|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Slováci postavili v Maďarsku unikátnu lanovku
Slováci dokončili v Maďarsku výstavbu unikátnej kabínkovej lanovky. Kežmarská spoločnosť Tatralift ju vybudovala ponad údolie známeho turistického strediska Zemplén Kalandpark. Údolná stanica ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. septembra (WBN/PR) - Slováci dokončili v Maďarsku výstavbu unikátnej kabínkovej lanovky. Kežmarská spoločnosť Tatralift ju vybudovala ponad údolie známeho turistického strediska Zemplén Kalandpark. Údolná stanica lanovky sa nachádza na vrchole pamätného miesta Magyar kalvária a vrcholová zasa v priestore lyžiarskeho strediska s výhľadom na celú tokajskú oblasť. Stavba lanovky bola vzhľadom na zložitý terén náročná. "Použiť sme mohli len štyri podpery. Nakoľko hrozilo pre silný bočný vietor riziko zrazenia sa kabín v strede údolia, zaradili sme dve kabíny za sebou. Keďže vzdialenosť druhej a tretej podpery predstavuje zhruba až kilometer, tak sme tiež museli nájsť vhodné technické riešenie na naloženie dopravného lana a jeho spletenie," priblížil proces výstavby generálny riaditeľ kežmarského Tatraliftu Pavol Ďuriník.
Cestujúci sa budú prepravovať v maximálnej výške 120 metrov nad zemou. Kapacita lanovej dráhy je 108 osôb za hodinu a jej dopravná rýchlosť sa pohybuje v rozmedzí 0,25 až 4,3 metre za sekundu. Veľkej výške lanovky nad terénom sa musel prispôsobiť aj systém záchrannej akcie vrtuľníkom. "Keďže Maďarská republika nemá horský záchranný systém uzavrel sa pre tieto účely dohovor so Slovenskou horskou záchrannou službou. Ak sa na úrovni medzivládnej komisie vyrieši otázka zásahov slovenských záchranárov na území Maďarska, môže sa lokalita lanovej dráhy zaradiť do slovenského integrovaného záchranného systému," dodal P. Ďuriník. Kežmarská spoločnosť Tatralift má v Maďarsku bohaté skúsenosti s výstavbou vlekov. V minulosti pomohla vybudovať strediská v Katlane, Digitrole a Satoraljaújhely.
Slovenská spoločnosť TATRALIFT sa zaoberá vývojom, výrobou a dodávkami lanových dopravných systémov. Historicky spoločnosť vyrobila a do prevádzky odovzdala viac ako 1200 zariadení na Slovensku, v Česku, Poľsku, Maďarsku, Nemecku, Veľkej Británii, Rusku, Bielorusku, Lotyšsku, Litve, Bulharsku, Rumunsku ale aj v Nórsku, Turecku, Francúzsku či v Iráne alebo v Číne.
Cestujúci sa budú prepravovať v maximálnej výške 120 metrov nad zemou. Kapacita lanovej dráhy je 108 osôb za hodinu a jej dopravná rýchlosť sa pohybuje v rozmedzí 0,25 až 4,3 metre za sekundu. Veľkej výške lanovky nad terénom sa musel prispôsobiť aj systém záchrannej akcie vrtuľníkom. "Keďže Maďarská republika nemá horský záchranný systém uzavrel sa pre tieto účely dohovor so Slovenskou horskou záchrannou službou. Ak sa na úrovni medzivládnej komisie vyrieši otázka zásahov slovenských záchranárov na území Maďarska, môže sa lokalita lanovej dráhy zaradiť do slovenského integrovaného záchranného systému," dodal P. Ďuriník. Kežmarská spoločnosť Tatralift má v Maďarsku bohaté skúsenosti s výstavbou vlekov. V minulosti pomohla vybudovať strediská v Katlane, Digitrole a Satoraljaújhely.
Slovenská spoločnosť TATRALIFT sa zaoberá vývojom, výrobou a dodávkami lanových dopravných systémov. Historicky spoločnosť vyrobila a do prevádzky odovzdala viac ako 1200 zariadení na Slovensku, v Česku, Poľsku, Maďarsku, Nemecku, Veľkej Británii, Rusku, Bielorusku, Lotyšsku, Litve, Bulharsku, Rumunsku ale aj v Nórsku, Turecku, Francúzsku či v Iráne alebo v Číne.