|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. marca 2012
Slováci majú najradšej Facebook a Pokec
Tagy: sociálne siete
Každý piaty človek na Slovensku využíva sociálne siete každý deň alebo takmer každý deň. Ďalších 17 percent obyvateľov navštívi Facebook, Pokec či Twitter niekoľkokrát do týždňa a 16 ...
Zdieľať
Každý piaty človek na Slovensku využíva sociálne siete každý deň alebo takmer každý deň. Ďalších 17 percent obyvateľov navštívi Facebook, Pokec či Twitter niekoľkokrát do týždňa a 16 percent je na sociálnej sieti maximálne raz za týždeň.
Vyplýva to z celoslovenského reprezentatívneho výskumu, ktorý uskutočnil Inštitút pre verejné otázky (IVO) na výberovej vzorke 1 138 respondentov nad 14 rokov.
„Pomerne silnou užívateľskou skupinou sú študenti (93 percent z nich), takisto duševne pracujúci (75 percent), ženy na materskej dovolenke, podnikatelia a živnostníci (61 až 64 percent). Naopak, podpriemerných užívateľov nájdeme medzi manuálne pracujúcimi, nezamestnanými a medzi dôchodcami,“ povedal na dnešnej tlačovej konferencii analytik IVO a autor projektu Marián Velšic.
Sociálne siete využíva každý druhý Slovák
Celkovo využíva sociálne siete každý druhý Slovák.
Ďalšia štvrtina populácie ich síce pozná, ale nevyužíva, a pätina nevie, o čo ide. Už tradične trávia viac času na sociálnych sieťach mladší.
Zatiaľ čo v skupine od 14 do 24 rokov je 90 percent užívateľov, medzi 45- až 54-ročnými je to 45 percent a nad 60 rokov iba osem percent užívateľov. Častejšími návštevníkmi sociálnych sietí sú ľudia s vysokoškolským vzdelaním a s maturitou.
Obdobný výsledok vidno aj z hľadiska príjmu a typu domácnosti. „V dobre ekonomicky situovaných domácnostiach a v domácnostiach, kde žijú mladí ľudia či deti, je intenzita využívania sociálnych sieti vyššia, a naopak,“ hovorí Velšic.
Dominuje Facebook a Pokec
Napriek rozmanitosti a neobmedzenej dostupnosti sociálnych sietí sú na Slovensku dominantné dve. Jednotkou v rebríčku je Facebook, ktorý využíva polovica populácie nad 14 rokov. Dvojka patrí slovenskému Pokecu, ktorý navštevuje tretina populácie.
Oveľa menšie zastúpenie už majú napríklad Windows Live (šesť percent populácie), Twitter (štyri percentá), MySpace (štyri percentá) či LinkedIn (0,5 percenta). Až tretina populácie bežne využíva dve alebo viac sietí.
Polovica obyvateľstva využíva tieto siete na súkromnú komunikáciu s priateľmi a známymi, na prezentáciu názorov, skúseností, zážitkov, na nadväzovanie nových kontaktov. Pre ďalších 35 percent Slovákov slúžia na zábavu.
Viac ako tretina ich využíva na sledovanie správ, noviniek o spoločenskom, kultúrnom a politickom živote. Rovnaká časť užívateľov zo Slovenska ich navštevuje pre informácie o tovaroch a službách.
Každý piaty Slovák považuje sociálne siete za prostriedok na pracovnú komunikáciu, ďalších 18 percent užívateľov na komunikáciu v rámci štúdia.
Velšic vraví, že vo výskume z minulého roka, kde skúmali približne tridsať digitálnych zručností, sa ukázala digitálna gramotnosť v oblasti sociálnych sietí vysoká. „Preferovaným hardvérom je však stále klasický stolný počítač, ktorý uprednostňuje až 59 percent obyvateľstva,“ poznamenal Velšic. Prostredníctvom mobilu či notebooku navštevuje sociálne siete 41 percent Slovákov.
Ľudia, ktorí využívajú sociálne siete cez mobilný telefón, sú skôr veľmi častými používateľmi.
Kompletná prezentácie výsledkov v PDF
Sociálne siete na Slovensku
Vyplýva to z celoslovenského reprezentatívneho výskumu, ktorý uskutočnil Inštitút pre verejné otázky (IVO) na výberovej vzorke 1 138 respondentov nad 14 rokov.
„Pomerne silnou užívateľskou skupinou sú študenti (93 percent z nich), takisto duševne pracujúci (75 percent), ženy na materskej dovolenke, podnikatelia a živnostníci (61 až 64 percent). Naopak, podpriemerných užívateľov nájdeme medzi manuálne pracujúcimi, nezamestnanými a medzi dôchodcami,“ povedal na dnešnej tlačovej konferencii analytik IVO a autor projektu Marián Velšic.
Sociálne siete využíva každý druhý Slovák
Celkovo využíva sociálne siete každý druhý Slovák.
Ďalšia štvrtina populácie ich síce pozná, ale nevyužíva, a pätina nevie, o čo ide. Už tradične trávia viac času na sociálnych sieťach mladší.
Zatiaľ čo v skupine od 14 do 24 rokov je 90 percent užívateľov, medzi 45- až 54-ročnými je to 45 percent a nad 60 rokov iba osem percent užívateľov. Častejšími návštevníkmi sociálnych sietí sú ľudia s vysokoškolským vzdelaním a s maturitou.
Obdobný výsledok vidno aj z hľadiska príjmu a typu domácnosti. „V dobre ekonomicky situovaných domácnostiach a v domácnostiach, kde žijú mladí ľudia či deti, je intenzita využívania sociálnych sieti vyššia, a naopak,“ hovorí Velšic.
Dominuje Facebook a Pokec
Napriek rozmanitosti a neobmedzenej dostupnosti sociálnych sietí sú na Slovensku dominantné dve. Jednotkou v rebríčku je Facebook, ktorý využíva polovica populácie nad 14 rokov. Dvojka patrí slovenskému Pokecu, ktorý navštevuje tretina populácie.
Oveľa menšie zastúpenie už majú napríklad Windows Live (šesť percent populácie), Twitter (štyri percentá), MySpace (štyri percentá) či LinkedIn (0,5 percenta). Až tretina populácie bežne využíva dve alebo viac sietí.
Polovica obyvateľstva využíva tieto siete na súkromnú komunikáciu s priateľmi a známymi, na prezentáciu názorov, skúseností, zážitkov, na nadväzovanie nových kontaktov. Pre ďalších 35 percent Slovákov slúžia na zábavu.
Viac ako tretina ich využíva na sledovanie správ, noviniek o spoločenskom, kultúrnom a politickom živote. Rovnaká časť užívateľov zo Slovenska ich navštevuje pre informácie o tovaroch a službách.
Každý piaty Slovák považuje sociálne siete za prostriedok na pracovnú komunikáciu, ďalších 18 percent užívateľov na komunikáciu v rámci štúdia.
Velšic vraví, že vo výskume z minulého roka, kde skúmali približne tridsať digitálnych zručností, sa ukázala digitálna gramotnosť v oblasti sociálnych sietí vysoká. „Preferovaným hardvérom je však stále klasický stolný počítač, ktorý uprednostňuje až 59 percent obyvateľstva,“ poznamenal Velšic. Prostredníctvom mobilu či notebooku navštevuje sociálne siete 41 percent Slovákov.
Ľudia, ktorí využívajú sociálne siete cez mobilný telefón, sú skôr veľmi častými používateľmi.
Kompletná prezentácie výsledkov v PDF
Sociálne siete na Slovensku
Tagy: sociálne siete