|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. januára 2013
Slováci po Vianociach na sebe nešetria
Vzhľadom na obmedzený rozpočet Slováci kupovali cez internet pod stromček predovšetkým malé darčeky – externé disky, malé kuchynské spotrebiče, parfumy, či hračky (s výnimkou LED televízorov). ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. januára (WBN/PR) - Vzhľadom na obmedzený rozpočet Slováci kupovali cez internet pod stromček predovšetkým malé darčeky – externé disky, malé kuchynské spotrebiče, parfumy, či hračky (s výnimkou LED televízorov). Kupovali ich však vo väčšom počte ako po minulé roky. V povianočnom období využívajú zľavy a výpredaje a doprajú si aj väčšie potešenia ako napríklad drahšie notebooky, najnovšie mobily a tablety, chladničky, či práčky. Možnosť vrátiť tovar do 7 dní bez udania dôvodu po Vianociach využila len hŕstka zákazníkov. Potvrdzujú to štatistiky najširšieho slovenského e-shopu, InterStore.sk.
SILNEJŠIE VIANOCE ONLINE
Aj tohtoročná vianočná sezóna potvrdila rast nákupov online na úkor kamenných obchodov. Slováci síce nechali v e-shopoch viac peňazí, hodnota priemernej objednávky medziročne zostala takmer rovnaká. „Zaznamenali sme až 170-percentný medziročný nárast v počte objednávok v predvianočnom období. Priemerná hodnota objednávky bola v závere roka 2011 vo výške 164 EUR, v predvianočnom období 2012 sa pohybovala na úrovni 154 EUR,“ potvrdzuje obchodný riaditeľ InterStore.sk Tomáš Prutzer.
VIANOCE PO VIANOCIACH
Čoraz viac Slovákov si nachádza pod vianočným stromčekom namiesto vecného darčeku hotovosť a hneď po sviatkoch sa vrhá na povianočné výpredaje. Vďaka lepším cenám si tak môžu dovoliť viac. „Tento trend funguje na internete už niekoľko sezón a je čoraz markantnejší. Určitú úlohu tu zohráva marketing, ale tiež strach z nedoručenia tovaru v predvianočnom období. Január je veľmi silný mesiac, dosahuje takmer úroveň decembra,“ dodáva Prutzer.
VRACANIE DARČEKOV? NIE JE V MÓDE
Pri nákupoch na internete majú zákazníci možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar do siedmich dní bez udania dôvodu. Táto možnosť, populárna najmä v USA, sa na Slovensku zatiaľ nestala obvyklou praktikou. Do InterStore.sk sa vrátilo len niekoľko darčekov. „Zákazníci svoje rozhodnutie (aj keď nemuseli) zdôvodňovali tým, že si neprečítali podrobne funkcie produktu, ale tiež tým, že si medzičasom daný darček kúpili niekde inde. Takýto tovar, rovnako ako neprevzaté darčeky, dávame v januári do výpredaja,“ vysvetľuje Prutzer.
VIANOČNÉ KURIOZITY
Hitom vianočných predajov boli alkohol testery a tiež výmenné náhubky na ne. Darmo, sviatočné obdobie je sprevádzané aj zvýšenou väčšou konzumáciou alkoholu a istota je istota. Najšokujúcejším comebackom sú šijacie stroje, ktoré zažívajú renesanciu.
VIANOČNÉ NAJ NA INTERNETE
- najprezeranejší tovar – Samsung Galaxy S III
- najprezeranejšia kategória – mobilné telefóny
- najprezeranejšie hračky – RC autíčka
- najpredávanejší tovar LED TV Samsung UE46ES6300
- najpredávanejšia kategória drobné IT produkty (USB kľúče, externé disky, čisté DVD nosiče)
- najdrahší predaný tovar reproduktory Jamo Ferrari za 2732,80 EUR
Zdroje:
najprezeranejší tovar – Pricemania.sk
najpredávanejší tovar – InterStore.sk
O InterStore.sk
www.InterStore.sk je najširší slovenský e-shop ponúkajúci viac ako milión položiek v až sedemnástich produktových kategóriách (IT produkty, elektronika, auto-moto, oblečenie, knihy, domáce potreby, ale aj zájazdy, letenky, či potrava pre domáce zvieratá) ponúka nízke ceny, pohodlie bezpečného nákupu priamo z domu/práce, kvalitný zákaznícky servis (hotline, online poradenstvo), jednoduché platby, nákup na splátky a rýchlu dodávku tovaru. Samozrejmosťou je štandardná dvojročná záruka na tovar a možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar bez udania dôvodu do 7 dní.
InterStore.sk je súčasťou medzinárodnej siete e-shopov InterStore Group pôsobiacej v ČR (Inter-Store.cz), Maďarsku (InterStore.hu) a na Slovensku (InterStore.sk, TicketStore.sk), InterStore Group medziročne zaznamenáva viac ako 100-percentné nárasty tržieb až na súčasných 15 miliónov eur. Alexander Gramblička, zakladateľ a generálny riaditeľ, je držiteľom prestížneho ocenenia Ernst&Young Začínajúci Podnikateľ roka 2010. InterStore Group je country finalistom European Business Awards 2011.
V roku 2013 plánuje ďalšiu medzinárodnú expanziu a presun centrály do nových exponovaných priestorov.
SILNEJŠIE VIANOCE ONLINE
Aj tohtoročná vianočná sezóna potvrdila rast nákupov online na úkor kamenných obchodov. Slováci síce nechali v e-shopoch viac peňazí, hodnota priemernej objednávky medziročne zostala takmer rovnaká. „Zaznamenali sme až 170-percentný medziročný nárast v počte objednávok v predvianočnom období. Priemerná hodnota objednávky bola v závere roka 2011 vo výške 164 EUR, v predvianočnom období 2012 sa pohybovala na úrovni 154 EUR,“ potvrdzuje obchodný riaditeľ InterStore.sk Tomáš Prutzer.
VIANOCE PO VIANOCIACH
Čoraz viac Slovákov si nachádza pod vianočným stromčekom namiesto vecného darčeku hotovosť a hneď po sviatkoch sa vrhá na povianočné výpredaje. Vďaka lepším cenám si tak môžu dovoliť viac. „Tento trend funguje na internete už niekoľko sezón a je čoraz markantnejší. Určitú úlohu tu zohráva marketing, ale tiež strach z nedoručenia tovaru v predvianočnom období. Január je veľmi silný mesiac, dosahuje takmer úroveň decembra,“ dodáva Prutzer.
VRACANIE DARČEKOV? NIE JE V MÓDE
Pri nákupoch na internete majú zákazníci možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar do siedmich dní bez udania dôvodu. Táto možnosť, populárna najmä v USA, sa na Slovensku zatiaľ nestala obvyklou praktikou. Do InterStore.sk sa vrátilo len niekoľko darčekov. „Zákazníci svoje rozhodnutie (aj keď nemuseli) zdôvodňovali tým, že si neprečítali podrobne funkcie produktu, ale tiež tým, že si medzičasom daný darček kúpili niekde inde. Takýto tovar, rovnako ako neprevzaté darčeky, dávame v januári do výpredaja,“ vysvetľuje Prutzer.
VIANOČNÉ KURIOZITY
Hitom vianočných predajov boli alkohol testery a tiež výmenné náhubky na ne. Darmo, sviatočné obdobie je sprevádzané aj zvýšenou väčšou konzumáciou alkoholu a istota je istota. Najšokujúcejším comebackom sú šijacie stroje, ktoré zažívajú renesanciu.
VIANOČNÉ NAJ NA INTERNETE
- najprezeranejší tovar – Samsung Galaxy S III
- najprezeranejšia kategória – mobilné telefóny
- najprezeranejšie hračky – RC autíčka
- najpredávanejší tovar LED TV Samsung UE46ES6300
- najpredávanejšia kategória drobné IT produkty (USB kľúče, externé disky, čisté DVD nosiče)
- najdrahší predaný tovar reproduktory Jamo Ferrari za 2732,80 EUR
Zdroje:
najprezeranejší tovar – Pricemania.sk
najpredávanejší tovar – InterStore.sk
O InterStore.sk
www.InterStore.sk je najširší slovenský e-shop ponúkajúci viac ako milión položiek v až sedemnástich produktových kategóriách (IT produkty, elektronika, auto-moto, oblečenie, knihy, domáce potreby, ale aj zájazdy, letenky, či potrava pre domáce zvieratá) ponúka nízke ceny, pohodlie bezpečného nákupu priamo z domu/práce, kvalitný zákaznícky servis (hotline, online poradenstvo), jednoduché platby, nákup na splátky a rýchlu dodávku tovaru. Samozrejmosťou je štandardná dvojročná záruka na tovar a možnosť vrátiť nepoškodený a nepoužívaný tovar bez udania dôvodu do 7 dní.
InterStore.sk je súčasťou medzinárodnej siete e-shopov InterStore Group pôsobiacej v ČR (Inter-Store.cz), Maďarsku (InterStore.hu) a na Slovensku (InterStore.sk, TicketStore.sk), InterStore Group medziročne zaznamenáva viac ako 100-percentné nárasty tržieb až na súčasných 15 miliónov eur. Alexander Gramblička, zakladateľ a generálny riaditeľ, je držiteľom prestížneho ocenenia Ernst&Young Začínajúci Podnikateľ roka 2010. InterStore Group je country finalistom European Business Awards 2011.
V roku 2013 plánuje ďalšiu medzinárodnú expanziu a presun centrály do nových exponovaných priestorov.