|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 8.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohumír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. februára 2014
Slováci zaostávajú v spoločenskej zodpovednosti
Vykazovanie aktivít spojených so spoločenskou zodpovednosťou (CSR) je celosvetovo bežnou praxou. V súčasnosti tak robí 71 % firiem, čo je nárast o 7 % oproti roku 2011. Na Slovensku vykazuje svoje CSR ...
Zdieľať
Bratislava 23. februára (TASR) - Vykazovanie aktivít spojených so spoločenskou zodpovednosťou (CSR) je celosvetovo bežnou praxou. V súčasnosti tak robí 71 % firiem, čo je nárast o 7 % oproti roku 2011. Na Slovensku vykazuje svoje CSR aktivity 57 % firiem, v Poľsku 56 % a v Maďarsku 78 % podnikov. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu medzinárodnej poradenskej spoločnosti KPMG.
"Na Slovensku tradícia spoločenskej zodpovednosti ešte nie je tak silno zakorenená ako na Západe, kde sa tejto téme venujú už roky. U nás sa CSR systematicky venujú hlavne zahraničné firmy, ale postupne sa zapájajú i malé a stredné slovenské podniky," priblížil partner KPMG na Slovensku zodpovedný za audit Theo van Eeden.
Podľa neho fakt, či sa firma zaujíma o prostredie okolo seba, hrá v súčasnosti rolu aj pri výbere zamestnávateľa. "Tí najkvalitnejší ľudia si stále môžu vyberať a pre nich je dôležité, aby spoločnosť, pre ktorú pracujú, mala dobrý, spoločensky zodpovedný imidž. Aj klienti dnes kladú dôraz na to, aby spolupracovali s firmami, ktoré chránia životné prostredie alebo sa zapájajú do komunitných aktivít," tvrdí van Eeden.
Veľké firmy v súčasnosti vnímajú otázku CSR ako príležitosť. Z výsledkov vyplýva, že 72 % firiem víta možnosť realizovať sa v oblasti inovácií a vzdelávania a približne polovica (51 %) chce pomocou CSR posilniť svoju značku.
"Spoločenská zodpovednosť už nie je len otázka morálky a firmy si to uvedomujú. Je potešujúce vidieť, že veľké spoločnosti vidia environmentálne a spoločenské zmeny ako príležitosť a nie ako niečo, čo ohrozuje ich podnikanie," dodal globálny riaditeľ KPMG pre poradenstvo pre udržateľnosť a klimatické zmeny Yvo de Boer.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"Na Slovensku tradícia spoločenskej zodpovednosti ešte nie je tak silno zakorenená ako na Západe, kde sa tejto téme venujú už roky. U nás sa CSR systematicky venujú hlavne zahraničné firmy, ale postupne sa zapájajú i malé a stredné slovenské podniky," priblížil partner KPMG na Slovensku zodpovedný za audit Theo van Eeden.
Podľa neho fakt, či sa firma zaujíma o prostredie okolo seba, hrá v súčasnosti rolu aj pri výbere zamestnávateľa. "Tí najkvalitnejší ľudia si stále môžu vyberať a pre nich je dôležité, aby spoločnosť, pre ktorú pracujú, mala dobrý, spoločensky zodpovedný imidž. Aj klienti dnes kladú dôraz na to, aby spolupracovali s firmami, ktoré chránia životné prostredie alebo sa zapájajú do komunitných aktivít," tvrdí van Eeden.
Veľké firmy v súčasnosti vnímajú otázku CSR ako príležitosť. Z výsledkov vyplýva, že 72 % firiem víta možnosť realizovať sa v oblasti inovácií a vzdelávania a približne polovica (51 %) chce pomocou CSR posilniť svoju značku.
"Spoločenská zodpovednosť už nie je len otázka morálky a firmy si to uvedomujú. Je potešujúce vidieť, že veľké spoločnosti vidia environmentálne a spoločenské zmeny ako príležitosť a nie ako niečo, čo ohrozuje ich podnikanie," dodal globálny riaditeľ KPMG pre poradenstvo pre udržateľnosť a klimatické zmeny Yvo de Boer.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR