Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. februára 2013

Slováci volali na tiesňovú linku 155 najviac v júli



Viac ako dva a pol milióna ľudí zavolalo vlani na linku 155. Najviac telefonátov mali minulý rok v júli (viac ako 234-tisíc), naopak, najmenej v decembri (vyše 134-tisíc). Priemerný ...



Zdieľať
akcia preverila moznosti a schopnosti z BRATISLAVA 5. februára (WEBNOVINY) - Viac ako dva a pol milióna ľudí zavolalo vlani na linku 155. Najviac telefonátov mali minulý rok v júli (viac ako 234-tisíc), naopak, najmenej v decembri (vyše 134-tisíc).


Priemerný celoslovenský dojazdový čas posádok záchrannej zdravotnej služby na miesto bol vlani 11 minút a 19 sekúnd. Najviac telefonátov na tiesňovú linku mal Košický kraj s vyše 427-tisíc telefonátmi, najmenej hovorov zaevidovali v Bratislavskom kraji, 275-tisíc.

Ako informoval hovorca Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Boris Chmel, záchranári absolvovali až 466 995 zásahov, z toho 747 vrtuľníkom.

Aj v tomto prípade sa nájdu jedinci, ktorí tiesňovú linku zneužívajú, zabávajú sa a skúšajú či je voľná. "Treba si uvedomiť, že v čase, kedy je linka tiesňového volania blokovaná takýmito hovormi, môže niekto pomoc naozaj potrebovať a môže na to doplatiť zdravím či životom. Tieto prípady sa preto postupujú polícii," varuje Chmel.

"Takéto hovory zaevidovali hlavne v popoludňajších hodinách, počas víkendov a cez prázdniny, čo priamo súvisí s detskými volajúcimi, niekedy aj s duševne chorými osobami,“ dodal hovorca. Na tiesňovú linku 155 treba volať vždy, pokiaľ došlo k náhlemu ohrozeniu života, zdravia, úrazu alebo nehode s väčšími následkami.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Tržby maloobchodu SR sa vyvíjali horšie ako priemer EÚ
<< predchádzajúci článok
Mestská doprava v Nitre mení majiteľa, Veoliu TE kúpia Nemci