|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR Milan Kapusta
Bratislava 14. decembra (TASR) - Slováci uprednostňujú plechovkové pivo. Plechoviek sa v tomto roku predalo dvakrát toľko ako sklenených fliaš. Radi však siahajú aj po čapovanom pive, ktoré sa v preferencii zákazníkov zaradilo hneď za plechovkové. "So silnejúcou dôležitosťou maloobchodného segmentu sa postupne menia aj preferencie spotrebiteľov z hľadiska typov balení. Slovensko sa profiluje k plechovkovému trhu," povedal vo štvrtok v Bratislave na stretnutí s novinármi obchodný riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar Martin Grygařík.
Ako ďalej uviedol, aj keď je Slovensko pomerne malé, chute konzumentov nie sú všade rovnaké. Bratislava je posunutá najviac k tradičnému pivu, najmä v prémiovejších variantoch (12 %, špeciály). Z nových trendov sú obľúbené skôr cidery. Na východe Slovenska hrali v roku 2017 prím beer-mixy.
Ochutené nealkoholické pivo je najdynamickejšie rastúcou kategóriou za posledný rok. Slováci po ňom siahajú čoraz viac a vďaka tomu zaznamenal zhruba 20-% nárast. Nezaostáva však ani klasické, neochutené nealko pivo, ktorého predaj stúpol za posledný rok približne o 10 %. Opačnému trendu podľahli alkoholické radlery. Ich spotreba klesla v tomto roku o viac než 10 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR