|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. novembra 2006
Slováci majú najbližšie k značke Sony
Štvrtina Slovákov považuje za najlepšiu medzinárodnú značku Sony. Vysoko pozitívne ju hodnotili muži aj ženy, bez výraznejšieho rozdielu vo vekových skupinách, výnimku tvorila len veková ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. novembra (WEBNOVINY) - Štvrtina Slovákov považuje za
najlepšiu medzinárodnú značku Sony. Vysoko pozitívne ju hodnotili muži
aj ženy, bez výraznejšieho rozdielu vo vekových skupinách, výnimku
tvorila len veková skupina nad 60 rokov. Vyplýva to z prieskumu
spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa zapojilo 1000 respondentov vo
veku nad 15 rokov.
Druhou najlepšie vnímanou značkou je Adidas, ktorú preferuje 23
percent opýtaných. Trojicu TOP brandov uzatvára značka Phillips. Za
trojicou najatraktívnejších značiek sa nachádza ďalšia športová značka
Nike s 15,5 percentami.
Z prieskumu vyplýva, že atraktivita produktových kategórií sa v
priebehu životného cyklu jednotlivých vekových skupín a pohlaví vyvíja
a mení. Mladí uprednostňujú prestíž značky, mladé rodiny sa pri výbere
rozhodujú skôr racionálne. Pred športovým oblečením dávajú prednosť
nákupu tovarov ako sú napríklad
práčky, automobily a televízory. Aj preto je zrejmé prečo s vyšším
vekom opýtaných rastie atraktivita značiek ako Mercedes a BMW. U
mladých ľudí do 19 rokov je atraktivita týchto značiek dva až trikrát
menšia ako u stredných a starších vekových kategórií. Veková skupina
mladých do 19 rokov sa najviac stotožňuje so značkami športových
tovarov. Značku Adidas považuje za najatraktívnejšiu až 40 percent z
nich. U ostatných vekových skupín je to o 20 až 30 percent menej.
Ľudia značky vnímajú a posudzujú rozlične aj v závislosti od pohlavia. Muži najvyššie hodnotili značky áut a športových tovarov. Ženám sú bližšie značky kozmetických výrobkov a kozmetických firiem.
SITA,AP