Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

11. apríla 2011

Slováci nie sú spokojní s kvalitou života v mestách



S kvalitou života vo svojom meste je spokojných 23 percent Slovákov. Zvyšné vyše tri štvrtiny hodnotia celkovú kvalitu života vo svojom meste ako ...



Zdieľať
bratislava Ilustračné foto. Foto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 11. apríla (WEBNOVINY) - S kvalitou života vo svojom meste je spokojných 23 percent Slovákov. Zvyšné vyše tri štvrtiny hodnotia celkovú kvalitu života vo svojom meste ako priemernú, podpriemernú až slabú.


Vyplynulo to z prieskumu agentúry AKO, ktorý si v marci tohto roka nechala spracovať spoločnosť Philips.

Za najdôležitejšie z hľadiska atraktívnosti mesta považujú Slováci prostredie, bezpečnosť mesta, čistotu a prístup k zdravotnej starostlivosti. Za menej dôležité označili kultúru a nočný život, architektúru a športové možnosti. Prioritami samospráv pri zlepšovaní životných podmienok obyvateľov by podľa nich malo byť vytváranie nových pracovných príležitostí, boj s korupciou, zlepšenie verejnej dopravy a ciest, zlepšenie zdravotnej starostlivosti, zvýšenie reputácie mesta, propagácia turizmu a bezpečnosť.


Mesto robí atraktívnejšie:
*Prostredie mesta

*Bezpečnosť

*Čistota

*Zdravotná starostlivosťZ prieskumu ďalej vyplynulo, že najspokojnejší so svojím mestom sú obyvatelia Bratislavského kraja a najmenej spokojní sú obyvatelia miest z Banskobystrického a Nitrianskeho kraja.

Najväčšou výzvou, ktorú by mali mestá prekonať, je podľa 67 percent opýtaných nezamestnanosť a podľa 48,5 percenta ekonomická nestabilita. Na treťom mieste je znečistenie prostredia.

Za najmenej podstatné považovali respondenti nakupovanie, kultúru a nočný život, ktoré je potrebné zlepšiť podľa 16 až 18 percent populácie. Z celoslovenského priemeru sa vyčleňujú obyvatelia miest v bratislavskom regióne, ktorí za najväčší problém budúcnosti považujú znečistenie životného prostredia. Prieskum na Slovensku realizovala v marci 2011 na vzorke 1 000 respondentov prieskumná agentúra AKO ako súčasť celoeurópskej stratégie Philips.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
FICO: Miklošov človek prihral straníkovi z SDKÚ kšeft
<< predchádzajúci článok
Britské banky musia chrániť retailových klientov