|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. októbra 2013
Slováci využívajú internet aj online obchody najviac v strednej Európe
Používanie internetu je v rámci Európskej únie (EÚ) najviac rozšírené medzi obyvateľmi škandinávskych krajín a Beneluxu. S výnimkou Belgicka využívalo vlani internet v týchto krajinách viac ako 90 ...
Zdieľať
Bratislava 18. októbra (TASR) - Používanie internetu je v rámci Európskej únie (EÚ) najviac rozšírené medzi obyvateľmi škandinávskych krajín a Beneluxu. S výnimkou Belgicka využívalo vlani internet v týchto krajinách viac ako 90 % obyvateľov vo veku od 16 do 74 rokov. Vyplýva to zo štatistík Eurostatu, na ktoré poukázal hlavný ekonóm UniCredit Bank Ľubomír Koršňák.
Na Slovensku vlani využívalo internet 80 % populácie v spomínanom veku, čo znamená prvé miesto medzi krajinami strednej a východnej Európy (SVE) pred Estónskom (79 %) a Českou republikou (75 %). Na opačnom konci rebríčka sú krajiny južnej a východnej Európy ako Rumunsko, Bulharsko, Grécko a Taliansko.
Európania podľa štatistík čoraz častejšie využívajú internet aj na nákupy. Kým v roku 2008 nakupovalo online približne 32 % populácie, v roku 2012 to bolo už 44 %. Najväčší rast záujmu o nákupy cez internet zaznamenalo v tomto období Belgicko, Slovensko a Malta.
"Rastúci záujem o nákup cez internet sa prejavil aj na tržbách – kým celkové maloobchodné tržby v krajinách EÚ boli v roku 2012 v porovnaní s rokom 2008 v priemere nižšie o 3,4 %, tržby zásielkových a internetových obchodov vzrástli v rovnakom období v priemere až o 19,1 %," vyčíslil Koršňák.
Podiel Slovákov nakupujúcich cez internet je podľa neho veľmi blízko európskeho priemeru, a to na úrovni 45 %. Aj v tomto ukazovateli sa Slovensko zaradilo na prvé miesto spomedzi krajín SVE, a to pred Slovinsko (34 %) a Českú republiku (31 %).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Online nakupovanie - Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Na Slovensku vlani využívalo internet 80 % populácie v spomínanom veku, čo znamená prvé miesto medzi krajinami strednej a východnej Európy (SVE) pred Estónskom (79 %) a Českou republikou (75 %). Na opačnom konci rebríčka sú krajiny južnej a východnej Európy ako Rumunsko, Bulharsko, Grécko a Taliansko.
Európania podľa štatistík čoraz častejšie využívajú internet aj na nákupy. Kým v roku 2008 nakupovalo online približne 32 % populácie, v roku 2012 to bolo už 44 %. Najväčší rast záujmu o nákupy cez internet zaznamenalo v tomto období Belgicko, Slovensko a Malta.
"Rastúci záujem o nákup cez internet sa prejavil aj na tržbách – kým celkové maloobchodné tržby v krajinách EÚ boli v roku 2012 v porovnaní s rokom 2008 v priemere nižšie o 3,4 %, tržby zásielkových a internetových obchodov vzrástli v rovnakom období v priemere až o 19,1 %," vyčíslil Koršňák.
Podiel Slovákov nakupujúcich cez internet je podľa neho veľmi blízko európskeho priemeru, a to na úrovni 45 %. Aj v tomto ukazovateli sa Slovensko zaradilo na prvé miesto spomedzi krajín SVE, a to pred Slovinsko (34 %) a Českú republiku (31 %).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR