnú reč k orchestru a chóru za skvelo odvedenú prácu v prvej časti turné, ktorá týmto koncertom končila. Bol moment, kedy som váhal, či mám alebo nemám namieriť fotoaparát, a to keď Morricone stál pod schodmi a čakal, kým vyjde na pódium. Ako fotografa by ma takýto záber veľmi potešil, no rešpekt voči nemu a jeho sústredeniu sa bol väčší," vyjadril sa fotograf, ktorý by sa so zábermi z turné rád podelil aj prostredníctvom výstavy.
"Ak sa nájdu vhodné priestory, rád by som tieto fotografie ukázal ľuďom. Myslím si, že raz ich určite zaradím do mojej knihy," objasnil. Fanúšikovia a fanúšičky si dovtedy môžu pozrieť fotografie v časti Blog na oficiálnej webstránke www.hanout.eu.
Zdenko Hanout sa venuje fotografovaniu rozličných podujatí. Ako sám povedal, spomedzi hudobných festivalov mu najviac imponujú Viva Musica!, Nova Rock a Colours of Ostrava.
Človek si musí vybudovať inštinkt dravca
"Fotím rôzne eventy, portréty či architektúru. Najviac ma bavia fotografie z miest, kde sa niečo deje. Človek musí byť pohotový, musí si vybudovať inštinkt dravca. Nikdy nebudem úplne spokojný so svojou prácou, ale práve to ma ženie vpred. Vždy sa dá všetko odfotiť aj inak, lepšie. Vystihnúť určitý moment, ale na druhej strane dať záberu aj trocha umenia. U fotografov je dôležité, že vidia veci inak. Nejde tak o to, čím fotí, samozrejme, technika je podstatná, ale najdôležitejšie je, ako fotograf vidí. Dôležitá je aj réžia fotografií, rovnako ako pri filme. Práve to často vysvetľujem klientom či známym, ktorí robia nejaký súhrnný report. Veľakrát réžia 15 fotiek dáva väčší zmysel ako 'neréžia' 50 fotiek," vyhlásil.
"Momentálne pracujem na ďalšej kolekcii fotiek Music In Pictures 2014, z ktorej plánujem urobiť výstavu. Bude to prierez mojich fotografií z hudobných podujatí za rok 2014. Pôjde o moju ôsmu samostatnú autorskú výstavu, pričom v rámci cyklu Music In Pictures to bude štvrtá," prezradil fotograf, ktorý rád čerpá inšpiráciu aj v prírode.
"Vo voľnom čase rád behám po lesoch. Vtedy vypnem a tým sa u mňa stupňuje kreativita a nadhľad. Nie som zástancom toho, že človek musí stále robiť, robiť, robiť. Keď však chce veľa robiť, musí aj veľa odpočívať, keď veľa odpočíva, naberá energiu, príde aj kreativita, zaujímavé projekty a práca," uzavrel Zdenko Hanout.
Ako rodák z Humenného prezradil v rozhovore pre agentúru SITA, túto špeciálnu ponuku dostal, keď oslovil spoločnosť starajúcu sa o turné známeho umelca, ktorý sa preslávil najmä ako aranžér a autor filmovej hudby pre westerny Sergia Leoneho ako Pre hrsť dolárov (1964), Pre niekoľko dolárov navyše (1965), Dobrý, zlý a škaredý (1966) či Vtedy na Západe (1968).
Človek musí mať veľký rešpekt voči hudbe
"Oslovil som agentúru, ktorá má na starosti jeho celé turné. Kontaktoval som ich však kvôli turné The Godfather Live, s ktorým prídu na jeseň do Európy. Poslal som im portfólio, v ktorom boli aj fotografie z projektu Viva Musica! s názvom Under My Spell. Povedali, že Godfather je ešte ďaleko a či by som nechcel prísť spraviť zopár fotiek Morriconeho do pražského štúdia. Po 15 rokoch fotenia, stovkách koncertov, rôznych podujatí, učení sa a cibrenia pohľadu sa mi naskytla možnosť fotiť Morriconeho, čo je úžasné, vždy sa však snažím ostať pri zemi. Mám veľmi rád filmovú hudbu," vyjadril sa fotograf.
Potom pokračoval: "Nikdy by mi nenapadlo, že budem fotografom na turné Ennia Morriconeho. Je to vlastne o level vyššie, keďže pri Godfatherovi nebude pôvodný skladateľ a tu bol. Navyše, je to jeho posledné turné. Upozornili ma, že je to už starší pán, nemá rád fotoaparáty ani kamery a teda ho nesmiem pri práci rušiť. Samozrejme, akceptoval som to. Človek musí mať veľký rešpekt voči hudbe, musí ju cítiť, musí vedieť, kedy môže cvaknúť, kedy nie, čiže musí počúvať hudbu a zároveň byť kreatívny pri fotografovaní," uviedol.
V Bratislave nemal toľko priestoru na pohyb
Ako prvé prišlo na rad fotografovanie spomínanej skúšky v pražskom štúdiu a následne aj samotný koncert. Vďaka fotkám z Prahy mohol stráviť ďalšie vzácne chvíle s 86-ročným Talianom a jeho tímom aj v Bratislave.
"Na základe tejto spolupráce som navrhol, či by sme zrealizovali aj Bratislavu. Vďaka môjmu tímu vznikol veľmi dobrý time-lapse. Spolu s ďalšími dvoma šikovnými ľuďmi sme zachytili stavanie pódia od prázdnej plochy až po začiatok koncertu. Mojím cieľom bolo nafotiť zase niečo nové, iné výrazy, iné momenty. Z organizačných dôvodov to bolo v Bratislave trocha iné, nemal som toľko priestoru na pohyb, ale myslím si, že v rámci možností aj tam vzniklo veľmi veľa zaujímavých fotografií. Nakoniec, mám veľmi dobré referencie od holandskej spoločnosti, ktorá organizuje celé turné, ale aj od maestrovho syna, filmára Giovanniho Morriconeho, ktorý je na turné spolu s ním," povedal Hanout a dodal, že s touto spoluprácou bol veľmi spokojný.
Hráčov chválil pohľadom i paličkou
"Okolo Morriconeho sa pohybuje veľmi malý tím, asi päť ľudí, takže k nemu som sa nedostal. Podarilo sa mi však byť od neho asi niekoľko centimetrov, keď som ho fotil počas skúšky a podobne. A navyše, komunikoval v taliančine. Mne to však úplne stačilo. Mám totiž rád, keď ma ľudia nevnímajú a robia si svoju prácu. Fotografie sú potom úplne prirodzené. Nepotreboval som mať možnosť s ním komunikovať, potreboval som mať prístup do tých miest, kam som chcel, aby som mohol byť kreatívny. Počas oboch koncertov som mohol fotiť z pódia, kam sa bežne fotograf len tak nedostane. Aj vďaka tomu vznikli zaujímavé fotografie," povedal fotograf.
"Na našej spolupráci sa mi veľmi páčilo, že som mal voľnú ruku. Všimol som si tiež, že je veľmi citlivý na fotoaparáty. Taktiež keď mu napríklad niečo nesedelo, niekde bol nejaký človek navyše a podobne, zastavil orchester a pozrel sa na toho človeka svojím typickým talianskym temperamentným pohľadom, ktorý ani vekom nestratil. Zažil som jeho zaujímavé nálady aj počas skúšok, kde bol prísnejší, čo je podľa mňa úplne normálne, keď chce podať vrcholový výkon, jednoducho musí byť prísny, nie však zlý. Mal som možnosť vidieť, ako chváli niektorých hráčov pohľadom či paličkou."
So zábermi by sa rád podelil prostredníctvom výstavy
"Pred bratislavskou skúškou mal aj ďakovnú reč k orchestru a chóru za skvelo odvedenú prácu v prvej časti turné, ktorá týmto koncertom končila. Bol moment, kedy som váhal, či mám alebo nemám namieriť fotoaparát, a to keď Morricone stál pod schodmi a čakal, kým vyjde na pódium. Ako fotografa by ma takýto záber veľmi potešil, no rešpekt voči nemu a jeho sústredeniu sa bol väčší," vyjadril sa fotograf, ktorý by sa so zábermi z turné rád podelil aj prostredníctvom výstavy.
"Ak sa nájdu vhodné priestory, rád by som tieto fotografie ukázal ľuďom. Myslím si, že raz ich určite zaradím do mojej knihy," objasnil. Fanúšikovia a fanúšičky si dovtedy môžu pozrieť fotografie v časti Blog na oficiálnej webstránke www.hanout.eu.
Zdenko Hanout sa venuje fotografovaniu rozličných podujatí. Ako sám povedal, spomedzi hudobných festivalov mu najviac imponujú Viva Musica!, Nova Rock a Colours of Ostrava.
Človek si musí vybudovať inštinkt dravca
"Fotím rôzne eventy, portréty či architektúru. Najviac ma bavia fotografie z miest, kde sa niečo deje. Človek musí byť pohotový, musí si vybudovať inštinkt dravca. Nikdy nebudem úplne spokojný so svojou prácou, ale práve to ma ženie vpred. Vždy sa dá všetko odfotiť aj inak, lepšie. Vystihnúť určitý moment, ale na druhej strane dať záberu aj trocha umenia. U fotografov je dôležité, že vidia veci inak. Nejde tak o to, čím fotí, samozrejme, technika je podstatná, ale najdôležitejšie je, ako fotograf vidí. Dôležitá je aj réžia fotografií, rovnako ako pri filme. Práve to často vysvetľujem klientom či známym, ktorí robia nejaký súhrnný report. Veľakrát réžia 15 fotiek dáva väčší zmysel ako 'neréžia' 50 fotiek," vyhlásil.
"Momentálne pracujem na ďalšej kolekcii fotiek Music In Pictures 2014, z ktorej plánujem urobiť výstavu. Bude to prierez mojich fotografií z hudobných podujatí za rok 2014. Pôjde o moju ôsmu samostatnú autorskú výstavu, pričom v rámci cyklu Music In Pictures to bude štvrtá," prezradil fotograf, ktorý rád čerpá inšpiráciu aj v prírode.
"Vo voľnom čase rád behám po lesoch. Vtedy vypnem a tým sa u mňa stupňuje kreativita a nadhľad. Nie som zástancom toho, že človek musí stále robiť, robiť, robiť. Keď však chce veľa robiť, musí aj veľa odpočívať, keď veľa odpočíva, naberá energiu, príde aj kreativita, zaujímavé projekty a práca," uzavrel Zdenko Hanout.
Tagy: Zdenko Hanout