![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
11. apríla 2011
Slováci nie sú spokojní s kvalitou života v mestách
S kvalitou života vo svojom meste je spokojných 23 percent Slovákov. Zvyšné vyše tri štvrtiny hodnotia celkovú kvalitu života vo svojom meste ako ...
Zdieľať

Vyplynulo to z prieskumu agentúry AKO, ktorý si v marci tohto roka nechala spracovať spoločnosť Philips.
Za najdôležitejšie z hľadiska atraktívnosti mesta považujú Slováci prostredie, bezpečnosť mesta, čistotu a prístup k zdravotnej starostlivosti. Za menej dôležité označili kultúru a nočný život, architektúru a športové možnosti. Prioritami samospráv pri zlepšovaní životných podmienok obyvateľov by podľa nich malo byť vytváranie nových pracovných príležitostí, boj s korupciou, zlepšenie verejnej dopravy a ciest, zlepšenie zdravotnej starostlivosti, zvýšenie reputácie mesta, propagácia turizmu a bezpečnosť.
Mesto robí atraktívnejšie:
*Prostredie mesta
*Bezpečnosť
*Čistota
*Zdravotná starostlivosťZ prieskumu ďalej vyplynulo, že najspokojnejší so svojím mestom sú obyvatelia Bratislavského kraja a najmenej spokojní sú obyvatelia miest z Banskobystrického a Nitrianskeho kraja.
Najväčšou výzvou, ktorú by mali mestá prekonať, je podľa 67 percent opýtaných nezamestnanosť a podľa 48,5 percenta ekonomická nestabilita. Na treťom mieste je znečistenie prostredia.
Za najmenej podstatné považovali respondenti nakupovanie, kultúru a nočný život, ktoré je potrebné zlepšiť podľa 16 až 18 percent populácie. Z celoslovenského priemeru sa vyčleňujú obyvatelia miest v bratislavskom regióne, ktorí za najväčší problém budúcnosti považujú znečistenie životného prostredia. Prieskum na Slovensku realizovala v marci 2011 na vzorke 1 000 respondentov prieskumná agentúra AKO ako súčasť celoeurópskej stratégie Philips.