|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. októbra 2014
Slováci plnia košíky domácimi produktmi, vyhráva 'toaleťák'
V nákupných košíkoch Slovákov tvoria domáce produkty 52,5 percenta. Z celkového počtu zahraničných produktov predstavuje podiel výrobkov z Českej republiky 38,9 percenta, nasledujú poľské ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. októbra (WEBNOVINY) - V nákupných košíkoch Slovákov tvoria domáce produkty 52,5 percenta. Z celkového počtu zahraničných produktov predstavuje podiel výrobkov z Českej republiky 38,9 percenta, nasledujú poľské produkty s 15,9-percentným zastúpením.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovensko, ktorý sa uskutočnil v období od januára do júna tohto roka. Firma pritom analyzovala nákupy takmer 4,5-tisíc produktov z kľúčových kategórií, ako napríklad pivo, maslo, sýtené nealkoholické nápoje, kuchynské oleje, múka, syry či margaríny.
Pýtajme si slovenské
"Najviac slovenské produkty nakupujeme pri kategórii toaletného papiera. Nadpolovičný podiel majú slovenské produkty v mliečnych výrobkoch, nápojoch a základných potravinách, kde dosahujú v niektorých prípadoch takmer až tri štvrtiny zo všetkých produktov v rámci nákupov," priblížila na tlačovej konferencii Veronika Némethová zo spoločnosti GfK Slovensko.
Kúpu domácich výrobkov by mal posilniť Národný deň podpory ekonomiky Slovenska pod názvom "Pýtajme si slovenské". Autorom projektu je Občianske združenie Kvalita z našich regiónov. Ako uviedla predsedníčka OZ Bohumila Tauchmannová, národný deň sa uskutoční 16. októbra.
Spojenie všetkých na trhu
"Cieľom je prirodzeným spôsobom prostredníctvom dopytu spotrebiteľa zvýšiť podiel slovenských potravinárskych, nepotravinárskych tovarov, ale zároveň aj služieb, ktoré ponúkajú to naše domáce," povedala pre média.
Národný deň by mal tiež prostredníctvom aktívnych občanov spojiť všetkých účastníkov trhu s cieľom podporiť ekonomiku Slovenska a vytvoriť synergiu medzi nimi.
Spomínaný projekt by mal podľa slov Tauchmannovej vzdelávať spotrebiteľa, prečo je potrebné nakupovať domáce produkty, ako funguje ekonomika a ako sa aj občan môže podieľať svojím nákupným správaním na zlepšení kvality života spoločnosti, v ktorej žije.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovensko, ktorý sa uskutočnil v období od januára do júna tohto roka. Firma pritom analyzovala nákupy takmer 4,5-tisíc produktov z kľúčových kategórií, ako napríklad pivo, maslo, sýtené nealkoholické nápoje, kuchynské oleje, múka, syry či margaríny.
Pýtajme si slovenské
"Najviac slovenské produkty nakupujeme pri kategórii toaletného papiera. Nadpolovičný podiel majú slovenské produkty v mliečnych výrobkoch, nápojoch a základných potravinách, kde dosahujú v niektorých prípadoch takmer až tri štvrtiny zo všetkých produktov v rámci nákupov," priblížila na tlačovej konferencii Veronika Némethová zo spoločnosti GfK Slovensko.
Kúpu domácich výrobkov by mal posilniť Národný deň podpory ekonomiky Slovenska pod názvom "Pýtajme si slovenské". Autorom projektu je Občianske združenie Kvalita z našich regiónov. Ako uviedla predsedníčka OZ Bohumila Tauchmannová, národný deň sa uskutoční 16. októbra.
Spojenie všetkých na trhu
"Cieľom je prirodzeným spôsobom prostredníctvom dopytu spotrebiteľa zvýšiť podiel slovenských potravinárskych, nepotravinárskych tovarov, ale zároveň aj služieb, ktoré ponúkajú to naše domáce," povedala pre média.
Národný deň by mal tiež prostredníctvom aktívnych občanov spojiť všetkých účastníkov trhu s cieľom podporiť ekonomiku Slovenska a vytvoriť synergiu medzi nimi.
Spomínaný projekt by mal podľa slov Tauchmannovej vzdelávať spotrebiteľa, prečo je potrebné nakupovať domáce produkty, ako funguje ekonomika a ako sa aj občan môže podieľať svojím nákupným správaním na zlepšení kvality života spoločnosti, v ktorej žije.