|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. marca 2012
Slovak Telekom mal v reklame zavádzať, chce sa odvolať
Spoločnosť Slovak Telekom mala podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu ( AK RPR) v reklame na službu Easy Free zavádzať. Komisia tak dala za pravdu sťažovateľom, ktorými bol konkurenčný mobilný ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. marca (WEBNOVINY) - Spoločnosť Slovak Telekom mala podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu ( AK RPR) v reklame na službu Easy Free zavádzať. Komisia tak dala za pravdu sťažovateľom, ktorými bol konkurenčný mobilný operátor Orange Slovensko a tri fyzické osoby.
Podľa AK RPR Slovak Telekom v reklame nevenoval dostatočnú pozornosť komunikácii podmienok propagovanej služby, najmä v súvislosti s ponukou mobilného internetu.
Z tvrdenia použitého v reklame, že internet v mobile je pri Easy Free zadarmo, mohol podľa komisie priemerný spotrebiteľ získať dojem, že ponuka je bezplatná, čo však v skutočnosti nie je pravda, nakoľko zákazník si musí dobiť kredit v určitej výške.
"Aj napriek tomu, že zadávateľ v rámci TV spotu uviedol odkaz na ďalšie zdroje informácií o ponuke, tieto neboli s ohľadom na dĺžku ich zverejnenia, ani veľkosť písma dostatočne viditeľné a zreteľné, pričom samotný TV spot ponúkal priestor pre výraznejšiu a zrozumiteľnejšiu komunikáciu základných charakteristík ponuky, vrátane podmienok ich získania," konštatuje v stanovisku AK RPR.
Komisii sa nepáčilo ani porovnanie služieb Easy Free s konkurenčnou ponukou O2 Fér, ktoré bolo podľa komisie v rozpore s etickým kódexom reklamnej praxe. "AK RPR má za to, že uvedené porovnanie môže vzhľadom k okolnostiam a súvislostiam, v akých sa používa, uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu," dodala komisia v rozhodnutí.
Slovak Telekom však s verdiktom nesúhlasí a chce sa voči nemu odvolať. "S rozhodnutím AK RPR sa nestotožňujeme, čakáme na oficiálne doručenie arbitrážneho nálezu a jeho zdôvodnenie," uviedla šéfka marketingovej komunikácie Slovak Telekomu Drahomíra Juríková.
Ako dodala, reakcia konkurencie spoločnosť neprekvapuje, keďže Easy Free vzbudila mimoriadne pozitívny ohlas nielen u zákazníkov spoločnosti.
Podľa AK RPR Slovak Telekom v reklame nevenoval dostatočnú pozornosť komunikácii podmienok propagovanej služby, najmä v súvislosti s ponukou mobilného internetu.
Z tvrdenia použitého v reklame, že internet v mobile je pri Easy Free zadarmo, mohol podľa komisie priemerný spotrebiteľ získať dojem, že ponuka je bezplatná, čo však v skutočnosti nie je pravda, nakoľko zákazník si musí dobiť kredit v určitej výške.
"Aj napriek tomu, že zadávateľ v rámci TV spotu uviedol odkaz na ďalšie zdroje informácií o ponuke, tieto neboli s ohľadom na dĺžku ich zverejnenia, ani veľkosť písma dostatočne viditeľné a zreteľné, pričom samotný TV spot ponúkal priestor pre výraznejšiu a zrozumiteľnejšiu komunikáciu základných charakteristík ponuky, vrátane podmienok ich získania," konštatuje v stanovisku AK RPR.
Komisii sa nepáčilo ani porovnanie služieb Easy Free s konkurenčnou ponukou O2 Fér, ktoré bolo podľa komisie v rozpore s etickým kódexom reklamnej praxe. "AK RPR má za to, že uvedené porovnanie môže vzhľadom k okolnostiam a súvislostiam, v akých sa používa, uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu," dodala komisia v rozhodnutí.
Slovak Telekom však s verdiktom nesúhlasí a chce sa voči nemu odvolať. "S rozhodnutím AK RPR sa nestotožňujeme, čakáme na oficiálne doručenie arbitrážneho nálezu a jeho zdôvodnenie," uviedla šéfka marketingovej komunikácie Slovak Telekomu Drahomíra Juríková.
Ako dodala, reakcia konkurencie spoločnosť neprekvapuje, keďže Easy Free vzbudila mimoriadne pozitívny ohlas nielen u zákazníkov spoločnosti.