|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. novembra 2019
Slováci chcú, aby firmy bojovali proti klimatickej zmene a korupcii
Na ilustračnej snímke pohľad na obrovské ľadovce.
Zdieľať
Na ilustračnej snímke pohľad na obrovské ľadovce. Foto: TASR/AP
Bratislava 24. novembra (TASR) – Až 94 % obyvateľov Slovenska si myslí, že firmy by mali mať pri tvorbe zisku aj ciele v oblasti zodpovedného podnikania (CSR). Vyplýva to z októbrového prieskumu agentúry Focus pre združenie Business Leaders Forum, ktoré administruje Nadácia Pontis. Firmy by sa podľa prieskumu mali aktívne angažovať v ochrane životného prostredia a v zmierňovaní dosahu klimatických zmien. Ukázalo sa tiež, že Slováci ako spoločensky zodpovedné najviac rozoznávajú obchodné reťazce a mobilných operátorov.Prieskum, ktorého cieľom je zistiť trendy vo vnímaní zodpovedného podnikania, realizuje každé dva roky Business Leaders Forum, v spolupráci s agentúrou Focus. Prieskum uskutočnila agentúra dotazníkovou formou na reprezentatívnej vzorke 1021 respondentov vo veku od 18 rokov.
Väčšina opýtaných, spolu 94 %, si myslí, že firmy by mali mať popri tvorbe zisku aj ciele v oblasti zodpovedného podnikania – teda chrániť životné prostredie, starať sa o zamestnancov, podporovať okolitú komunitu a transparentne a otvorene komunikovať o svojich aktivitách. Toto presvedčenie "určite" uviedlo 59 % dospelých a k názoru "skôr áno" sa priklonilo ďalších 35 % respondentov.
Firmy by sa podľa prieskumu mali zaoberať aj podporou riešenia celospoločenských problémov, ako sú klimatická zmena alebo korupcia. Verejnosť za najdôležitejšiu považuje podporu ochrany životného prostredia a zmierňovania dosahu klimatickej zmeny. Túto tému ako dôležitú označilo 53 % respondentov. Viac ako 40 % respondentov označilo za dôležité aj témy ako podpora sociálne či zdravotne znevýhodnených skupín obyvateľov a snaha o ich začlenenie, či podpora vzdelávania mladej generácie. Takmer 40 % ľudí tiež považuje za dôležitý boj proti korupcii.
Verejnosť ako spoločensky zodpovedné najčastejšie rozoznáva firmy, ktoré svoje aktivity komunikujú priamo zákazníkom a každodenne s nimi prichádzajú do styku. Práve obchodné reťazce a telekomunikační operátori sú aj členmi združenia zodpovedných firiem Business Leaders Forum.
"Tieto spoločnosti svoje CSR aktivity komunikujú už dlhodobo. Navyše zákazníkov vzdelávajú a motivujú ich pozerať sa aj na iné aspekty tovarov a služieb, ako je len cena," uviedol výkonný riaditeľ združenia Michal Kišša.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR