|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. marca 2011
SLOVAK AID: Do vedomostnej súťaže sa zapojilo 25 škôl
Žiaci z 25 škôl z celého Slovenska sa prihlásili do súťaže mimovládnej organizácie Živica o rozvojových krajinách. Súťaž je súčasťou projektu ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITA/Michal Burza BRATISLAVA 12. marca (WEBNOVINY) – Žiaci z 25 škôl z celého Slovenska sa prihlásili do súťaže mimovládnej organizácie Živica o rozvojových krajinách. Súťaž je súčasťou projektu Bohatstvo rozvojových krajín II, ktorý získal podporu z prostriedkov Slovak Aid, informovala agentúru SITA Zuzana Dovalová z občianskeho združenia Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica. Prvou úlohou bolo odpovedať na desať kvízových otázok. V rámci súťaže sa budú ďalej žiaci podieľať na tvorbe webovej stránky www.bohatstvonarodov.sk a časopisu ĎalEKOhľad, kde sa aj dozvedia ako odpovedali na kvízové otázky. Víťazi súťaže získajú víkendový pobyt, balíčky Fair Trade a pamätné stromy.
Súťažiť sa bude v štyroch oblastiach – vo vedomostiach, tvorivosti, originalite a angažovanosti. Vedomosti na tému ekonomicky rozvojových krajín preveria súťažné otázky. Nájsť a naučiť sa pieseň alebo tanec z ekonomicky rozvojových krajín, nahrať audio alebo video záznam a zverejniť ho na internetovej stránke projektu je úlohou, ktorú súťažiaci budú plniť v rámci tvorivosti. Originalitu naplnia, ak netradične a kreatívne vyriešia zadané úlohy napríklad vytvorením krátkeho klipu s environmentálnou alebo rozvojovou témou, urobia fotoreportáž či komiks. Súťažiaci budú musieť zorganizovať aj osvetovú akciu, aby naplnili zásadu angažovanosti.
Marec je v súťaži zameraný na krajiny Strednej a Južnej Ázie. Apríl bude venovaný Juhovýchodnej Ázii a Čine. Na stránke projektu žiaci nájdu odkazy na zdroje informácií, inšpirujúce videá či články od ľudí, ktorí mali možnosť navštíviť niektorú z ekonomicky rozvojových krajín.
Súťažiť sa bude v štyroch oblastiach – vo vedomostiach, tvorivosti, originalite a angažovanosti. Vedomosti na tému ekonomicky rozvojových krajín preveria súťažné otázky. Nájsť a naučiť sa pieseň alebo tanec z ekonomicky rozvojových krajín, nahrať audio alebo video záznam a zverejniť ho na internetovej stránke projektu je úlohou, ktorú súťažiaci budú plniť v rámci tvorivosti. Originalitu naplnia, ak netradične a kreatívne vyriešia zadané úlohy napríklad vytvorením krátkeho klipu s environmentálnou alebo rozvojovou témou, urobia fotoreportáž či komiks. Súťažiaci budú musieť zorganizovať aj osvetovú akciu, aby naplnili zásadu angažovanosti.
Marec je v súťaži zameraný na krajiny Strednej a Južnej Ázie. Apríl bude venovaný Juhovýchodnej Ázii a Čine. Na stránke projektu žiaci nájdu odkazy na zdroje informácií, inšpirujúce videá či články od ľudí, ktorí mali možnosť navštíviť niektorú z ekonomicky rozvojových krajín.