![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
17. februára 2011
Slováci na internete nakupujú a míňajú čoraz viac
Slováci v minulom roku v internetových obchodoch nakupovali a míňali viac ako v roku 2009. Ako vyplýva z informácii internetových obchodov cetelem.sk, hej.sk, hop.sk, mall.sk, ...
Zdieľať

Na správaní spotrebiteľov sa podľa Dvorského ešte stále prejavuje vyššia miera opatrnosti a zdržanlivosti vyplývajúca z doznievajúcej finančnej a ekonomickej krízy v predchádzajúcom období. Napriek tomu však z pohľadu SAEC možno označiť minulý rok ako veľmi úspešný. V segmente predaja tovaru zákazníci uskutočnili 474 tisíc objednávok v celkovej sume 37 mil. eur. V sektore služieb bol obrat v rovnakom období na úrovni 40 mil. eur pri 112 tisíc objednávkach. Oproti roku 2009 to predstavuje rast obratu o 36,7% a rast počtu objednávok o 46,5%.
Objednávky tovaru boli v sledovanom období rovnomerne rozložené medzi jednotlivé kraje. Výnimkou bol jedine Bratislavský samosprávny kraj, v ktorom spotrebitelia uskutočnili takmer štvrtinu všetkých objednávok. Ostatné kraje sa na počte objednávok podieľali 10 až 12-percentným podielom. Štruktúra platieb za objednávky zostáva aj naďalej pomerne stabilná. Oproti roku 2009 výraznejšie stúpol iba podiel platieb v hotovosti spojených s osobným odberom tovaru, ktorý stúpol o 4 percentuálne body na 21 %. Takmer dve tretiny platieb zákazníci uskutočnili formou dobierky a 12 % si vybralo platbu prostredníctvom prevodu na bankový účet. Iba 1,5 % objednávok financovali zákazníci prostredníctvom splátkového predaja. Ten sa však podieľal na celkovom obrate za nákup tovaru cez internet takmer 4 %.