|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. marca 2012
Slováci uprednostňujú hydinu a vajcia z tuzemska
Prieskum trhu zameraný na podiel slovenskej hydiny a vajec na pultoch obchodných reťazcov v SR urobila Únia hydinárov Slovenska v dňoch 2. až 5. marca. O výsledkoch prieskumu informoval vo štvrtok 8. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. marca (WEBNOVINY) - Prieskum trhu zameraný na podiel slovenskej hydiny a vajec na pultoch obchodných reťazcov v SR urobila Únia hydinárov Slovenska v dňoch 2. až 5. marca. O výsledkoch prieskumu informoval vo štvrtok 8. marca riaditeľ Únie hydinárov Slovenska Daniel Molnár.
"Zamerali sme sa na prieskum v deviatich slovenských obchodných reťazcoch, a to v obchodoch COOP, CBA, Tesco, Billa, Kaufland, Lidl, Hypernova, Carrefour a Metro," uviedol riaditeľ únie.
Slovenská hydina je v obchodných sieťach zastúpená v pomere 52,75 percenta, zvyšok pochádza zo zahraničia, z čoho najväčší podiel má maďarská a česká hydina. Hydinové výrobky, ako šunka alebo párky od slovenských výrobcov sú podľa Molnára zastúpené v pomere 64,57 percenta, zvyšok pochádza najmä z Českej republiky a Poľska. "Vajcia pochádzajú v 86,96 percenta zo Slovenska, zvyšok 13,04 percenta z Poľska, pričom podiel slovenských vajec sa výrazne zvýšil," uviedol riaditeľ.
Podiel hydiny v obchodných sieťach na Slovensku je najvyšší v Lidli, až 93,33 percenta, naopak najnižší je v Bille a v Kauflande. "Najviac hydinových výrobkov, až 100 percent predáva reťazec CBA, najmenej Lidl a Hypernova," informoval Daniel Molnár. V predajnosti slovenských vajec napredujú reťazce COOP, CBA, Billa a Kaufland, ktoré majú na svojich pultoch 100-percentné slovenské podiely.
Podobný prieskum podľa riaditeľa Únie hydinárov Slovenska doteraz robený nebol. "V týchto prieskumoch však nie sú zahrnuté malé a ambulantné predajne, v ktorých je podiel poľského mäsa a poľských výrobkov vysoký," uzavrel Daniel Molnár.
"Zamerali sme sa na prieskum v deviatich slovenských obchodných reťazcoch, a to v obchodoch COOP, CBA, Tesco, Billa, Kaufland, Lidl, Hypernova, Carrefour a Metro," uviedol riaditeľ únie.
Slovenská hydina je v obchodných sieťach zastúpená v pomere 52,75 percenta, zvyšok pochádza zo zahraničia, z čoho najväčší podiel má maďarská a česká hydina. Hydinové výrobky, ako šunka alebo párky od slovenských výrobcov sú podľa Molnára zastúpené v pomere 64,57 percenta, zvyšok pochádza najmä z Českej republiky a Poľska. "Vajcia pochádzajú v 86,96 percenta zo Slovenska, zvyšok 13,04 percenta z Poľska, pričom podiel slovenských vajec sa výrazne zvýšil," uviedol riaditeľ.
Podiel hydiny v obchodných sieťach na Slovensku je najvyšší v Lidli, až 93,33 percenta, naopak najnižší je v Bille a v Kauflande. "Najviac hydinových výrobkov, až 100 percent predáva reťazec CBA, najmenej Lidl a Hypernova," informoval Daniel Molnár. V predajnosti slovenských vajec napredujú reťazce COOP, CBA, Billa a Kaufland, ktoré majú na svojich pultoch 100-percentné slovenské podiely.
Podobný prieskum podľa riaditeľa Únie hydinárov Slovenska doteraz robený nebol. "V týchto prieskumoch však nie sú zahrnuté malé a ambulantné predajne, v ktorých je podiel poľského mäsa a poľských výrobkov vysoký," uzavrel Daniel Molnár.