|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2016
Slováci sa stále boja obhajovať svoje spotrebiteľské práva
S reklamáciou akéhokoľvek zakúpeného tovaru má za uplynulý rok skúsenosť každý druhý Slovák. Pokiaľ však boli nespokojní s poskytovanými službami, ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - Michal Svítok
Bratislava 25. mája (TASR) - S reklamáciou akéhokoľvek zakúpeného tovaru má za uplynulý rok skúsenosť každý druhý Slovák. Pokiaľ však boli nespokojní s poskytovanými službami, väčšinou to nechali tak. Len 4 % Slovákov totiž za 12 mesiacov reklamovali nejakú službu.Ak sa už k tomu odhodlali, najviac oficiálnych sťažností bolo na mobilných operátorov a poštové služby. Tovar reklamujú vždy, keď si myslia, že na to majú právo, pričom siedmi z desiatich ho vrátia aj pár dní pred skončením záruky. Nespokojných zákazníkov najčastejšie od reklamácie odrádza neistota, či uspejú. Vyplýva to z prieskumu agentúry STEM/MARK pre spoločnosť Home Credit.
Na cene tovaru pritom vo väčšine prípadov ľuďom nezáleží. Len 12 % opýtaných uviedlo, že berú do úvahy hodnotu tovaru, ktorý hodlajú reklamovať. Ak za nejakú vec zaplatili menej ako 20 eur, neoplatí sa im do toho investovať čas a úsilie.
S reklamáciou nejakej služby majú za posledný rok osobnú skúsenosť len štyria zo 100 Slovákov. V susednej Českej republike je to dokonca ešte menej, službu tam reklamovali len 3 % opýtaných. Keď už Slováci zo služieb niečo reklamujú, tak ide predovšetkým o sťažnosti na mobilných operátorov, potom na poštové a doručovacie služby, nasledujú sťažnosti na jedlo a servis v reštauráciách a zlé vyúčtovanie za energie.
Množstvo ľudí, ktorí sú nespokojní, na problém neupozorní kompetentných. Najčastejšie sa zveria blízkej osobe a tým sa to pre nich končí. Prieskum odhalil, že 44 % Slovákov sa za posledné dva roky neozvalo, aj keď mali na reklamáciu tovaru alebo služby evidentné právo. Najčastejšie pritom argumentovali tým, že neverili v uznanie reklamácie, alebo si neboli istí, či sú v práve. Iných odradila neochota zamestnancov, nedostatok času, obavy z hroziaceho konfliktu. Ďalší sa zase hanbili ozvať, alebo im jednoducho chýbal doklad o zaplatení.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR