![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 3.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Bohumil, Bohumila
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
28. októbra 2014
Slováci konzumujú nekvalitné potraviny, minister volá po sankciách
Minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek (vpravo) počas otvorenia 5. ročníka výstavy ovocia, potrieb pre záhradkárov a farmárskych produktov Jahrada, 24. októbra 2014 v Trenčíne.
Zdieľať

"Je to stále vysoké číslo v porovnaní s hranicou, ktorú máme nastavenú na úrovni 1,5 až 2 %. Najhoršie dopadli výsledky mimo pracovnej doby po klasickom pracovnom dni, kde s nedostatkami skončilo až 52,8 % kontrolovaných subjektov. Celkom 45 kontrol cez potravinovú kobru, ktoré sa uskutočnili popri riadnych kontrolách ŠVPS, až 44 skončilo s nedostatkami," konštatoval minister.
Cez celú potravinovú vertikálu od prvovýrobcov, cez baliarne sklady a distribútorov najhoršie dopadli hypermakety a supermarkety, kde bolo zistených 60 % nedostatkov. "Znovu supermarkety a hypermarkety nechcú pochopiť, že aj slovenský spotrebiteľ po pracovnej dobe má nárok na kvalitný servis a kvalitné potraviny. Musia počítať s tým, že prídu patričné sankcie," avizoval Jahnátek.
Veľmi zle dopadli aj stredné predajne, kde inšpektori zaznamenali 55,44 % nedostatkov, malé predajne (30,18 %). "Prekvapilo nás vysoké percento nedostatkov vo vlastných podnikových predajňach, kde až 50 % kontrol skončilo s nedostatkom. Nie je to dobrá vizitka pre našich výrobcov," povedal minister.
Z obchodných reťazcov najhoršie dopadol Carrefour, kde inšpektori zistili 28,26 % nedostatkov, čo je v porovnaní s 1. štvrťrokom (18,18 %), ako aj druhým (len 13,04 %) enormné zhoršenie kvality predaja. Druhá v poradí najhoršie dopadla spoločnosť Diligentia, mala 26,72 % nedostatkov a tretie Tesco s 18,62 %. Najlepšie skončila Sintra, ale aj tam zistili potravinoví inšpektori 9,68 % nedostatkov. Najčastejšie išlo o označenie výrobkov, ktoré bolo nedostatočné, nesprávne alebo nečitateľné.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR