|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2017
Slováci vypili vlani takmer 700 mil.litrov minerálok a sýteného nealka
Na snímke minerálny prameň.
Zdieľať
Na snímke minerálny prameň. Foto: TASR/Andrej Galica
Bratislava 6. mája (TASR) - Slovensko zažíva boom v spotrebe nealkoholických nápojov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen, ktorý hovorí o náraste dvoch najpredávanejších kategórií, a to minerálnych vôd a limonád. Slováci vypili v minulom roku takmer 700 miliónov litrov minerálnych vôd a sýtených nealkoholických nápojov. Najpredávanejším segmentom medzi sýtenými nápojmi sú kolové nápoje, ktoré dlhodobo generujú až dve tretiny tržieb.
Podľa Márie Hukelovej z agentúry Nielsen sa vyššia spotreba premietla aj do vyšších tržieb, hoci tempo ich rastu bolo pre pokles priemernej ceny nápojov o niečo menšie. Tržby minerálnych vôd dosiahli takmer 140 miliónov eur a limonád sa predalo za takmer 100 miliónov eur, čo je nárast oproti roku 2015 o 2,6 %.
Reakciou popredného výrobcu nápojov PepsiCo na zvyšujúci sa dopyt po nápojoch bolo spustenie novej, modernejšej výrobnej linky (v Prahe, pozn. TASR), ktorá má zvýšiť ich produkciu až o 30 %. Ročná kapacita linky predstavuje 150 miliónov litrov, čo je približne dvojnásobok, ako produkovala pôvodná linka.
Vedenie spoločnosti hovorí o najväčšej investícii za posledných 10 rokov, ktorá presiahla viac než 5 miliónov eur. Od tejto investície si manažment sľubuje ďalší rast na českom a slovenskom trhu nealkoholických nápojov. "Nová linka nám pomôže napĺňať naše dlhodobé ciele s ohľadom na znižovanie záťaže na životné prostredie, energetickú náročnosť a vyššiu úsporu výrobného materiálu," uviedol generálny riaditeľ PepsiCo SR a ČR Josef Neumann.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR