|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. decembra 2013
Slováci nechali vlani v reštauračných zariadeniach až 820 mil. eur
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/ Tomáš Halász
Bratislava 1. decembra (TASR) - Slováci nechali v roku 2012 za konzumáciu v reštauračných zariadeniach až 820 miliónov eur, čo predstavuje mesačne v priemere viac ako 68 miliónov eur. TASR o tom informovala riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Jarmila Halgašová."Kým v obchode spotrebiteľov kvalita nakupovaných potravín zaujíma, vo väčšine reštaurácií nemajú možnosť o použitých surovinách získať žiadne informácie. Slovenský spotrebiteľ nie je zvyknutý si pýtať bližšie informácie o konzumovaných jedlách a surovinách, z ktorých sú pripravované," upozornila.
Ak by spotrebiteľ v obchode uprednostnil napríklad slovenskú hydinu pred poľskou alebo maďarskou, v reštauračnom zariadení s veľkou pravdepodobnosťou nevie, že ním konzumovaná hydina pochádza z cudziny.
"Z informácie o surovinách vie spotrebiteľ zistiť čo-to o ich kvalite. Kvalitu potravín, ktoré konzumujeme v reštauráciách, častokrát podceňujeme, väčšinu z nás nenapadne opýtať sa, odkiaľ pochádzajú suroviny, alebo na iné detaily pripravovaných jedál," poznamenala.
"Myslím si, že reštauračné zariadenia by mali mať ambíciu zákazníkom proaktívne poskytovať informácie o surovinách, z ktorých sú jedlá pripravované. Vieme o prvých lastovičkách, ktoré sú nasledovaniahodné. Takéto informácie by však mali byť samozrejmosťou," povedal prezident PKS Daniel Poturnay.
Objem peňazí, ktorý sa v reštauračných zariadeniach "skonzumuje", určite nie je zanedbateľným číslom pre ekonomiku SR. "Podporou kvalitných domácich potravín môžeme pomôcť nielen sebe, ale aj ďalším občanom Slovenska, pretože každé miesto v potravinárskom priemysle generuje ďalších až 7 pracovných miest," konštatovala.
Poskytovanie informácií o pripravovaných jedlách môže podľa Halgašovej pomôcť jednak pri komunikácii so spotrebiteľom, že daný subjekt podporuje domácu produkciu a zamestnanosť v krajine, jednak podporou domácich potravín v reštauráciách sa môže dosiahnuť lepšia spolupráca s obchodom, ktorý tak zvýši podiel slovenských kvalitných potravín na svojich pultoch.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR