|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. novembra 2010
Slováci neplánujú znížiť výdavky počas Vianoc
Slovenskí spotrebitelia neplánujú výrazne znížiť tohtoročné výdavky na vianočné sviatky. Podľa prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte plánuje polovica opýtaných Slovákov v tomto roku ...
Zdieľať
Foto: BRATISLAVA 9. novembra (WEBNOVINY) - Slovenskí spotrebitelia neplánujú výrazne znížiť tohtoročné výdavky na vianočné sviatky. Podľa prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte plánuje polovica opýtaných Slovákov v tomto roku počas Vianoc rovnaké výdavky ako vlani. Viac plánuje minúť 23 % opýtaných a menej prostriedkov chce minúť 27 % respondentov. Plánované priemerné výdavky občanov na Slovensku predstavujú počas tohtoročných vianočných sviatkov 435 eur, kým európsky priemer dosahuje 590 eur. Európania plánujú v priemere znížiť svoje tohtoročné výdavky súvisiace s Vianocami o zhruba 2,5 %, kým Slováci plánuje znížiť svoje výdavky o 1,6 %. "Obetujú najmä výdavky na darčeky, pričom na sviatočných jedlách a oslavách sa obmedzovať veľmi nemienia," uvádza v súvislosti so závermi prieskumu partnerka na oddelení auditu spoločnosti Deloitte Slovensko Zuzana Letková.
Aj z dôvodu vplyvov ekonomickej krízy sa podľa Zuzany Letkovej začína formovať nové správanie spotrebiteľov. Drvivá väčšina účastníkov prieskumu sa plánuje pri vianočných nákupoch zamerať na užitočné darčeky. "Znižuje sa suma, ktorá bude vynaložená na jeden konkrétny darček," uviedla na utorňajšej tlačovej besede Letková s tým, že spotrebitelia sa budú zameriavať na nákup spoločných darčekov. Zhruba tretina opýtaných Slovákov pritom plánuje minúť počas sviatkov menej prostriedkov na zábavu a voľný čas.
Zmenu spoločnosť Deloitte zaznamenala aj v prípade spôsobu financovania výdavkov. Podľa Letkovej klesá záujem spotrebiteľov financovať nákupy cez pôžičky a spotrebitelia plánujú nákupy financovať skôr z hotovosti a úspor. Rovnako prejavujú aj väčší záujem o vernostné programy ponúkané predajcami. Pokles kúpyschopnosti pritom deklaruje v tomto roku 37 % Slovákov, kým vlani to bolo 42 % opýtaných. Rovnakú sumu prostriedkov na míňanie má podľa prieskumu k dispozícii 43 % opýtaných. Medzi najviac žiadané darčeky na Slovensku patria knihy, oblečenie, obuv či kozmetika, kým v Európe je to hotovosť. Najviac Slovákov pritom plánuje ako darček kúpiť kozmetiku, parfum či knihu alebo oblečenie.
Vianočný prieskum za rok 2010 je v poradí už trinástym prieskumom spoločnosti Deloitte o nákupných plánoch spotrebiteľov. V tomto roku prieskum zahŕňal 19 krajín vrátane Slovenska na reprezentatívnej vzorke 20 655 respondentov, pričom zo Slovenska ich bolo 506. Nálady spotrebiteľov v rámci prieskumu boli zisťované v posledných dvoch septembrových týždňoch. Spoločnosť Deloitte poskytuje služby v oblasti auditu, daní, poradenstva a finančného poradenstva.
Aj z dôvodu vplyvov ekonomickej krízy sa podľa Zuzany Letkovej začína formovať nové správanie spotrebiteľov. Drvivá väčšina účastníkov prieskumu sa plánuje pri vianočných nákupoch zamerať na užitočné darčeky. "Znižuje sa suma, ktorá bude vynaložená na jeden konkrétny darček," uviedla na utorňajšej tlačovej besede Letková s tým, že spotrebitelia sa budú zameriavať na nákup spoločných darčekov. Zhruba tretina opýtaných Slovákov pritom plánuje minúť počas sviatkov menej prostriedkov na zábavu a voľný čas.
Zmenu spoločnosť Deloitte zaznamenala aj v prípade spôsobu financovania výdavkov. Podľa Letkovej klesá záujem spotrebiteľov financovať nákupy cez pôžičky a spotrebitelia plánujú nákupy financovať skôr z hotovosti a úspor. Rovnako prejavujú aj väčší záujem o vernostné programy ponúkané predajcami. Pokles kúpyschopnosti pritom deklaruje v tomto roku 37 % Slovákov, kým vlani to bolo 42 % opýtaných. Rovnakú sumu prostriedkov na míňanie má podľa prieskumu k dispozícii 43 % opýtaných. Medzi najviac žiadané darčeky na Slovensku patria knihy, oblečenie, obuv či kozmetika, kým v Európe je to hotovosť. Najviac Slovákov pritom plánuje ako darček kúpiť kozmetiku, parfum či knihu alebo oblečenie.
Vianočný prieskum za rok 2010 je v poradí už trinástym prieskumom spoločnosti Deloitte o nákupných plánoch spotrebiteľov. V tomto roku prieskum zahŕňal 19 krajín vrátane Slovenska na reprezentatívnej vzorke 20 655 respondentov, pričom zo Slovenska ich bolo 506. Nálady spotrebiteľov v rámci prieskumu boli zisťované v posledných dvoch septembrových týždňoch. Spoločnosť Deloitte poskytuje služby v oblasti auditu, daní, poradenstva a finančného poradenstva.