|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2011
SLOVAK AID: V Rukange študuje viac dobrých študentov
V oblasti Kasigau v juhovýchodnej Keni Nadácia Pontis už 15 mesiacov zvyšuje počítačovú gramotnosť učiteľov a študentov vďaka projektu podporenému z prostriedkov slovenskej rozvojovej pomoci. ...
Zdieľať
Foto: BRATISLAVA 29. marca (WEBNOVINY) - V oblasti Kasigau v juhovýchodnej Keni Nadácia Pontis už 15 mesiacov zvyšuje počítačovú gramotnosť učiteľov a študentov vďaka projektu podporenému z prostriedkov slovenskej rozvojovej pomoci. Programová riaditeľka nadácie Ivana Raslavská a projektový koordinátor Jakub Šimek boli v marci v oblasti na monitorovacej ceste, ktorej úlohou bolo zistiť úroveň zručností učiteľov a žiakov na strednej škole Moi High School a na základnej škole Rukanga Primary v používaní digitálnych technológií vo vzdelávaní. Od návratu kenských učiteľov z novembrovej študijnej cesty na Slovensko prebiehala v počítačovej učebni na Moi High School intenzívna počítačová výučba, od januára navštevuje hodiny informačných a komunikačných technológií 335 žiakov školy.
Podľa zástupcu riaditeľa na Moi High School Chrispina Mwawanu digitálny obsah a technické vybavenie školy, ktoré financoval Slovak Aid, prispelo k výraznému zlepšeniu výsledkov minuloročnej kenskej obdoby maturít, ktoré boli najlepšie za dlhé roky. Škola zaznamenala aj nárast záujmu žiakov o štúdium na škole, ich počet sa zvýšil z minuloročných 291 na 335 žiakov tento rok. Mwawana podotkol, že teraz si musia učitelia dávať väčší pozor na správnosť učiva, keďže si žiaci môžu dané informácie ľahko overiť na internete a často prídu s nepríjemnými otázkami.
Pre úspech projektu sú kľúčoví učitelia ako práve Mwawana, ktorý motivuje učiteľov okolitých škôl, aby sa zúčastnili na počítačových kurzoch a jeho víziou je urobiť z Moi High School vzor pre ďalšie školy v oblasti nových technológií a zároveň školiace stredisko pre širšiu komunitu. Kenské ministerstvo školstva od minulého roku vyžaduje online zadávanie výsledkov záverečných skúšok na základných a stredných školách. Mnohí učitelia na kenských štátnych a súkromných školách nemajú počítačové zručnosti. Požiadavku ministerstva tak riešia platením prevádzkovateľom internetových kaviarní, ktorí požadujú v prepočte 0,70 eura za vyplnenie formulára na jedného žiaka.
Vedenie školy Moi High School uspelo pri registrácii certifikátu Computers for Schools Kenya a od začiatku tohto roka má oprávnenie trénovať a testovať na národne uznávaný certifikát ovládania práce s počítačom. Kurzy na certifikát robí škola formou večerných kurzov, na ktorých sa zúčastňuje sedem učiteľov z dvoch škôl v oblasti a traja mladí ľudia z okolitých dedín. "Aktívnym učiteľom v Moi High sme na rozvoj ďalších aktivít dokúpili projektor, kopírku a jeden notebook. Odteraz môže prebiehať paralelne výučba s projektorom v počítačovej aj multimediálnej učebni,“ informovala Raslavská.
"Medzi učiteľmi, ktorí sa zúčastňujú na intenzívnych počítačových kurzoch, sú aj riaditeľ Rukanga Primary a jeho dvaja kolegovia. Preto sme sa rozhodli podporiť ich snahu a darovali sme im zatiaľ dva počítače s eLearningovým softvérom, mobilným internetom a projektorom. Počítače poslúžia učiteľom na prípravu vyučovacích hodín a projektor spolu s digitálnym obsahom nahradí nedostatok učebníc a pomôže žiakom lepšie pochopiť učivo z rôznych predmetov,“ dodala Raslavská.
Podľa zástupcu riaditeľa na Moi High School Chrispina Mwawanu digitálny obsah a technické vybavenie školy, ktoré financoval Slovak Aid, prispelo k výraznému zlepšeniu výsledkov minuloročnej kenskej obdoby maturít, ktoré boli najlepšie za dlhé roky. Škola zaznamenala aj nárast záujmu žiakov o štúdium na škole, ich počet sa zvýšil z minuloročných 291 na 335 žiakov tento rok. Mwawana podotkol, že teraz si musia učitelia dávať väčší pozor na správnosť učiva, keďže si žiaci môžu dané informácie ľahko overiť na internete a často prídu s nepríjemnými otázkami.
Pre úspech projektu sú kľúčoví učitelia ako práve Mwawana, ktorý motivuje učiteľov okolitých škôl, aby sa zúčastnili na počítačových kurzoch a jeho víziou je urobiť z Moi High School vzor pre ďalšie školy v oblasti nových technológií a zároveň školiace stredisko pre širšiu komunitu. Kenské ministerstvo školstva od minulého roku vyžaduje online zadávanie výsledkov záverečných skúšok na základných a stredných školách. Mnohí učitelia na kenských štátnych a súkromných školách nemajú počítačové zručnosti. Požiadavku ministerstva tak riešia platením prevádzkovateľom internetových kaviarní, ktorí požadujú v prepočte 0,70 eura za vyplnenie formulára na jedného žiaka.
Vedenie školy Moi High School uspelo pri registrácii certifikátu Computers for Schools Kenya a od začiatku tohto roka má oprávnenie trénovať a testovať na národne uznávaný certifikát ovládania práce s počítačom. Kurzy na certifikát robí škola formou večerných kurzov, na ktorých sa zúčastňuje sedem učiteľov z dvoch škôl v oblasti a traja mladí ľudia z okolitých dedín. "Aktívnym učiteľom v Moi High sme na rozvoj ďalších aktivít dokúpili projektor, kopírku a jeden notebook. Odteraz môže prebiehať paralelne výučba s projektorom v počítačovej aj multimediálnej učebni,“ informovala Raslavská.
"Medzi učiteľmi, ktorí sa zúčastňujú na intenzívnych počítačových kurzoch, sú aj riaditeľ Rukanga Primary a jeho dvaja kolegovia. Preto sme sa rozhodli podporiť ich snahu a darovali sme im zatiaľ dva počítače s eLearningovým softvérom, mobilným internetom a projektorom. Počítače poslúžia učiteľom na prípravu vyučovacích hodín a projektor spolu s digitálnym obsahom nahradí nedostatok učebníc a pomôže žiakom lepšie pochopiť učivo z rôznych predmetov,“ dodala Raslavská.