28. marca 2025

28.3.2025 (SITA.sk) - Slováci nielenže nakupujú cez internet častejšie ako obyvatelia väčšiny členských krajín
Európskej únie, ale zároveň majú s nákupmi cez internet menej problémov. A to aj v porovnaní so susedným Českom.
Bezproblémové nákupy
Viac ako 70 % Slovákov, ktorí si počas troch mesiacov objednali tovar cez internet, nakupovalo úplne bez ťažkostí. To znamená, že našli v e-shope potrebné informácie a za uvedenú sumu dostali načas tovar, ktorý chceli. Pre zaujímavosť, v Česku je toto číslo nižšie – bezproblémovo nakupovalo približne 63 % zákazníkov, priemer EÚ je približne 65 %.
„
Tieto výsledky sú ocenením slovenských e-shopov a služieb, ktoré zákazníkom poskytujú,“ hovorí Mária Auxtová, Country Lead Shoptet pre Slovensko, o údajoch, ktoré aktuálne zverejnil
Eurostat.
Najčastejší problém
Shoptet pritom zabezpečuje fungovanie viac ako 7 500 slovenských online obchodov. Najlepšie v tomto prieskume dopadli Portugalsko, Litva a Cyprus. Naopak, najviac problémov pri online nákupoch zaznamenali obyvatelia Luxemburska, Írska a Holandska, kde ťažkosti potrápili aspoň raz počas troch mesiacov viac ako polovicu respondentov.
„
Ak sa už Slováci na niečo sťažovali, bol to najmä čas doručenia, ktorý bol dlhší oproti tomu, ako udával online obchod. S týmto problémom sa stretlo približne 16 % nakupujúcich. V Česku takéto komplikácie uviedlo viac ako 23 % zákazníkov,“ približuje Mária Auxtová.
Druhým najčastejším problémom slovenských nakupujúcich bolo, že dostali iný tovar, ako si objednali, alebo im tovar prišiel poškodený. Takúto situáciu muselo riešiť približne 7 % Slovákov a viac ako 10 % Čechov.
Menej ako priemer EÚ
„
Vo výsledkoch sa ukázala aj dôležitosť technického fungovania internetového obchodu, ktorá bola tretím najčastejším problémom. Na Slovensku sa na príliš zložitú webovú stránku alebo jej nesprávne fungovanie sťažovalo takmer 6 % zákazníkov,“ hovorí Mária Auxtová zo Shoptetu.
V menšej miere pod 4 % sa nakupujúci stretli aj s ťažkosťami v podobe snahy o podvod, ďalej s vyššou cenou, ako bola pôvodne uvedená, alebo s problémami pri sťažnostiach či reklamácii. Stalo sa tiež, že nedokázali nájsť informácie o reklamácii alebo obchod nespĺňal iné právne náležitosti, prípadne zahraničný predajca nezasielal tovar na Slovensko. Všetky tieto problémy Slovákov trápili menej často, ako je priemer EÚ.
Zdroj: SITA.sk - Slováci nakupujú cez internet častejšie, s objednávaním majú menej problémov ako priemer EÚ © SITA Všetky práva vyhradené.