![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
29. júla 2009
Slováci napriek kríze zostali verní obchodným reťazcom
Lojalita slovenských spotrebiteľov k obchodným reťazcom v prvom štvrťroku tohto roka na rozdiel od Českej republiky vzrástla. Spotrebitelia na Slovensku zostali verní tradičným obchodným reťazcom a ...
Zdieľať

Slovenskí nakupujúci sa za posledných desať rokov podľa GfK odkláňajú od malých maloobchodných formátov a podľa súčasného trendu zvyknú míňať väčšinu svojich výdavkov určených na potraviny a tovar bežnej spotreby v moderných obchodných formátoch, teda v hypermarketoch a diskontoch, aj keď tradičné formáty ako supermarkety a malé predajne stále zohrávajú dôležitú úlohu. "Slovenský trh je však v porovnaní s Českou republikou iný, keďže na Slovensku ľudia nemajú až taký bohatý výber maloobchodných reťazcov, a teda ani nemôžu v takej miere ako Česi nakupovať vo viacerých predajniach," konštatuje GfK.
Slovenskí maloobchodníci sa museli v uplynulých mesiacoch vyrovnať okrem krízy aj s odlivom nakupujúcich do zahraničia kvôli silnému euru. Podľa GfK preto zintenzívnili svoju marketingovú komunikáciu a prehodnotili svoje vernostné programy. "Vo všeobecnosti sa snažili nestratiť svojho zákazníka a jeho nákupné návyky. V predajniach COOP Jednota už napríklad dlhšie úspešne beží vlastný vernostný program, Billa je vo fáze prehodnocovania svojho programu a Tesco práve odštartovalo skúšobnú verziu svojho programu vo vybraných miestach na východnom Slovensku," dopĺňa spoločnosť.
V susednej Českej republike sa v prvom štvrťroku tohto roka v porovnaní s vlaňajškom jednorázovo znížila lojalita u všetkých významných reťazcoch. "Aj tie najúspešnejšie reťazce v Česku získali len maximálne pätinu z celkového objemu relevantných výdajov svojich zákazníkov. Českí maloobchodníci sa preto snažia prilákať zákazníkov na väčšie nákupy vo svojich predajných sieťach," uvádza GfK s tým, že lojalita v prípade českých a slovenských reťazcov ešte stále nedosahuje úroveň vyspelejších krajín Európy.
SITA