![]() |
22. novembra 2007
BRATISLAVA 22. novembra (WEBNOVINY) - Slováci čoraz viac uprednostňujú instantnú kávu, cappuccino a špeciálne kávové výrobky typu "2 v 1". Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia. I keď spotreba kávy v domácnostiach klesá, v kaviarňach stúpa počet zákazníkov. Niektorí milovníci kávy si totiž svoju šálku vychutnajú radšej v príjemnom prostredí mimo domova.
Ľudia kupujú instantnú kávu častejšie a vo väčších množstvách než v minulosti. V roku 2004 tvorila spolu s cappuccinom a inými kávovými špecialitami 35 percent z výdavkov domácností na nákup kávy, tento rok za ne Slováci minú už o 12 percent viac. Na Slovensku dokonca kupuje instantnú kávu viac domácností ako v Česku či Maďarsku. Vo veľkých obchodoch ju vyhľadávajú zväčša mladší ľudia z väčších sídiel. Naopak, tradičnú mletú kávu kupujú hlavne straší obyvatelia vidieka, a to v malých predajniach.
Agentúru SITA o tom informovala PR manažérka spoločnosti GfK Slovakia Daniela Čekovská.
SITA
©2005-2025 Denník 24hodin | Webdesign by WEBkomplex.sk |