![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
19. augusta 2014
Slováci považujú pobočky bánk za najdôležitejší zdroj informácií
Pre Slovákov sú bankové pobočky dôležité. A to najmä v čase, keď plánujú požiadať banku o úver. Práve vtedy sa totiž obracajú na svojho bankového poradcu ...
Zdieľať

Prieskum ukázal, že Slováci považujú pobočky bánk za najdôležitejší zdroj informácií o bankových produktoch. Na prvú priečku ich zaradilo až 85 % opýtaných. Ďalšie zdroje informácií sú konzultácie s rodinou a známymi, webstránky bánk, či informácie z tlačených materiálov a médií. Pri získavaní informácií o bankových produktoch Slováci najmenej využívajú sociálne médiá a diskusné fóra.
V prípade financovania bývania či investovania do dlhopisov a akcií, význam pobočiek ešte rastie. Z prieskumu totiž vyplynulo, že v čase, keď Slováci hľadajú úver na bývanie, až 82 % opýtaných by sa obrátilo na svojho bankového poradcu alebo na pracovníka v pobočke. Prostredníctvom on-line kanálov by o úvere komunikovala s bankou takmer desatina Slovákov. "Rozhodnutie o financovaní bývania je pre mnoho ľudí jedno z najdôležitejších, ktoré v živote urobia. Preto je dôležité, aby boli pre nich informácie o úvere na bývanie pravdivé, relevantné a najmä zrozumiteľné," skonštatoval v správe pre médiá vedúci oddelenia retailových úverov Slovenskej sporiteľne Igor Lehoťan.
Pobočky sú pritom dôležité aj pre klientov bánk v okolitých krajinách. Zatiaľ čo v Maďarsku by v prípade záujmu o úver na bývanie oslovilo pobočku banky 83 % opýtaných, čo je takmer totožné so situáciou na Slovensku, v Česku a Rakúsku je to o niečo menej, približne tri štvrtiny respondentov. Zaujímavosťou je, že v Česku sú online kanály, akými sú komunikácia s bankou cez internetbanking, telefón, či email pri spravovaní financií oveľa využívanejšie.
Ako ďalej vyplýva z prieskumu, takmer 70 % opýtaných respondentov považuje pobočku za kľúčovú aj v prípade nespokojnosti, či prípadných sťažností. Na call centrum banky by sa obrátilo 12 % Slovákov. Naopak, najmenej ľudí by riešilo sťažnosti prostredníctvom internetbankingu či mobilných aplikácií.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR