|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. augusta 2024
Slováci najviac sledujú televíziu, na druhom mieste je rádio. Ktoré stanice dominujú v rebríčkoch sledovanosti?
V prvom polroku tohto roka Slováci v oblasti médií sledovali najviac televíziu, rádio bolo druhé. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý ...
Zdieľať
26.8.2024 (SITA.sk) - V prvom polroku tohto roka Slováci v oblasti médií sledovali najviac televíziu, rádio bolo druhé.
Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý realizovali od 8. januára do 23. júna 2024 na vzorke 4 070 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.
Prieskum ukázal, že sumárna sledovanosť všetkých televízií v parametri „sledovali včera“ predstavovala 73,4 percenta populácie, čo predstavovalo celkovo viac ako 3,2 milióna divákov.
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla televízia Markíza, a to 32,6 percenta. Sledovanosť na úrovni 24,4 percenta zaznamenala JOJ a za ňou sa umiestnila Jednotka so sledovanosťou 21,9 percenta.
Podiel na trhu za prvý polrok tak predstavoval pre Markízu 27,2 percenta, JOJ dosiahla 17,0 percenta, a Jednotka 15,5 percenta. Podiel na trhu ostatných televíznych staníc predstavoval až 40,2 percenta.
Podľa prieskumu celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala v sledovanom období 52,2 percenta populácie.
Prvé miesto patrilo Rádiu Expres s 15,5 %. Druhé bolo Rádio Slovensko s 12,7 %, nasledovalo Fun rádio s 9,7 %, Rádio Europa 2 s 9,0 % a Rádio Vlna s 7,7 % počúvanosti. Rádio Melody malo počúvanosť na úrovni 5,5 % a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatváralo Rádio Regina so 4,4 %.
Rozhlasové stanice si tak v parametri podiel na trhu rozdelili trh nasledovne: prvé bolo Rádio Expres s 19,9 % podielom, druhé Rádio Slovensko s 16,4 % a tretie Fun rádio s 14,1 % podielom na trhu. 12,1 % podiel malo Rádio Europa 2 a 9,9% Rádio Vlna. Rádio Melody dosiahlo 6,6 % podiel a Rádio Regina 4,7 % podiel. Ostatné rozhlasové stanice držali 16,2 % podiel z trhu.
V oblasti tlačených médií v prvom polroku 2024 v kategórií denníky vyplynulo, že celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 23,4 % populácie. Tento údaj vychádzal podľa prieskumu z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ šlo o premennú „čítal(a) posledných 14 dní“, tak čítanosť dosiahla úroveň až 44,8 % populácie.
Z výsledkov prieskumu v prvom polroku tohto roka vyplynulo, že prvú pozíciu s 9,5 % čítanosťou obsadil Nový Čas. Na druhej priečke bol Plus jeden deň s 5,2 % a tretí Šport s 5,0 % čítanosti. Ďalej nasledoval denník Pravda s 4,9 %, denník Sme s 4,7 %, Hospodárske noviny s 3,5 % a Denník N s 2,8 % čítanosťou.
Zdroj: SITA.sk - Slováci najviac sledujú televíziu, na druhom mieste je rádio. Ktoré stanice dominujú v rebríčkoch sledovanosti? © SITA Všetky práva vyhradené.
Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý realizovali od 8. januára do 23. júna 2024 na vzorke 4 070 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.
Sledovanosť televízií
Prieskum ukázal, že sumárna sledovanosť všetkých televízií v parametri „sledovali včera“ predstavovala 73,4 percenta populácie, čo predstavovalo celkovo viac ako 3,2 milióna divákov.
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla televízia Markíza, a to 32,6 percenta. Sledovanosť na úrovni 24,4 percenta zaznamenala JOJ a za ňou sa umiestnila Jednotka so sledovanosťou 21,9 percenta.
Podiel na trhu za prvý polrok tak predstavoval pre Markízu 27,2 percenta, JOJ dosiahla 17,0 percenta, a Jednotka 15,5 percenta. Podiel na trhu ostatných televíznych staníc predstavoval až 40,2 percenta.
Počúvanosť rádií
Podľa prieskumu celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala v sledovanom období 52,2 percenta populácie.
Prvé miesto patrilo Rádiu Expres s 15,5 %. Druhé bolo Rádio Slovensko s 12,7 %, nasledovalo Fun rádio s 9,7 %, Rádio Europa 2 s 9,0 % a Rádio Vlna s 7,7 % počúvanosti. Rádio Melody malo počúvanosť na úrovni 5,5 % a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatváralo Rádio Regina so 4,4 %.
Rozhlasové stanice si tak v parametri podiel na trhu rozdelili trh nasledovne: prvé bolo Rádio Expres s 19,9 % podielom, druhé Rádio Slovensko s 16,4 % a tretie Fun rádio s 14,1 % podielom na trhu. 12,1 % podiel malo Rádio Europa 2 a 9,9% Rádio Vlna. Rádio Melody dosiahlo 6,6 % podiel a Rádio Regina 4,7 % podiel. Ostatné rozhlasové stanice držali 16,2 % podiel z trhu.
Čítanosť denníkov
V oblasti tlačených médií v prvom polroku 2024 v kategórií denníky vyplynulo, že celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 23,4 % populácie. Tento údaj vychádzal podľa prieskumu z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ šlo o premennú „čítal(a) posledných 14 dní“, tak čítanosť dosiahla úroveň až 44,8 % populácie.
Z výsledkov prieskumu v prvom polroku tohto roka vyplynulo, že prvú pozíciu s 9,5 % čítanosťou obsadil Nový Čas. Na druhej priečke bol Plus jeden deň s 5,2 % a tretí Šport s 5,0 % čítanosti. Ďalej nasledoval denník Pravda s 4,9 %, denník Sme s 4,7 %, Hospodárske noviny s 3,5 % a Denník N s 2,8 % čítanosťou.
Zdroj: SITA.sk - Slováci najviac sledujú televíziu, na druhom mieste je rádio. Ktoré stanice dominujú v rebríčkoch sledovanosti? © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Elektronický účet poistenca vám zjednoduší komunikáciu so Sociálnou poisťovňou. Čo všetko z neho zistíte?
Elektronický účet poistenca vám zjednoduší komunikáciu so Sociálnou poisťovňou. Čo všetko z neho zistíte?
<< predchádzajúci článok
Polícia varuje pred posielaním intímnych záberov cez internet, páchatelia ich zneužívajú na vydieranie
Polícia varuje pred posielaním intímnych záberov cez internet, páchatelia ich zneužívajú na vydieranie