|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. októbra 2014
Slováci si majú 16. októbra aktívne pýtať viac domácich výrobkov
Nákupné košíky Slovákov obsahujú 52,5 % slovenských výrobkov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia z januára až júna tohto roka na vzorke 1500 ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Oliver Ondráš
Bratislava 14. októbra (TASR) – Nákupné košíky Slovákov obsahujú 52,5 % slovenských výrobkov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia z januára až júna tohto roka na vzorke 1500 domácností, zameraného na kúpu takmer 4500 rôznych produktov. Motivovať občanov, aby si v obchodoch vyberali viac "slovenského" a v reštauráciách či kaviarňach aktívne objednávali slovenské nápoje a jedlá, má Národný deň podpory ekonomiky Slovenska s názvom Pýtajme si slovenské, ktorý sa uskutoční po prvý raz vo štvrtok 16. októbra.Cieľom celonárodnej aktivity, ktorú organizuje občianske združenie (OZ) Kvalita z našich regiónov, je podporiť slovenských poľnohospodárov a výrobcov, zamestnanosť a celú ekonomiku Slovenska. "Potrebujeme spotrebiteľa naštartovať, aby si uvedomoval, že svojím spotrebiteľským správaním dokážeme spolu zlepšiť ekonomiku Slovenska, keď budeme nakupovať to naše domáce," priblížila hlavnú myšlienku projektu predsedníčka OZ Bohumila Tauchmannová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.
Národnému dňu predchádzala štvorročná informačná a komunikačná kampaň, ktorá sa orientovala na vzdelávanie spotrebiteľov o fungovaní slovenskej ekonomiky. Aj vďaka nej sa podľa Tauchmannovej medziročne zlepšuje rozoznávanie krajiny pôvodu na výrobkoch. "Začali sme pred rokmi na nejakých 30 %, teraz je to okolo 60 % a viac, keď spotrebiteľ deklaruje, že už vie rozoznať slovenské na pultoch obchodov," vyčíslila.
Prieskum ďalej ukázal, že označenie "slovenské" najviac priťahuje zákazníkov pri nákupe toaletného papiera, kde tvoria domáce výrobky v košíkoch až 79 %. "Medzi kategórie, kde nakupujeme najviac slovenských tovarov, patria múka, toaletný papier, pivo, vody, mlieko a jogurty," vymenovala Veronika Némethová z GfK. Dodala, že najslabšie zastúpenie slovenských produktov spomedzi regiónov Slovenska je v Bratislave a okolí.
Prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR Pavol Konštiak označil 16. október za veľký deň pre Slovensko, pretože poukáže na to, čo môže občan pre svoju krajinu urobiť. "Štát tvoria ľudia a ľudia tvoria ekonomiku a vlastný blahobyt. Keď budeme na Slovensku viac vyrábať, bude nám všetkým lepšie, pretože budeme mať viac peňazí. Keď budeme viac dovážať alebo nakupovať v zahraničí, slovenskej ekonomike nepomôžeme," zdôraznil.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR