|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. apríla 2012
Slováci pri poistení myslia hlavne na rodinu
Medzi hlavné dôvody, pre ktoré si väčšina ľudí uzatvára životné poistenie, patrí zabezpečenie svojich blízkych alebo seba samého. Kým však u našich západných susedov zohráva ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. apríla (WEBNOVINY) - Medzi hlavné dôvody, pre ktoré si väčšina ľudí uzatvára životné poistenie, patrí zabezpečenie svojich blízkych alebo seba samého.
Kým však u našich západných susedov zohráva najdôležitejšiu úlohu zaistenie seba samého, Slovákom omnoho viac záleží na zabezpečení svojich blízkych. Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý mapoval servis klientov životného poistenia.
Až 84 % klientov životného poistenia v Slovenskej republike uviedlo, že hlavným motívom uzavretia životnej poistky je budúce zaistenie svojich blízkych. Na druhom mieste sa medzi dôvodmi objavilo uzatvorenie poistenia pre prípad rôznych poistných rizík a trojkou v rebríčku bolo uzatvorenie životnej poistky ako zabezpečenia na starobu. Zaistenie blízkych v prípade smrti uviedlo v Čechách zhruba 60 % respondentov.
Najdôležitejšia je kvalita produktu
Pri výbere poisťovne pri uzatváraní životnej poistky hrá pre klientov najdôležitejšiu úlohu kvalita produktu. Ďalej sú to dobré referencie alebo pozitívna skúsenosť s danou inštitúciou. "Na trhu je množstvo rôznych finančných inštitúcií, ktoré majú vo svojich ponukách desiatky produktov. Je teda pochopiteľné, že klienti kladú dôraz na to, aby bol pre nich pomer získanej kvality a vynaložených investícií čo najvýhodnejší," uviedol managing director z výskumnej agentúry Ipsos Michal Drobník.
K ešte väčšej spokojnosti so svojou poisťovňou potrebujú Slováci a aj Česi čo najširšiu ponuku bonusov, bezplatných služieb, výhod či akciových ponúk. Odlišujeme sa však v dôležitosti proaktívnej komunikácie zo strany poisťovne. Tú radia Slováci hneď na druhé miesto, zatiaľ čo Česi až na šieste. Podstatnejším faktorom je v Českej republike napríklad zlepšenie profesionality a ochoty finančných agentov.
Slováci sú nároční klienti
Prieskum ďalej ukázal, že slovenskí klienti preferujú tradičné spôsoby kontaktu a komunikácie, a to najmä prostredníctvom finančného agenta. Časy, keď Slovákom stačilo o svojej životnej poistke počuť len v čase jej uzatvárania a ukončenia, sú už preč. Podľa ďalších výsledkov prieskumu sú Slováci náročnými klientmi, ktorí vyžadujú kontakt s finančnou inštitúciou minimálne jeden až dvakrát ročne.
Výskum uskutočnila spoločnosť Ipsos pre spoločnosť ING Životná poisťovňa počas decembra 2011. Zber dát sa uskutočnil prostredníctvom on-line panelu respondentov spoločnosti Ipsos. Celkovo sa výskumu zúčastnilo 603 respondentov z celej SR a 669 respondentov z ČR.
Išlo o respondentov, ktorí v súčasnosti majú alebo v nedávnej minulosti mali uzatvorené životné poistenie. Spoločnosť Ipsos poskytuje komplexné služby v oblasti výskumu trhu a verejnej mienky, vrátane konzultačnej činnosti, a má za sebou viac ako 19 rokov činnosti.
Kým však u našich západných susedov zohráva najdôležitejšiu úlohu zaistenie seba samého, Slovákom omnoho viac záleží na zabezpečení svojich blízkych. Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý mapoval servis klientov životného poistenia.
Až 84 % klientov životného poistenia v Slovenskej republike uviedlo, že hlavným motívom uzavretia životnej poistky je budúce zaistenie svojich blízkych. Na druhom mieste sa medzi dôvodmi objavilo uzatvorenie poistenia pre prípad rôznych poistných rizík a trojkou v rebríčku bolo uzatvorenie životnej poistky ako zabezpečenia na starobu. Zaistenie blízkych v prípade smrti uviedlo v Čechách zhruba 60 % respondentov.
Najdôležitejšia je kvalita produktu
Pri výbere poisťovne pri uzatváraní životnej poistky hrá pre klientov najdôležitejšiu úlohu kvalita produktu. Ďalej sú to dobré referencie alebo pozitívna skúsenosť s danou inštitúciou. "Na trhu je množstvo rôznych finančných inštitúcií, ktoré majú vo svojich ponukách desiatky produktov. Je teda pochopiteľné, že klienti kladú dôraz na to, aby bol pre nich pomer získanej kvality a vynaložených investícií čo najvýhodnejší," uviedol managing director z výskumnej agentúry Ipsos Michal Drobník.
K ešte väčšej spokojnosti so svojou poisťovňou potrebujú Slováci a aj Česi čo najširšiu ponuku bonusov, bezplatných služieb, výhod či akciových ponúk. Odlišujeme sa však v dôležitosti proaktívnej komunikácie zo strany poisťovne. Tú radia Slováci hneď na druhé miesto, zatiaľ čo Česi až na šieste. Podstatnejším faktorom je v Českej republike napríklad zlepšenie profesionality a ochoty finančných agentov.
Slováci sú nároční klienti
Prieskum ďalej ukázal, že slovenskí klienti preferujú tradičné spôsoby kontaktu a komunikácie, a to najmä prostredníctvom finančného agenta. Časy, keď Slovákom stačilo o svojej životnej poistke počuť len v čase jej uzatvárania a ukončenia, sú už preč. Podľa ďalších výsledkov prieskumu sú Slováci náročnými klientmi, ktorí vyžadujú kontakt s finančnou inštitúciou minimálne jeden až dvakrát ročne.
Výskum uskutočnila spoločnosť Ipsos pre spoločnosť ING Životná poisťovňa počas decembra 2011. Zber dát sa uskutočnil prostredníctvom on-line panelu respondentov spoločnosti Ipsos. Celkovo sa výskumu zúčastnilo 603 respondentov z celej SR a 669 respondentov z ČR.
Išlo o respondentov, ktorí v súčasnosti majú alebo v nedávnej minulosti mali uzatvorené životné poistenie. Spoločnosť Ipsos poskytuje komplexné služby v oblasti výskumu trhu a verejnej mienky, vrátane konzultačnej činnosti, a má za sebou viac ako 19 rokov činnosti.